Slikar podeželskega življenja in običajev na Nizozemskem v 16. stoletju
Naslonitev na Boschevo slikarsko tradicijo
Kmetje pri delu, otroci med igranjem in zabava na vasi. V renesansi, ko so v Italiji slikali lepe in mogočne ljudi, so na severu Evrope umetniki upodabljali človeka takšnega, kakršen je.
Umetnost severne renesanse se je od južne pomembno razlikovala. V mrzlih in vlažnih severnih deželah ni bilo prostora za stensko slikarstvo, ki je v Italiji v poznosrednjeveškem slikarstvu predstavljalo pomembnega nosilca novosti, katere je pozneje nadaljevala renesansa. Severnoevropsko slikarstvo renesančnega časa se je razvilo predvsem iz knjižnih iluminacij in tako spremljamo tam natančne podrobnosti, dobro poznane že iz bogato okrašenih rokopisov, do baročnega 17. stoletja. Če so v Italiji, kot je nekoč zapisal Michelangelo, pazili predvsem na 'zunanjo točnost', torej skladnost in sorazmernost upodobitev, je bil realizem severne renesanse nekaj povsem drugega. Umetniki nemških, flamskih, nizozemskih in drugih dežel so slikali ljudi takšne, kot so, in se pri tem zavedali njihove smrtnosti ter minljivosti vsega posvetnega. Niso jih zanimali zgolj predstavniki aristokracije, ampak tudi (morda celo še bolj) s težkim delovnim življenjem obremenjeni kmetje in meščani. Svojevrstni umetnik 16. stoletja V takem času in okolju je slikal tudi eden najpomembnejših nizozemskih umetnikov tistega časa Pieter Bruegel starejši, ki se je v zgodovino umetnosti zapisal tudi z imenom kmečki Bruegel. Umetnik se je rodil okoli leta 1525 v bližini Brede, kmalu pa se preselil v Antwerpen. Tam je delal v delavnici dvornega slikarja Karla V. Pietra Coecka van Aelsta, pozneje pa še pri znanem izdajatelju grafičnih listov Hieronymusu Cocku, kjer se je prek grafičnih listov spoznal z deli italijanskega manierizma. Z dosežki južne renesanse se je neposredneje srečal tudi ob svojem potovanju v Italijo leta 1554, dve leti pred tem pa se je mudil še v Franciji. A zdi se, da ga je italijanska umetnost pustila bolj kot ne neprizadetega.
Ob vrnitvi na Nizozemsko se je začel ukvarjati z izdelavo bakrorezov, predvsem slikarstvu pa se je posvetil po letu 1563, ko se je preselil v Antwerpen. Med slikarji, ki so pomembno vplivali na Brueglovo delo, ne moremo mimo Boscha in njegovega smisla za gostobesedno pripovedništvo. A Brueglovo slikarstvo je mnogo bolj umirjeno in vseobče. Naj nas po Brueglovem slikarstvu in mrzli nizozemski pokrajini popeljejo kar njegova dela sama.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje