Skupni zgodovinski učbenik za francoske in nemške šole naj bi vzpostavil temelje skupne zgodovinske zavesti Francozov in Nemcev. Foto: Deutsch-französische Zusammenarbeit
Skupni zgodovinski učbenik za francoske in nemške šole naj bi vzpostavil temelje skupne zgodovinske zavesti Francozov in Nemcev. Foto: Deutsch-französische Zusammenarbeit
Jean-Baptiste Isabey: Dunajski kongres (1819)
Poglavje, s katerim se učbenik začenja, je poglavje o Dunajskem kongresu, ki je po protinapoleonskih vojnah določil geopolitično podobo Evrope.

Francoska veleposlanica v Sloveniji Nicole Michelangeli in nemški veleposlanik Matthias von Kummer sta ob 47. obletnici Elizejske pogodbe, ki sta jo tedaj podpisala kancler Zvezne republike Nemčije Konrad Adenauer in francoski predsednik Charles de Gaulle, v Muzeju novejše zgodovine Slovenije predstavila prvo izdajo učbenika francosko-nemške zgodovine. Gre za dovršitev prve etape projekta, ki ga je pred sedmimi leti takratnemu francoskemu predsedniku Jacquesu Chiracu in nemškemu kanclerju Gerhardu Schröderju predlagal parlament mladih.

Temelji skupne zgodovinske zavesti
Skupni učbenik za zgodovino naj bi med mladimi Nemci in Francozi vzpostavil temelje skupne zgodovinske zavesti. Tematsko učbenik sega do leta 1815, torej do Dunajskega miru, ki je uredil geopolitično podobo Evrope po protinapoleonskih vojnah, torej po dogodku, ki je bistveno zaznamoval nemško-francoske odnose in je v Nemcih še bolj utrdil sovraštvo do zahodnih sosedov, začrtali pa so tudi začetki zgodovinskega loka, ki so ga določale 'mahinacije' s prisvajanjem Alzacije in Lorene.

Učbenik obsega tri dele, zdaj pa sta izšla le prva dva. Prvi ima naslov Evropa in svet od Dunajskega kongresa do leta 1945, drugi pa Evropa in svet od leta 1945 naprej. Francoska veleposlanica Michelangelijeva je na predstavitvi knjig povedala, da je bilo potrebno veliko strokovnega usklajevanja, raziskovanja in utemeljevanja obsežne zgodovinske terminologije obeh narodov, ki sta se lotila pisanja skupne zgodovine od leta 1815 naprej. Nemški veleposlanik von Kummer pa je dodal, da problem ni bil vsebinske, ampak predvsem didaktične in metodološke narave, ker se bo v Franciji in Nemčiji poučevala ista učna snov z različnimi didaktičnimi metodami in prijemi.

Prvi učbenik za vse nemške dežele
Francija in Nemčija imata namreč zelo različno urejen šolski sistem. V Nemčiji je ta urejen na ravni vsake posamezne dežele in prav v tem oziru je skupni zgodovinski učbenik unikat. Gre namreč za prvo obvezujoče učno gradivo v vseh nemških šolah v vseh šestnajstih zveznih državah. Ključno sporočilo projekta pisanja skupnega zgodovinskega učbenika pa je, da sta državi, katerih politične odnose je dolgo časa določala sovražnost, uspeli najti skupen pogled na zgodovino, kar je seveda vedno prvi temelj dobrih medsosedskih odnosov.