Foto:
Foto:

Enodejanka Medved, ki je nastala po literarni predlogi Antona Pavloviča Čehova, temelji na hipokriziji dveh komičnih figur, ki se skušata predstaviti drugačni, kot sta v resnici. Tejrezijeve dojke, napisane po besedilu nadrealističnega mojstra Guillauma Apollinaira, pa tematizirajo vedno aktualni moško-ženski odnos.

Taufer režira v operi
Režijo obeh oper je prevzel Vito Taufer, operni zbor in orkester vodi dirigent Borut Smrekar, nastopajo pa solisti ljubljanske opere. Medveda interpretirajo Renata Pokupič v alternaciji z Zdenko Gorenc, Robert Vrčon z Ivanom Andresom Arnškom in Zoran Potočan v alternaciji s Juanom Vasletom. V ljubljanski postavitvi Tejrezijevih dojk kot solisti nastopajo Urška Žižek, Mirjam Kalin, Ariana Debeljak, Elena Dobravec, Jože Vidic, Ivan Andres Arnšek, Slavko Savinšek,
Robert Vrčon, Andrej Debevec, Matjaž Stopinšek, Dejan Vrbančič in Tomaž Zadnikar.

Dva glasbena samouka
William Walton (1902-1983), avtor operne enodejanke Medved, velja za glasbenega samouka. Prvo glasbeno delo je napisal pri šestnajstih letih, leta 1921 pa je napisal Facade, ki je kmalu postala izjemno popularen balet in orkestralna suita. V svoji skladateljski karieri je ustvaril precej izjemnih glasbenih umetnin, kot so Koncert za violončelo, Medved in Passacaglia za violončelo solo.

Francis Poulenc (1899-1981), francoski skladatelj in pianist, je prav tako izobraževanju namelnil malo časa. Že lata 1918 je začel skladati in se kmalu pridružil skupini znamenitih francoskih skladateljev (Honegger, Auric, Tailleferre, Durey in Milhaud), znanih pod imenom Les Six (Šesterica). Skupina je pod močnim Satiejevim vplivom zavračala sentimentalnost in retoriko romanticizma, še posebej pa skrajno rafiniranost impresionizma. Francis Poulenc je avtor mnogih orkestralnih, klavirskih, vokalnih in sakralnih del kot tudi avtor filmske glasbe.