Združenje dramskih umetnikov Slovenije bo na krajši slovesnosti, ki jo je režiraj Dejan Spasić, podelilo priznanja za umetniške dosežke v preteklem letu in dve priznanji za življenjsko delo. Zbrane bo na slavnostnem odprtju, ki se bo v Prešernovem gledališču Kranj začelo ob 19. uri, nagovoril novi minister za kulturo Zoran Poznič, ki se bo pred tem srečal tudi s kranjskim županom Matjažem Rakovcem.
Uvodni podelitvi bo sledila prva tekmovalna predstava Ob Zori, ki je po Cankarjevih črticah v režiji Žige Divjaka nastala v produkciji Prešernovega gledališča Kranj.
49. teden slovenske drame bo do 8. aprila predstavil še šest tekmovalnih, štiri spremljevalne in štiri mednarodne predstave ter vrsto spremljevalnih dogodkov.
Tako tekmovalne kot spremljevalne predstave je izbral letošnji selektor Marko Sosič. Sosič je, kot je sam dejal, skušal pri izboru ovrednotiti vse kakovosti predstav, njihovo umeščenost v sodobni čas in prostor ter to, da se predstava z vprašanji, ki jih odpira, dotakne gledalca v estetskem, vsebinskem ali filozofskem smislu. "Izbrane predstave me zagotovo niso pustile ravnodušnega in predstavljajo vpogled visok standard slovenskega gledališča," je dejal.
Najboljša predstava festivala bo na sklepni slovesnosti prejela Šeligovo nagrado, nagrajena pa bo tudi najboljša predstava po izboru občinstva. Izbrano bo najboljše novo slovensko dramsko besedilo, ki bo prejelo nagrado Slavka Gruma, in najboljše besedilo mladega dramatika. Prav tako bodo podelili bienalno Grün-Filipičevo priznanje za izjemne dosežke v slovenski dramaturgiji.
Sicer pa prihajajo v Prešernovo gledališče tudi srbski gledališčniki iz Beograda, ki so uprizorili Cankarjevega Kralja na Betajnovi, bolgarski gledališčniki iz Plovdiva z Vladimirjem Matjaža Zupana, hrvaški gledališčniki iz Zadra in ameriški gledališčniki iz Milwaukeeja, oboji so se odločili za uprizoritev Tarzana Roka Vilčnika.
Direktorica Prešernovega gledališča Kranj Mirjam Drnovšček je ob predstavitvi programa spomnila, da je festival v zrelih letih, tik pred abrahamom, kar, verjame, dokazuje tudi sam program. Teden slovenske drame prispeva k porastu uprizoritev slovenskih dramskih besedil v tujini, vendar pa je Mirjam Drnovšček prepričana, da bi bilo mogoče za promocijo slovenske dramatike narediti še bistveno več, če bi bila zagotovljena sredstva za zaposlitev sodelavca, ki bi se ukvarjal zgolj s festivalom. "Tako pomemben festival za slovensko gledališko ustvarjalnost in za slovenski narod bi si to zaslužil," je prepričana.
Ena osrednjih dejavnosti festivala je že skoraj 20 let tudi delavnica dramskega pisanja, ki spodbuja pisce k ustvarjanju dramatike. Iz tega je v preteklih letih zraslo glasno gibanje mladih dramatikov, začele so se pojavljati tudi različne delavnice in izobraževanja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje