Oglas
… Na začetku stalne razstave v Moderni galeriji so ohranili mističnega Črednika Ivana Groharja, impresionista, ki mu je leto 2011 pripadalo zaradi več razlogov. Foto: Moderna galerija
To je le nekaj likovnih oziroma razstavnih vrhuncev iztekajočega se leta, ki je minilo še v znamenju stoletnice smrti impresionista Ivana Groharja in se končalo s tremi slikami manj. Iz Loškega muzeja v Škofji Loki so jih neznanci s sicer še velikopoteznejšim poskusom (dve sliki jim kljub poskusom ni uspelo ukrasti in so ju pustili kar v muzeju) ukradli prav pred prazničnimi dnevi in spet potrdili, da je tudi med tatovi največ zanimanja ali vsaj upanja na prodajo impresionistov. Letošnja jesen je bila spet na vrsti, da predstavi najnovejše ustvarjanje v grafiki, vendar je 29. grafični bienale pogumno postavil umetniški dogodek. Marsikomu nerazumljivo vprašanje, kam je na grafičnem bienalu izginila grafika, kustosinje Beti Žirovec ni omajalo v izbiri. Prav v umetniškem dogodku je namreč prepoznala medij, ki funkcionira dovolj podobno kot grafika in je hkrati dovolj poceni, da je postavljen v središče bienala, ki je tudi v svojih začetkih leta 1955 prav zaradi teh razlogov izbral grafiko. "Lepo je živeti v državi, ki tudi v težkih časih investira v kulturo, znanost in umetnost ter s tem gleda tudi naprej," pa so bile besede, s katerimi je odprtje Muzeja sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) pozdravil minister, ki opravlja tekoče posle, Boštjan Žekš. Sodbo o teh besedah si je vsak ustvaril sam, verjetno bi imeli nanje marsikaj pripomniti organizatorji EKP-ja, a kakor koli že se je - če uporabimo besede direktorice muzeja Zdenke Badovinac – z novembrskim odprtjem končalo več kot poldrugo desetletje čakanja na MSUM. In če upoštevamo, da zaznamujejo prostori muzeja 'našo sodobnost, ki se je začela z velikimi političnimi, družbenimi in kulturnimi spremembami ', je na navsezadnje odprtje tudi simbolno gledano posrečeno sovpadlo z letom, v katerem smo slavili dvajset let samostojnosti države.
20. obletnice samostojne Slovenije so se med drugim v Mednarodnem grafičnem likovnem centru, kjer so pod naslovom Zakladi slovenske grafike 1955-2005 razstavili del SAZU-jeve zbirke grafičnih del. V tej so večinoma zastopani pripadniki ljubljanske grafične šole, ki je zrasla ob Mednarodnih grafičnih bienalih in tehničnem učenju ljubljanske likovne akademije. Njen neformalni začetek je povezan z letom 1955 in prvo mednarodno grafično razstavo, pozneje bienalom ... Foto: MGLC
... ki pa so mu v letošnji izdaji marsikateri očitali, da je prav na grafiko pozabil. Kustosinja Beti Žerovc je namesto te predstavila izstopajoče pojavljanje številnih dogodkov na umetniški sceni in je bila ugovorom navkljub ob koncu zadovoljna s formalno zasnovo celotne manifestacije. 'Ker je grafični bienale največja slovenska mednarodna razstava likovne umetnosti, grafika pa ni osrednji likovni izrazni medij, je smiselno, da se posamezne edicije bienala osredotočajo na aktualne izbrane fenomene, vsebine in problematike likovnega področja,' je pojasnila ob koncu dogodka. Foto: Jaka Babnik/29. Grafični bienale
V Galeriji-Muzeju Lendava so februarja razstavili dela češkega slikarja in grafika Alfonsa Muche, čigar podobe v secesijske ornamente prelivajočih se deklet so postale pravi sinonim za umetnost fin de siecla. Prvič smo imeli tako priložnost Muchova občudovati tudi v Sloveniji. Foto: Galerija-Muzej Lendava
Še enega velikega mojstra plakatov smo imeli priložnost videti, tistega, ki mu je uspelo s svojim delom izenačiti do poznega 19. stoletja neprimerljive medije. Pomembno je pripomogel k povzdigovanju plakata med cenjene likovne stvaritve, pri tem pa postavil paradigmo, vrednostne in estetske kriterije, ki pri oblikovanju plakatov veljajo še danes. Cankarjev dom v Ljubljani je v svojih prostorih predstavil dela enega od napovednikov moderne umetnosti, Toulouse-Lautreca. Foto: Cankarjev dom/Carl Martin Faurby
V Narodni galeriji so februarja odprli razstavo del grafičnega oblikovalca Miljenka Licula, ki je med drugim ustvaril podobo tolarskih bankovcev in kovancev, potnega lista in osebne izkaznice. Razstavo oblikovalskih rešitev vizualne identitete Slovenije iz delavnice enega najbolj znanih slovenskih grafičnih ustvarjalcev pa so nato decembra predstavili tudi v zagrebškem muzeju Mimara. Foto: Narodna galerija
Ljubitelji starih civilizacij so prišli na svoj račun v Mestnem muzeju, kjer so razstavili 266 najlepših in najpomembnejših predmetov iz časa starogrških stikov z Jadranom, torej iz časa od 12. do 1. stol. pr. n. št., med temi tudi več kot 190 centimetrov visoki bronasti kip atleta, ki se ga je prijelo ime hrvaški Apoksiomen. Foto: Blaž Tišler
Na aktualne tegobe ljudi in krizni čas brezizhodnih situacij je zgovorno opozorila zmagovalna fotografija festivala novinarske fotografije Slovenia Press Photo 2011. Fotografija Mateja Družnika s časopisa Delo z naslovom delavci Vegrada je bila z ostalimi vidnejšimi fotografskimi deli na ogled v Mestni hiši v Ljubljani. Foto: Matej Družnik/ SPP
V Ljubljano se je marca vrnil eden najbolj inovativnih in vsestranskih sodobnih umetnikov Jan Fabre in na treh razstaviščih predstavil svoj vsestranski likovni opus. Tega so osvetljevale instalacije, risbe in fotografije z njegovih predstav, posnetih z objektivi fotografskih mojstrov 20. stoletja, kot sta Helmut Newton in Robert Mapplethorpe. Belgijski umetnik je kot kustos dal svoj pečat letošnjemu festivalu Exodos. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Razstava Orinoco: Indijanci amazonskega deževnega gozda je v Slovenskem etnografskem muzeju osvetlila odnos prebivalcev deževnega gozda do njihovega okolja - vse, kar iz gozda izvira, se mora tja tudi vrniti. 700 predmetov je 'spregovorilo' o tradiciji staroselskih ljudstev, ki že stoletja živijo v deževnem gozdu ob reki Orinoco v južni Venezueli. Foto: SEM
V Muzeju sodobne umetnosti v Barceloni, enem najpomembnejših tovrstnih ustanov v evropskem okviru, so poleti razstavili dela iz zbirke naše Moderne galerije. V sklopu medinstitucionalnega projekta Internacionala so v tam odprli razstavo Muzej vzporednih narativov. Postavitev je predstavila izbor del iz zbirke Arteast 2000+ ter iz nacionalnih zbirk galerije, sicer pa je skupina razstavljenih del temeljila na uporabi fotografije, filma in videa v smislu raziskovanja medijske podobe v socrealističnem družbenopolitičnem družbenem kontekstu. Na sliki: Petr Štembera: Joining (with Tom Marioni), 1975. Foto: Moderna galerija
V Umetnostni galeriji Maribor so pripravili doslej največjo predstavitev del kiparke Dragice Čadež, ki je v dialogu s specifičnim razstavnim prostorom galerije postavila več kot sedemdeset kiparskih del, nastalih v obdobju od 60. let do danes. Foto: UGM
Nagrado skupine OHO 2011 je prejel tandem Beli sladoled oziroma Miha Perne in Leon Zuodar, 'umetnika, ki sta zelo kritična do različnih sistemov, kar pa podajata na zelo humoren način.' Foto: Galerija Vžigalica
V Umetnostni galeriji Maribor so februarja pripravili najobširnejšo razstavo Laibacha Kunsta v Sloveniji do zdaj. Razstava Ausstellung Laibach Kunst – Perspektive 1980 – 2011 je predstavila ključna obdobja delovanja skupine, od njenih začetkov v 80. letih 20. stoletja do danes. Premierno so predstavili novo instalacija Perspektive umetnika, ustvarjeno posebej za pričujočo razstavo, del katere so kasneje predstavili tudi v Zagrebu. Foto: UGM
Ivana Groharja sicer poznamo prej kot krajinarja, v letu, v katerem smo beležili stoletnico njegove smrti, pa so v Loškem muzeju v središče postavili slikarjeve portrete. Pod naslovom Moč pogleda so v Loškem muzeju v Škofji Loki razstavljeni portreti, ki pričajo o življenju, času, prostoru in ljudeh, ki jih je Grohar poznal. Neprijeten priokus pa je muzeju pred koncem leta pustil rop, v katerem so odnesli tri slike iz omenjene razstave, dve iz zasebnih eno iz muzejske zbirke. Foto: Loški muzej Škofja Loka/Tihomir Pinter
Izida posebne, desete številke umetniške Der Sturm z naslovom Junge slovenische Kunst, ki je izšla januarja 1929 v Berlinu, sta se v Galeriji 001 spomnila Dragan Živadinov in Miha Turšič z namenom opozoritve na slovensko historično avantgardo in začetek evropeizacije slovenske umetnosti. Te dni pa je izšla tudi knjiga Der Sturm in slovenska historična avantgarda, ki vsebuje tudi prevod časopisa Der Sturm Mlada slovenska umetnost. Foto: Kulturni center Galerija 001
V Pilonovi galeriji v Ajdovščini so uredili spominsko sobo Lojzeta Spazzapana, kjer so razstavili sedem slik iz obdobja, ko je umetnik živel in ustvarjal v Torinu. Slike je galeriji podarila umetnikova hčerka Nuša Lapajne. 'Spazzapan ostane v življenju kakor v svojem delu bizaren pojav, sijajna raketa, ki se je pestro razcvetela na večernem nebu. Brezobziren napram sebi in svojemu delu, si s filozofskim cinizmom podira lastno zgradbo in jo zopet zida,' je nekoč zapisal Veno Pilon. Foto: Pilonova galerija
Še eno razstavo znanih svetovnih umetniških imen so pripravili v Piranu, kjer so bila pod naslovom Sijajni pop na ogled dela popartistov Andyja Warhola, Roya Lichtensteina, Toma Wesselmanna, grafike Johna Chamberlaina, kolaži Roberta Rauschenberga in drugih. Foto: Turistična agencija Maona
Nekatere obiskovalce je v slovenski paviljon 54. beneškega bienala zaneslo bolj naključno, drugi Galerijo A + A zelo dobro poznajo. V vsakem primeru so bili z obiskom projekta kiparja Mirka Bratuše Grelci za vroče občutke zadovoljni, kipi, ki so zastopali slovensko umetnost na letošnjem bienalu – ta je potekal na temo ILLUMInacije in predstavil rekordno število paviljonov doslej, pa so prejeli tudi dobre kritike. Bratuševi kipi so po besedah komisarke slovenske predstavitve v Benetkah Nadje Zgonik 'ujeti v različnih čustvenih stanjih. So fantastične prikazni, oblikovane kiparsko ekstravagantno in s prefinjenim humorjem. Z namigovanjem na ekscentrične pojave iz zahodne katoliške tradicije nam domače prikazujejo kot eksotično.' Foto: BoBo
V ljubljanski galeriji Photon so predstavili peterico 'klasikov' madžarske fotografije. Iz zbirke madžarskega fotografskega muzeja so zbrali po pet del Brassaia, Roberta Cape, Andreja Kertesza, Lazsla Moholyja Nagyja in Martina Munkacsija. Foto: Wikipedia
V Cankarjevem domu so na 160 fotografijah ponazorili delo enega vodilnih sooblikovalcev prostora v Sloveniji in zamejstvu v obdobju po drugi svetovni vojni. Prvo pregledno razstavo dela Eda Mihevca so pripravili ob stoletnici rojstva tega arhitekta. Foto: MMC RTV SLO
Narodna galerija je predstavila izbor iz obsežnega sklopa del, s katerimi je z odkupi ali pokloni obogatila svojo zbirko. "Zbiranje in skozi zbiranje ohranjanje umetnin" je nekoč s citatom iz ustanovnega manifesta kot eno glavnih nalog Narodne galerije opisala nekdanja direktorica Anica Cevc, od katere se poslovili ravno oktobra letos. Foto: Narodna galerija
Svoje 50-letne zgodovine so se spomnili organizatorji Forma vive. Mednarodni kiparski simpozij so v Galeriji Božidarja Jakca v Kostanjevici na Krki sklenili s predstavitvijo postavljenih skulptur kiparjev Denisa Kraškovića, Karen Macher Nesta in Reinholda Neururerja, ob jubilejnem srečanju so pripravili tudi razstavo izbranih vrhuncev 50-letnega delovanja. Foto: BoBo
Likovnega velikana 20. stoletja Pabla Picassa prestavljajo v blejski galeriji Deva Puri. Umetnik, ki je v umetnost 'spremenil' vse, česar se je 'dotaknil,' se je leta 1946 podrobneje srečal spoznal tudi s keramiko in in prav njegove stvaritve v tem novem izraznem sredstvu so pripeljali v blejsko galerijo, razstavo pa zaradi velikega zanimanja podaljšali v novo leto. Foto: Galerija Deva Puri
Leto je bilo posvečen tudi primorskemu koloristu Silvestru Komelu, ki bi letos praznoval 80 let. Obletnice umetnikovega rojstva so se spomnili z vrsto dogodkov, tudi pregledno razstavo, ki so jo odprli v Kulturnem domu v Gorici in v Mestni galeriji v Novi Gorici. Foto: www.silvester-komel.net
V središču ozaveščanja in boja proti diskriminaciji stoji plakat kot najosnovnejši medij za množično komunikacijo. Družbena problematika rasne nestrpnosti je bila rdeča nit Poster festivala Ljubljana, ki je povezal štiri razstave v Narodni galeriji, predavanja, kataloge, festivalski časopis in filmske projekcije. Foto: Spletna stran festivala
V sklopu oblikovalskega festivala London Design Festival so jeseni pod naslovom Silent Revolutions - Sodobno oblikovanje v Sloveniji predstavili 25 izbranih del, ki predstavljajo dosežke slovenskega oblikovanja. Od Elanovih smuči do gramofonov in svetil Nike Zupanc - to je bila prva obsežna mednarodna predstavitev slovenskega produktnega oblikovanja v zadnjih dvajsetih letih. Foto: Muzej za arhitekturo in oblikovanje
Na gradu Dobrovo so dvajsetletnico prenove proslavili s predstavitvijo prijateljstva med dvema najvidnejšima slovenskima umetnikoma 20. stoletja - Miha Maleša in Zorana Mušiča. Z razstavljenim gradivom so osvetliti prijateljsko in stanovsko razmerje med umetnikoma, katerih delo je pomembno zaznamovalo slovensko likovno prizorišče. Foto: Moderna galerija
Z razstavami po več krajih v Sloveniji so se spomnili tudi 60-letnice umetnika Rudija Skočirja. Začeli so v slikarjevem rodnem Kobaridu, nadaljeval tako, kot ga je nesla pot v življenju vse do Ljubljane. Tako so se v nizu znašli še Tolmin, Nova Gorica, Idrija in Koper. Foto: Mirko Bijuklić
Oktober, pa tudi del novembra, je ponovno pripadal oblikovanju. V 30 dneh je Mesec oblikovanja ponudil zanimivosti iz zares širokega spektra področij ter najboljše dosežke v oblikovanju. Za oblikovanje leta je bila letos nagrajena Tanja Pak za izdelke serije Lake proizvajalca Glesia v izvedbi Steklarne Rogaška. Foto: www.tanjapak.com
Kot del Evropske prestolnice kulture pa so že odprli razstavo Tü mo. Slovanska poselitev Prekmurja. Ta v Pokrajinskem muzeju Murska Sobota predstavlja bivalno in materialno kulturo slovanskega življa, ki se je na območju Murske Sobote naselil v drugi polovici 6. stoletja. Foto: Tomislav Vrečič, PM MS
Bujnost, močna, oprijemljiva postavitev, uporaba ilustracij in raznolike naslovnice so tisto, s čimer si je avtor študentskega časopisa Tribuna Aljaž Vindiš prislužil Veliko Brumnovo nagrado na bienalu vidnih sporočil Slovenije. Foto: Fundacija Brumen
V Muzeju za arhitekturo in oblikovanje je trenutno na ogled razstava del legende in utemeljitelja slovenskega industrijskega oblikovanja, tistega, ki je 'zakrivil' legendarni stol Rex, Nika Kralja. Na ogled so Kraljevi arhivi, skice, fotografije, različni prototipi in končni izdelki, gre pa za prvi tako obsežen retrospektivni pregled Kraljevega dela, njegove oblikovalske poti in vloge, ki jo je odigral pri razvoju oblikovalske stroke v Sloveniji. Foto: Domen Pal
Le še do 2. januarja si je mogoče v preddverju Cankarjevega doma ogledati najboljše med najboljšimi, nagrajena dela najprestižnejšega mednarodnega fotoreporterskega tekmovanja World Press Photo. Na razstavi pretresejo najboljše fotografije v desetih različnih kategorijah, med njimi tudi prvonagrajeni posnetek južnoafriške fotografinje Jodi Bieber, ki je zabeležila grozljivo zgodbo mlade Afganistanke Bibi Ajše, ki so jo pri osemnajstih letih iznakazili. Foto: Jodi Bieber
V Galeriji Gregor Podnar v Ljubljani je na ogled razstava, na kateri skupina Irwin sopostavlja grške pravoslavne ikone in dadaistične slike. Razstava Was ist Kunst Hugo Ball je zamišljena suprematistično in se neposredno nanaša na Zadnjo futuristično razstavo 0.10 v St. Peterburgu leta 1915. Posebej za postavitev je nastala tudi fotografija velikega formata, na kateri je upodobljen škof Metodij Zlatanov, metropolit makedonske pravoslavne cerkve, ki v rokah drži originalno dadaistično sliko iz zbirke Kunsthaus Zürich, kot bi bila ikona, ki se običajno nosi pri procesijah. Razstavo je mogoč ujeti do 10. februarja. Foto: Irwin / Galerija Gregor Podnar
Ljubitelji starejše umetnosti so se konec novembra razveselili razstave evropske manieristične grafike, ki bo do 12. februarja na ogled v Narodnem muzeju na Metelkovi. Gre za grafične liste tistega obdobja zahodnoevropske umetnosti, ko je renesansa v 'povedala svoje' in počasi začela iskati nove smeri. Ena od vrhuncev razstave je nedvomno ta podoba muhaste Fortune, ki je v 16. stoltju nastala v delavnici Hendricka Goltziusa in je edini ohranjen izvod. Foto: Narodni muzej
Nedaleč od stavbe Narodnega muzeja na Metelkovi, pravzaprav v sosednji stavbi, ki je nekoč nudila prostore JLA, so po dolgoletni obnovi končno odprli Muzej sodobne umetnosti. Vse bolj živahna kulturna četrt na Taboru je dobila še razlog več za obisk. S tem je svoj dom dobila sodobnost in umetnosti, ki ni zavezana izključno formalni logiki medija, kot je sicer v veliki meri značilno za modernistično umetnost, ampak je obrnjena bolj v zunanjo realnost in je kot takšna lahko toliko bolj neizprosno zrcalo družbi. Foto: Blaž Tišler
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje