Foto:
Foto:
Lapajne med ustvarjanjem poleti na solinah.

Na razstavljenih delih, ki so na ogled v ljubljanski galeriji TR/3, se jasno kaže Lapajnetova navezanost na rodni ambient Ljubljanskega barja, saj s tega območja izvirata tako material kot tematika slik. Avtor namesto konvencionalnih likovnih materialov uporablja barjansko zemljo, s katero riše na juto ali platno. Prav material daje razstavi posebno časovno dimenzijo; dela se zdijo od vekomaj in večnosti, hkrati pa se zdijo od tu in zdaj, je zapisala kustosinja Nives Marvin.



"Polje intimne zgodbe"
Obiskovalci bodo lahko presodili, kakšen vtis daje zemlja namesto barv in ali so take slike res veliko intimnejše, kot je zapisala Marvinova: "V simbiozi z razpokami postane slikarsko polje prostor nove, globoko intimne zgodbe: zavedno in podzavestno se opredmetijo avtorjeva doživljanja preteklosti, sedanjosti in videnje prihodnosti, spomini, asociacije, konkretna pokrajina in njegova vizija le-te v prihodnosti, njegovo racionalno in čustveno dojemanje narave in vloge človeških posegov vanjo."
Ustvarjanje v raznovrstnih materialih
Lapajne se je preizkušal že pri ustvarjanju v mavcu, železu, betonu in nazadnje še v lesu. Lani je navdih in material za ustvarjanje iskal tudi na solinah v Sečovljah, kjer so umetniki kot vsako poletje slikali in kiparili v okviru ex tempa in ex tempora. Njihovi izdelki so bili razstavljeni letos februarja, poleg tega pa je Lapajne svoja dela na ogled postavil še skoraj 60 samostojnih in številnih skupinskih razstavah doma in v tujini. Za svoje delo je leta 1977 prejel tudi nagrado Prešernovega sklada.