Slavno fresko z Guidoricciom da Fogliano je za siensko Palazzo Pubblico naslikal znani srednjeveški slikar Simone Martini, ki ga tokrat predstavljamo v rubriki Živel, ustvaril, ostal v spominu. Martini se je verjetno izučil v Ducciovem krogu, njegov način slikanja – dekorativno uporabo barv in vzorcev - pa prinesel v dvorsko skrajnost.
Simone Martini se je rodil okoli leta 1284 v Sieni. Leta 1317 ga viri postavljajo v Neapelj, kjer je bil slikar kralja Roberta Anžuvinskega (1309-1343), sicer pa je sloves slikarja, ki je skupaj z bratom v rodnem kraju vodil pomembno slikarsko delavnico, zelo zgodaj segel daleč prek meja njegovega mesta. Okoli leta 1340 je odpotoval na jug Francije v Avignon, ki je bil takrat sedež papeškega dvora, na tem pa ostal do svoje smrti.
Čas, ko v italijansko slikarstvo vstopi realizem Na papeškem dvoru je med drugim naslikal portret Petrarcove Laure. Podoba slavne pesniške muze se je žal izgubila, zato pa lahko potezo Martinija in njegove delavnice spremljamo na nekaj najpomembnejših slikarskih delih italijanskega srednjega veka, ki so že napovedovala prebujanje renesanse. To je bil namreč čas, ki je po eni strani še vedno kazal sledi bizantinskih vplivov, po drugi strani pa vse bolj prevladujoče navduševanje nad realizmom. Slikarji so si prizadevali k anatomsko pravilnemu oblikovanju teles, bolj realistični umestitvi v okolje in upodabljanju figur s prepričljivejšo psihologizacijo. Oba tokova sta se zlila na prehodu iz 13. v 14. stoletje, vse 'glasnejši' realizem pa spremljamo v slikarstvu vseh takratnih umetniških središč; poleg Siene so to seveda tudi Firence, Pisa, Rim, Padova, Bologna in Milano.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje