Kot piše Miloš Bašin, se Jože Slak v zadnjih letih v svojem slikarstvu ukvarja z idejo ustvarjalnega polja (formativnega polja), ki je sorodna vzhodnjaški predstavi o energiji - Či ali Ki. Na sliki: Jože Slak, Puhove sanje, 2010, akril na platnu, 84 x 180 cm. Foto: Bežigrajska galerija
Kot piše Miloš Bašin, se Jože Slak v zadnjih letih v svojem slikarstvu ukvarja z idejo ustvarjalnega polja (formativnega polja), ki je sorodna vzhodnjaški predstavi o energiji - Či ali Ki. Na sliki: Jože Slak, Puhove sanje, 2010, akril na platnu, 84 x 180 cm. Foto: Bežigrajska galerija

Energije bodo izoblikovale like, podobne tistim, kot jih najdemo v naravi ali jih izrazi narava sama. Avtor vzpostavlja smisel iluzornosti v dvodimenzionalni predstavi vidnega v vseh pojavnostih slikarskih ekranov, v resnici predstavljajoč dvojne podobe, ki hkrati omogočajo pogled v neskončnost in podobo samo, je v katalogu k razstavi zapisal vodja galerije Miloš Bašin.

Slikar že v osnovi dojema umetnost kot 'žensko' dejavnost, moški pa so morda v njej prevladovali le zaradi prikritja svojega manjvrednostnega občutka nasproti naravni ženski ustvarjalnosti. Človek je najprej ženska, meni slikar, saj vsakdo zraste iz ženskega telesa, potovanje k človečnosti pa je potovanje v maternico sveta. Slak meni, da temelji sistem sodobne umetnosti na miselnosti, katere smernice so določili moški. Feministična umetnost skuša temu sistemu priti bliže, a s tem izgublja svoj naboj in energijo za preobrazbo zavožene človeške misli. "Treba je zgraditi nov, bolj ženski svet," je še zapisal umetnik.

Med Ljubljano in Jordankalom
Leta 1951 v Jablanu pri Mirni Peči na Dolenjskem rojeni Jože Slak je diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani leta 1975 pri profesroju Gabrijelu Stupici. Med letoma 1985 in 1987 je nadaljeval šolanje na podiplomskem študiju na Širitsu Geidžutsu Daigaku v Kjotu na Japonskem. Slikar živi in dela v Ljubljani in Jordankalu na Dolenjskem.