Dejal je, da je bilo zaprtje zanj blagoslov, saj se mu je v tem obdobju ponudila priložnost, da se je lahko posvetil opazovanju narave, v katerem resnično uživa.
84-letni britanski umetnik je po poročanju Guardiana ob odprtju razstave dejal: "Če opazuješ svet, je zelo lep. Vendar moraš imeti bistro glavo, saj ti sicer veliko stvari preprečuje, da bi ga resnično uzrl."
Na razstavi bo razstavljen 91 metrov dolg friz, ki ga tvori izbor iz skupaj 220 podob, ki jih je Hockney ustvaril v letu samote, letu 2020. Gre za jasen poklon francoskim krajinarjem 19. stoletja, zlasti Monetu, katerega dela so prav tako na ogled v Muzeju L'Orangerie, pišejo v Guardianu.
"Zdaj ne fotografiram več," je pred razstavo dejal za francosko tiskovno agencijo AFP. "Vsi so fotografi. Vsak ima v žepu mobilni telefon, vsi lahko fotografirajo. Fotografije so zelo dolgočasne," je dejal. Risanje na iPad pa je označil kot novo tehniko. "Mislim, da se s tem ne ukvarja veliko ljudi," ocenjuje.
Osupljive barve normandijskega podeželja so kot nalašč za Hockneyja, ki je v 60. letih preteklega stoletja zaslovel po s soncem obsijanimi prizori iz Kalifornije. "Narava je vir vsega. Ko sem pred 16 leti odšel v Yorkshire, so mi ljudje rekli, da danes ne moreš slikati krajine. Odvrnil sem jim, da je to samo zaradi slik ‒ pokrajina sama po sebi namreč ne more biti dolgočasna. Njene upodobitve so postale dolgočasne, to je vse. Treba jih je narediti nekoliko drugačne. In to sem poskušal storiti," je še razmišljal za AFP.
Slikal je s svetlobo in intenzivnimi barvami
Hockney se je rodil leta 1937 v Bradfordu v Yorkshiru. Študiral je na Šoli za umetnost v domačem kraju in nato na Kraljevem kolidžu za umetnost v Londonu. V ZDA je prvič potoval leta 1961, in sicer še v času študija.
Že tri leta pozneje se je za nekaj let preselil v Los Angeles, nato pa po krajših epizodah v Londonu in Parizu vnovič pristal v ZDA. Kalifornija mu je namreč tako v zasebnem življenju kot v slikarstvu ponudila neizmerno svobodo. Slikal je s svetlobo in intenzivnimi barvami; njegove slike kopalcev zrcalijo brezskrben in nekonvencionalen kalifornijski način življenja. Losangeleški bazeni so postali eden glavnih Hockneyjevih motivov v 60. in 70. letih.
Velja za pionirja sebka
V 60. letih 20. stoletja je pomembno sooblikoval pop art. Eksperimentiral je z različnimi tehnikami in velja za pionirja sebka. Kritiki so v preteklosti večkrat očitali, da v svojih delih ostaja le na površini, da ne skuša tematizirati dogodkov 20. stoletja in da se nikoli ne spusti v globino. Vendar umetnik tega niti ni želel. "Želim ustvariti sliko, ki ima pomen za veliko ljudi," je dejal leta 1988. "Mislim, da je ideja slikati slike za 25 ljudi iz sveta umetnosti nora in smešna."
Veliko je eksperimentiral z novimi tehnikami: s tridimenzionalnimi kolaži, s fotokopijami, zdaj še z iPadom. Bil je tudi eden izmed pionirjev sebkov: predvsem v osemdesetih so na tak način nastali številni avtoportreti, tako v risbi kot v slikarskem in fotografskem mediju.
Med drugim je razstavljal na 4. in 6. Documenti v Kasslu, v newyorškem Metropolitanskem muzeju, v hamburški Kunsthalle in na londonski Kraljevi akademiji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje