Marca bodo odprli razstavo The Otolith Group: Ksenogeneza. Skupino sta leta 2002 ustanovila Anjalika Sagar in Kodwo Eshun. Delujejo na področju filma in videa, kot kustosi in pisci ter razvijajo javne platforme za preučevanje podobe sodobnih družb.
Razstava je poimenovana po trilogiji Octavie Butler, v kateri raziskuje vprašanja človeškega izumrtja, rasnega razlikovanja, planetarne preobrazbe, prisilne mutacije, generativne odtujenosti in spremenjenega sorodstva. Razstavo je zasnoval Van Abbemuseum iz Eindhovna, partnerska institucija Moderne galerije znotraj mednarodne muzejske konfederacije Internacionala.
Prav tako za marec napovedujejo razstavo Nika Autor: "Meine Chance, eine Chance, keine Chance". Glavna tema del Nike Autor so v zadnjih letih migracije, tako današnje migracije kot migracije iz Jugoslavije v Zahodno Evropo v 60. in 70. letih preteklega stoletja.
Formalno gledano njena dela niso zgolj filmi, gre za razširitev polja v esejistični in eksperimentalni video, videoinstalacije, fotografske intervencije in tekst. Umetnica se omenjenih vsebin dotika na tankočuten in nemoralizirajoč način. V +MSUM bodo predstavili videoinstalacije, fotografske in tekstualne intervencije iz njene produkcije Obzornikov zadnjih dveh let.
Razstavo Zasilni izhod, 2. del bodo odprli v drugi polovici maja, na ogled bo do sredine septembra. Opisali so jo kot predstavitev del iz zbirk Moderne galerije in sodobne umetnosti, ki se pri iskanju odgovorov na nujna okoljska vprašanja današnjega časa sklicuje na neoavantgardne umetnostne prakse in ekologijo. Sodelovali bodo Marjetica Potrč, Marko Peljhan, Polonca Lovšin, Vadim Fiškin, Jože Barši, Franc Purg, Špela Petrič, Maja Smrekar, Robertina Šebjanič, Brane Zorman, Plateauresidue in drugi.
Od julija do septembra bo na ogled razstava Surfing with Satoshi. Razcvet trga NFT (Non-Fungible Token oziroma digitalnih potrdil o pristnosti) je odprl razpravo v svetu umetnosti o blockchainu (tehnologija veriženja podatkovnih blokov), decentralizirani javni knjigi, v kateri ti certifikati sobivajo s kriptovalutami. V resnici je blockchain, ki je nastal na začetku finančne krize leta 2008 in ga številni vidijo kot temelj novega, bolj zasebnega in varnega spleta 3.0, že spremenil svetovno gospodarstvo in preoblikuje digitalno okolje, v katerem tudi umetnost nastaja, se distribuirana in izmenjuje, so zapisali v galeriji. Razstava, ki je nastala v sodelovanju z Aksiomo iz Ljubljane, bo omogočila razmislek o načinih medsebojnega prežemanja umetnosti in digitalnih tehnologij.
Razstava Jugoslovanske avantgarde na razpotju med utopijo in neodvisnimi (nevladnimi) organizacijami, ki bo na ogled od septembra do decembra, pa bo prikazala različne oblike koncepta umetniškega dela v smislu produkcije in vsebine od povojnih avantgard, prek 90. let in do danes, in sicer v navezavi na zbirko Arteast 2000+. Vanjo bo smiselno vključen koncept konstituentov, kot ga je razvila konfederacija muzejev Internacionala, na razstavi pa bodo na ogled tudi umetniška dela partnerskih institucij Internacionale.
Pripravljajo tudi mednarodno konferenco
Sočasno z razstavo, ki je del štiriletnega EU-projekta Naše mnoge Evrope, ki ga vodi evropska muzejska konfederacija Internacionala, bodo organizirali mednarodno konferenco Dediščina zgodovinskih avantgard v 90. letih minulega stoletja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje