Novoodkrito delo prikazuje neznanega moškega s tankimi brčicami, ki v roki drži pero in stoji ob kupu papirjev ali knjig. Gre za nadvse prozaično upodobitev v primerjavi s prizorom, s katerim je umetnik preslikal prvotni portret, poroča Reuters. Ecce homo namreč prikazuje Jezusa Kristusa, ki ima zavezane roke, na glavi pa ima trnovo krono. V tem skozi zgodovino mnogokrat upodobljenem prizoru iz Janezovega evangelija (tudi sam Tizian ga je večkrat naslikal) ob Jezusu stoji rimski guverner Judeje Poncij Pilat, ki ljudstvu predstavlja mučenega ujetnika iz Nazareta.
Slika, ki vsebuje skrivnost: več kot 450 let skrit portret
Po besedah profesorja Nikolasa Bakirtzisa, vodje ekipe na neprofitni izobraževalni ustanovi Cyprus Institute (CyI), tako slika "vsebuje skrivnost, skrivnost pa je, da je pod njo slika, ki je bila do zdaj neznana". Oljna slika je bila namreč pripravljena za restavriranje, a ko so jo raziskovalci dali pod mikroskop, so skozi vzorec drobnih razpok, ki nastanejo na površini starih slik, zaznali različne pigmente. "Bilo je kot razvozlavanje uganke," je še dejal Bakirtzis, ki je sicer umetnostni in arhitekturni zgodovinar.
Portret poklicnega strokovnjaka v njegovem delovnem prostoru
Z uporabo kombinacije slikovnih in neinvazivnih analitičnih tehnik so v laboratoriju (Andreas Pittas Art Characterization Laboratories – APAC) na CyIju sestavili celoten portret, ki se skriva pod bibličnim prizorom. Na podlagi rentgenskih posnetkov so nato tudi ustvarili oljno sliko neznanega portretiranca. "To je očitno portret bankirja, odvetnika, nekega poklicnega strokovnjaka v njegovem delovnem prostoru," je dejal Bakirtzis, ki je tudi vodja tega laboratorija.
Čeljust portretiranca uporabljena za obris vrvi na Kristusovih zapestjih
Poznavalci Tizianovega dela sicer vedo, da je mojster kdaj znova uporabil platna, če je šlo za delno dokončana dela. V tem primeru pa je z znamenitim bibličnim prizorom preslikal dokončno ustvarjen portret. "Ne poznam nobenega drugega primera, kjer bi lahko z gotovostjo sledili neposrednemu slikanju kompozicije čez prejšnjo," je dejal Bakirtzis. Po njegovem prepričanju je umetnik za novo sliko uporabil elemente prejšnje, med drugim je na primer portretirančevo čeljust uporabil za obris vrvi, s katerimi so zvezana Kristusova zapestja. "To izkazuje roko samozavestnega umetnika," je še dejal po poročanju Reutersa.
Motivno eden bolj raznolikih slikarjev svojega časa
Nekje med letoma 1488 in 1490 v Benečiji rojeni Tizian, čigar pravo ime je bilo Tiziano Vecellio, spada med ključne predstavnike beneške renesanse. Njegov učitelj je bil Giovanni Bellini, še en velikan beneškega slikarstva. Nanj pa je v prvem obdobju močno vplival tudi Giorgione. Tizian je cenjen kot eden najboljših koloristov v evropskem slikarstvu, bil pa je motivno eden bolj raznolikih slikarjev svojega časa – briljiral je tako v portretih kot mitoloških in bibličnih prizorih. Zlasti njegova obravnava barve in slikarske tehnike so imele velik vpliv ne zgolj na sodobnike, ampak tudi na prihodnje generacije zahodne umetnosti.
Tizianova dela so naročali številni evropski vladarji, vključno s papežem Karlom VI. V zadnjem obdobju se je njegova tehnika spremenila v smeri bolj pastozne in ekspresivne poteze, do konca pa so ga vznemirjale barva (četudi v temnejših, bolj pridušenih tonih) in možnosti, ki jih dosegajo njeni učinki. Umrl je v Benetkah leta 1576, kar pomeni, da je še posebej za tiste čase dosegel razmeroma visoko starost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje