Nataša Segulin, Lilienfeld Cistercijanski samostan Avstrija, 2018. Foto: Galerija Photon
Nataša Segulin, Lilienfeld Cistercijanski samostan Avstrija, 2018. Foto: Galerija Photon

"Skozi avtoričin objektiv in intuitivni ustvarjalni proces smo priča njenemu notranjemu dialogu med videnjem in čutenjem, onkraj naših individualnih in univerzalnih pričakovanj ter iluzij," je zapisala kuratorka in vodja projektov galerije Photon Špela Pipan.

Segulin se je v seriji lotila ideje videnja onkraj na konceptualni ravni. Temne tone je uporabila kot prispodobo za tišino in nezavedno, svetlobo pa kot upanje.

Fotografije metaforično spominjajo na tančice iz antike, predvsem na tiste na freskah v pompejski Vili misterijev. "Tam tančice služijo kot simbol skromnosti, skrivnostnosti in prehoda onkraj," je pojasnila Špela Pipan. Kot je še zapisala, "tančica kot simbol skritega ali svetega služi kot analogija za umetničino raziskovanje globokih in neizrekljivih razsežnosti življenja".

S serijo fotografij umetnica subtilno spodbuja k razmišljanju o človeški eksistenci, osebni in kolektivni izkušnji življenja ter preseganju omejitev vsakdanjega in otipljivega. Kot so še zapisali pri galeriji, fotografije odpirajo vprašanja o mestu posameznika v družbi.

Leta 1948 rojena Nataša Segulin je diplomirala na ljubljanski filozofski fakulteti iz umetnostne zgodovine. Na začetku kariere je delala kot novinarka, urednica in odgovorna urednica na TV Koper-Capodistria. Od leta 2013 razstavlja na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Za ustvarjalnost na področju fotografije je prejela več mednarodnih priznanj in nagrad. Leta 2019 je izšla njena prva fotoknjiga Lumen. Je članica Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov.

Serija fotografij, ki so jo marca lani razstavili v galeriji Photon na Dunaju, bo v Ljubljani na ogled do 14. februarja.