Že pred začetkom 66. filmskega festivala v Benetkah smo izvedeli, da bo kariero Wernerja Herzoga zaznamoval zanimiv 'rez'; na Mostri so se namreč vseh štirideset let, kolikor že traja Herzogova kariera, 'branili' uvrstiti njegove filme v glavni tekmovalni program. Letos je to tradicijo prekinila kriminalna drama Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans, ki je pravzaprav priredba in variacija neodvisne produkcije režiserja Abela Ferrare iz leta 1992. Film Herzogu vsaj za zdaj ne prinaša novih simpatij.
"V Ničvrednem poročniku /.../ mož, ki se je nekoč izselil, odkril svet in ga osvojil s filmom, ne kaže več ničesar svojega. Film je bolj kot kar koli drugega dokaz popolne asimilacije: Herzog je v tem primeru posnel klasični žanrski film po uveljavljenih konvencijah." In v tem primeru gre - ne pozabite - za režiserja, ki je menda edini znal krotiti Klausa Kinskega, z njim posnel nekaj filmov, ki so pomagali definirati drznost in veliko umetniško moč nemškega novega vala, in kritike navdušil tudi z nekaj velikopoteznimi opernimi režijami.Drugo Herzogovo 'železo' se pojavi nepričakovano
Kakor koli že, Herzog ima vendar še eno možnost. Včeraj se je izkazalo, da je v glavnem tekmovalnem programu še en Herzogov film. Gre za produkcijo My Son, My Son, What Have Ye Done? (Moj sin, moj sin, kaj si naredil?), pri kateri kot producent sodeluje David Lynch in v kateri je menda lynchevski navdih močno opazen. Filma v Benetkah pravzaprav ne bi smelo biti, vendar se je direktor festivala Marco Müller v trenutku, ko je končal ogled Herzogovega drugega projekta, odločil, da v program 'vrine' še ta izdelek. Opis predfestivalskega dogajanja v Herzogovih besedah: "Marco Müller je videl Ničvrednega poročnika in nekako mimogrede sem pripomnil: 'No, vendar imam še en film.' Nad njim je bil popolnoma navdušen in rekel je: 'Tudi ta film potrebujem.'"
Nekoliko lynchevski Werner Herzog
Ta film se že po opisu zdi veliko bolj 'herzogovski'. Zasnovan je po resnični zgodbi o težkem duševnem bolniku, ki je ubil mater, v gledališču pa je kot igralec nastopal v Oresteji, v kateri je prav tako moral ubiti mater; seveda ne čisto zares. Po nekaj letih na zaprtem oddelku neke kalifornijske psihiatrične bolnišnice je moža obiskal Herzog in se po pogovoru z njim odločil, da o njegovem življenju posname film. Nastal je temačen in v naraciji raztrgan portret duševnega bolnika, ki se menda zelo približa lynchevski filmski govorici, čeprav Herzog zatrjuje, da si z Lynchem kot filmarja nista preveč podobna, a vseeno: "Z Davidom Lynchem se imava zelo rada."
Glavne vloge sta Herzog in Lynch razdelila med tri igralce, ki so že bili nominirani za oskarja. Duševno motenega morilca je odigral Michael Shannon, njegovo filmsko dekle je Chloe Sevigny, vlogo policista, ki skuša prijeti morilca Brada, pa je sprejel Willem Defoe. Film Herzogu veliko pomeni tudi zato, ker se je v njem vrnil v Peru, kjer je pred skoraj tridesetimi leti posnel danes že legendarnega Fitzcarralda, film, v katerem je Klaus Kinski nepozabno upodobil moža, ki manično ljubi opero in želi sredi Amazonije zgraditi operno hišo, na katere odprtju bi pel sam veliki Enrico Caruso.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje