Želimo si, da ko se bomo vrnili v šolo, da se bomo vrnili za stalno, je v oddaji Studio City med drugim poudarila šolska ministrica Simona Kustec. Tako naj bi se prihodnji teden po njenih besedah vrnili v šole učenci prve triade, odprli se bodo vrtci.
Na vprašanje, zakaj se šole ne odprejo že takoj, pa je odgovorila, da si moramo zaradi praznikov v tem tednu vzeti še ta dodaten čas, da "bomo res zagotovili najvišjo varnost vrnitve". Drugi razlog pa je v hitrem testiranju, pri katerem gre v šolskem prostoru za velikanski proces. "Za šole, ki se odpirajo jutri, smo testirali okoli 3000 zaposlenih, prihodnji teden, ko bomo odpirali vrtce in prvo triado, bomo morali testirati 30.000 zaposlenih. To pomeni, da moramo tudi tukaj zagotoviti ustrezne pogoje, da se stvari pripravijo na miren način."
Epidemiološka slika se v prihodnjih tednih ne bo tako radikalno spremenila, da bi se tudi razmere popolnoma obrnile. Pred nami so tudi najhujši meseci za respiratorne okužbe. "Imamo veliko izkušenj, na njih pravzaprav računamo. Po eni strani računamo, da se bo stopnja dnevnih okužb nekako stabilizirala, da ne bo več tako dramatična, kot je bila, potem imamo te teste, ki so zelo pomembni, ki so neko zagotovilo, imamo izkušnjo, protokol, kulturo, ki smo jo v času epidemije razvili znotraj šol in vrtcev. Ocena je, da se lahko varno vrnemo. Želimo pa si, da ko se bomo vrnili, da se bomo vrnili za stalno," je pojasnila Kustečeva.
Zakaj je prav Slovenija rekorder v dolžini zaprtja?
Če se bodo šole odprle zdaj, ali bi lahko rekli, da bi se lahko že zdavnaj? "Ne, ker niso bili pogoji izpolnjeni. Poleg vsega, kar sem že omenjala, smo imeli tudi zelo zahtevno zdravstveno sliko, predvsem z vidika sposobnosti delovanja zdravstvenega sistema," je izpostavila enega izmed razlogov za tako dolgo čakanje na odprtje šol.
In zakaj je prav Slovenija rekorderka v dolžini zaprtja? "Mi smo rekorderji predvsem z vidika okužb, hospitaliziranih glede na sposobnosti sistema, ki ga imamo. To je en del zgodbe. Drug del zgodbe, ki je pozitiven, pa je tudi to, da smo rekorderji z vidika sposobnosti in usposobljenosti izobraževanja na daljavo. Smo ena vodilnih držav v Evropi, ki je zmožna ponuditi izobraževanje na daljavo v tem trenutku, kar pomeni, da so vsi, tako učitelji kot predvsem učenci, usposobljeni z ustrezno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo, znanjem, da to izobraževanje lahko poteka. Verjemite mi, da če bi v kakšnih državah to bilo mogoče, bi bila slika s tega vidika tudi drugačna," je odvrnila ministrica, ki meni, da smo z vidika opreme za šolanje na daljavo, ki jo država ponuja tistim, ki jo potrebujejo, tehnološko pred drugimi evropskimi državami, kot so Belgija, Francija, Španija ...
V torek se po skoraj treh mesecih učenja na daljavo v šole in v zavode znova vračajo učenci s posebnimi potrebami
Pred vrnitvijo na delovno mesto so se njihovi učitelji in zaposleni danes preventivno testirali. Testiranje ni bilo obvezno, temveč priporočljivo, da bi se lahko čim varneje vrnili v prostore zavodov in šol.
Čeprav so se zaposleni na šolah in zavodih, ki jih obiskujejo učenci s posebnimi potrebami, večinoma odzvali pozivu na testiranje, pa imajo marsikje težave prav s pomanjkanjem učiteljev. In ne zgolj zaradi okužb, ampak tudi zaradi varstva lastnih otrok.
Zaposleni so se večinoma odzvali pozivu k testiranju, ponekod so jih testirali v samih šolah, drugod v zdravstvenih domovih, v šolah pa večinoma pravijo, da so se morali glede tega znajti sami, je poročal Radio Slovenija.
Kot je povedala ministrica za izobraževanje, se je danes testiralo okoli 86 odstotkov zaposlenih. Točnih podatkov o tem, koliko jih je imelo pozitiven izvid testa, še nima, jih pa je bilo pozitivnih kar nekaj, je povedala.
Se je pa denimo v Murski Soboti izkazalo, da se zaradi prevelikega števila okuženih zaposlenih v torek pouk v Osnovni šoli IV še ne bo začel. Doma bodo ostali tudi tisti otroci, ki bi jih okužba lahko resneje ogrozila.
Marsikje imajo težave tudi zaradi tega, ker manjka učiteljev, ne le zaradi okužb, ampak ker so ti doma z lastnimi otroki. A ne glede na to bodo, če je le mogoče, skušali organizirati neke vrste mehurčke, saj prav te šole obiskujejo tudi otroci iz tveganih skupin. "Skupine smo oblikovali na način, da jih bomo lahko držali v mehurčkih, tako da ne bo mešanja, tudi terapije bomo izvajali v šoli in na daljavo, vsi zaposleni imajo tudi vso potrebno zaščitno opremo," je za Radio Slovenija povedal v. d. ravnatelja vipavskega centra za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje Alojzij Adamič.
Krško: Zaradi varstva otrok manjka tretjina učiteljev
Na krški šoli dr. Mihajla Rostoharja pa so že dobili rezultate vseh testiranih. Ker ima v kolektivu le ena strokovna sodelavka pozitiven izvid testa, bodo jutri lahko sprejeli učence. A dolgo ne bodo zdržali, opozarjajo, saj zaradi varstva svojih otrok manjka tretjina učiteljev. Kot je povedala ravnateljica osnovne šole Barbara Smolej Fritz, so se sicer na šoli za testiranje pred napovedanim poukom odločili skorajda vsi v 58-članskem kolektivu. "Odločili so se praktično vsi, sem zelo zadovoljna. Nekaj staršev se je odzvalo in bo danes pripeljalo na testiranje tudi otroke," je dodala.
Svetovalna delavka na šoli Valerija Jazbec, pa opozarja, da zaradi dolge odsotnosti pri otrocih pričakujejo velik izpad tako učne snovi kot šolske rutine. "Pouka na vsak način ne moremo začeti kar prvi dan ali celo ne prvi teden, mi bomo šli od začetka od vseh socialnih veščin naprej," je poudarila.
Na ponovno snidenje z učenci pa so se pripravili tudi v Centru Janeza Levca v Ljubljani, enem največjih zavodov za otroke s posebnimi potrebami pri nas.
"Moram reči, da sem nad toliko negativnimi rezultati zelo pozitivno presenečen, po do zdaj znanih podatkih ni nobeden izmed učiteljev oz. zaposlenih, ki so bili danes testirani, pozitiven, tako da bomo jutri praktično začeli s polno posadko," je za Televizijo Slovenija povedal tamkajšnji ravnatelj Matej Rovšek.
Eno vajo ponovnega začetka pouka med samim šolskim letom so na šoli izvedli že lani 18. maja, v drugi pa bo "pouk praviloma potekal po urniku, jasno, da se bodo prilagajali tam, kjer bomo ugotovili, da je to potrebno".
Izpustili pa bodo številne dopolnilne dejavnosti, ki sicer potekajo skozi vse šolsko leto, katerim se bodo morali očitno odpovedati do konca šolskega leta. "Ampak bistvo je, da so otroci v šoli, da so znova skupaj, da so med prijatelji, z učitelji. Moram reči, da se zelo veselimo tega," je poudaril ravnatelj. Tudi večina staršev in otrok pozitivno sprejema nov zagon šol. "Številni so že bili v stiskah, dejstvo je, da pouk na daljavo ne more zamenjati pravega pouka, to je lahko neki nadomestek, ki naj traja čim manj časa," je še poudaril Rovšek.
Odločitev za preostale učence znana v drugi polovici tedna
Programi za otroke s posebnimi potrebami se sicer morajo začeti izvajati v skladu z odločbo ustavnega sodišča, ki je kot skrajni rok za to sicer določilo 4. januar. Kot je na četrtkovi novinarski konferenci povedala ministrica za izobraževanje, znanost in šport, pa je 11. januar eden od mogočih datumov za vrnitev otrok v vrtce ter učencev prvega triletja osnovne šole znova v šolske klopi. Vračanje drugih učencev bo potekalo glede na epidemiološko sliko, pri čemer bo pomembna informacija o poteku in posledicah vračanja učencev s posebnimi potrebami.
Za prvo triado ter četrtim in petim razredom pa se bodo po navedbah ministrice v klopi vrnili dijaki zaključnih letnikov srednjih šol. Ob tem je tudi ministrica poudarila pomen preventivnega testiranja zaposlenih v vzgoji in izobraževanju. Pripravljen bo tudi protokol glede testiranja.
Državna sekretarka na ministrstvu za zdravje Marija Magajne je danes dejala, je množično hitro testiranje eden od ukrepov, ki bodo omogočali odpiranje dejavnosti, denimo šol. Bo pa to odvisno tudi od tega, kako je na epidemiološke razmere vplival praznični čas. Odločitev bo vlada sprejela predvidoma v drugi polovici tedna.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje