Zaradi pogojev PCT pri prehajanju meje se povpraševanje po digitalnih potrdilih povečuje. Pot do potrdila je načeloma preprosta, v praksi pa se precej zapleta. Če želite pridobiti digitalno potrdilo se morate za obisk večine upravnih enot po državi najprej naročiti. To lahko storite po telefonu, elektronski ali navadni pošti. A kaj, ko objavljenih telefonskih številk ni mogoče priklicati. Ko smo poklicali na objavljeno telefonsko številko za naročanje na UE Ljubljana nam je odzivnik sporočil: »Trenutno beležimo povečano število klicev, zato vas prosimo, da nas pokličete kasneje, vaš klic bo prekinjen.« Precej časa vam bo vzelo tudi naročanje po elektronski pošti. Gledalka, ki je 28. maja na upravno enoto Ljubljana poslala prošnjo za termin za pridobitev digitalnega potrdila, je šele po treh dneh prejela avtomatsko povratnico o prejemu njenega e-sporočila. Datum za obisk upravne enote je prejela naknadno, sprejeli jo bodo 14. junija.
Tretjina ljudi pride brez predhodnega naročila
Ljudem prekipeva, zato se, namesto da bi čakali na datum, na upravno enoto odpravijo brez vnaprejšnjega naročila in se postavijo v vrsto. Varnostnik, ki je pred stavbo upravne enote Bežigrad v Ljubljani preverjal, ali so obiskovalci naročeni, nam je povedal, da jih približno tretjina pride brez dogovorjenega termina. Če kdo od naročenih ne pride, termin lahko izkoristijo čakajoči nenaročeni, sicer jih na enoti napotijo k okencu za naročanje. Preverili smo, kako dolgo se na termin čaka na upravni enoti Domžale, kjer se je povpraševanje po kvalificiranih digitalnih potrdilih SIGEN-CA in tudi po mobilni identiteti smsPASS v primerjavi z aprilom maja povečalo za 213 odstotkov. »Razmere še obvladujemo, na elektronska sporočila odgovorimo najkasneje naslednji dan, na termin pa se čaka osem delovnih dni,« je pojasnil Marko Grujičić, načelnik upravne enote Domžale.
Upravna enota Radovljica: do digitalnega potrdila brez naročanja
Da pravila niso usklajena, potrjuje izkušnja gledalke iz Radovljice. Na termin, za katerega je zaprosila po elektronski pošti, je čakala dva tedna. Ko pa je prišla na upravno enoto, je od čakajočih v vrsti izvedela, da se večina ni vnaprej naročila. Kakor pravi, so tisti dan prišli na vrsto vsi, nihče ni preveril, ali so za obisk dogovorjeni. Na upravni enoti Radovljica so nam pojasnili, da za vložitev zahtevka za izdajo digitalnega potrdila pri njih naročanje ni potrebno. Aprila je bilo pri njih vloženih 235 zahtevkov za pridobitev digitalnega potrdila in 37 zahtevkov za pridobitev gesla sms-PASS oziroma ponastavitev gesla SI-PASS, maja pa kar 824 zahtevkov za digitalno potrdilo SIGEN-CA in 125 za SMS-PASS oziroma SI-PASS. »Zato smo prejšnji ponedeljek odprli dodatno delovno mesto, izključno za izdajo digitalnih potrdil,« je pojasnila Maja Ankerst z upravne enote Radovljica. Kot smo neuradno izvedeli, pa ljudi, ki so v časovni stiski, tam sprejemajo tudi zunaj uradnih ur.
Mobilno identiteto smsPASS je mogoče pridobiti tudi na izpostavah Fursa in centrih za socialno delo
Po podatkih Ministrstva za javno upravo vlagatelj po končanem postopku na upravni enoti prejme podatke za prevzem potrdila v roku desetih delovnih dni. V Sloveniji je kvalificirano digitalno potrdilo poleg državnega, ki je brezplačno, mogoče pridobiti še pri treh komercialnih ponudnikih: Pošta®CA, Halcom in AC NLB. Cene se gibljejo od 10 do 15 evrov, pri čemer je AC NLB dostopen le komitentom banke. Tako Halcom kot Pošta Slovenije potrdilo izdata najkasneje v treh dneh. Trajanje veljavnosti je načeloma pet let, pri Halcomu pa tri leta. Zaradi preobremenjenosti upravnih enot je mobilno identiteto smsPASS mogoče pridobiti tudi na 15 izpostavah Fursa in 34 centrih za socialno delo. Seznam je objavljen na spletni strani državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST (https://www.si-trust.gov.si/sl/obvestila-in-novice/do-mobilne-identitete-smspass-na-cepilnih-mestih-centrih-za-socialno-delo-in-financnih-uradih/). Po zagotovilih Ministrstva za javno upravo naj bi bil smsPASS kmalu dostopen tudi na cepilnih mestih in v vložišču ministrstva za pravosodje. Za kadrovsko okrepitev bodo poskrbele občine, ki že usposabljajo 300 referentov iz 70 ustanov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje