Matija Zupančič je bil v gašenje požara vpet od prejšnje srede, torej od takrat, ko so se začele razmere drastično slabšati. "Videlo se je, da bo to kar en velik zalogaj, da je teren zelo suh, da je nekaj vetra in zelo mala količina vode oziroma naravnih zajemališč."
Zaradi gostega dima je bilo letenje kar nekaj časa precej tvegano početje. "Kjer je požar, je dim. Ko je dim, je slaba vidljivost. Posledično se težje vidi žice, antene, stolpe. Hkrati se je iz dneva v dan povečevalo število aktivnih zračnih plovil."
Zato, da helikopterji sploh lahko izvajajo gašenje, je potrebno veliko nevidnih sodelavcev – koordinatorjev s tal, voznikov cistern goriva in vode in še in še. "Tukaj bi posebej izpostavil 153. letalsko tehnično eskadriljo. Helikopterje so servisirali brez prestanka. Treba se je zavedati, da helikopter potrebuje servis na 25 ur ali na 30 dni. Tukaj pa smo 25 ur odleteli vsakih dva dni. Tukaj na Brniku so fantje delali čudeže, da niti en helikopter ni izpadel."
Helikopterji sicer gasijo z velikanskimi vrečami, ki jih imajo pripete na helikopter. Zaradi boljše okretnosti so tokrat gasili z 900 litrskimi vrečami. "Če vidimo, da je požar dokaj velik, gremo malo višje. Veliko nižje gremo, kadar ni požara in polivamo pred ognjem, da ga ustavljamo."
Še več v videoprispevku TV Slovenija: