Protest v organizaciji Art Not Genocide Alliance – ANGA (Zavezništvo Umetnost ne genocid) se je začel pred ameriškim in izraelskim paviljonom. Protestniki so se nato prebili do francoskega, britanskega in nemškega paviljona. Na vsaki od lokacij so v italijanskem in angleškem jeziku poudarjali naravo odnosov med zahodnimi državami in izraelsko državo ter zlasti vlogo ZDA in Nemčije pri izvozu orožja, piše Art Newspaper.
Izraelski paviljon za zdaj ostaja zaprt
ANGA je mednarodna skupina umetnikov in aktivistov, ki je odgovorna tudi za peticijo, s katero pozivajo organizatorje bienala k izključitvi Izraela iz letošnjega programa. Sicer so umetnica Ruth Patir, ki predstavlja Izrael, ter kustosinji Mira Lapidot in Tamar Margalit ravno na dan protesta napovedale, da bo izraelski paviljon ostal zaprt, vse dokler ne bo doseženo premirje in talci izpuščeni.
Prav tako v sredo je ANGA organiziral akcijo in razstavo palestinskih umetnikov, da bi na ta način prekinil "običajni posel v svetu umetnosti", so zapisali na svoji spletni strani. "Bienale je bil oblikovan po vzoru evropocentričnega svetovnega sejma in ohranja te geopolitične pristranskosti," so še zapisali in dodali, da je bienale tudi sicer skozi zgodovino služil kot prizorišče mednarodnih političnih protestov.
Vojna med Izraelom in Gazo je pravzaprav glavna tema letošnjega bienala, ki sicer nosi naslov Tujci povsod, številna dela izražajo podporo prebivalcem Gaze. Mednje sodi tudi Freedom Boat s serijo branj za Palestino na ladji, privezani ob Giardinih. Med drugim bo predstavnik muzejske zveze L'Internationale prebral izjavo, ki obsoja vojno in cenzuro okoli nje. Na ogled je tudi več razstav z deli palestinskih umetnikov, vključno s palestinsko umetnostjo na ulicah, ki jo prav tako organizira ANGA, razstavo skupine Artists and Allies of Hebron in veliko sliko umetnika iz Gaze Malaka Matarja, ki je na ogled v galeriji Ferruzzi.
Nekateri obiskovalci bienala so se pridružili protestnikom
Člani zavezništva ANGA so povezani s svetom umetnosti, zaradi česar so si lahko pridobili vstop na bienale še pred njegovim uradnim odprtjem za javnost. Čeprav so govorice o protestih ob bienalu krožile že pred dogodkom, do zadnjega trenutka ni bilo nobenih konkretnih informacij. Med tistimi, ki jih je eden izmed protestnikov imenoval "zaupanja vredni viri", vključno s palestinskimi umetniki, ki so sodelovali pri nekaterih razstavah, je bil objavljen niz sporočil na eni izmed mobilnih aplikacij, s katerimi so se informirali o snidenju v izraelskem in ameriškem paviljonu, ki stojita drug poleg drugega. Kot še navaja Art Newspaper, organizatorji bienala niso opazno poskušali ustaviti protesta, večina obiskovalcev ga je opazovala, nekateri pa so se pridružili protestnikom.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje