"Avtonomna prihodnost je tu! Nocoj imamo tukaj 50 popolnoma avtonomnih vozil. Videli boste model Ys in Cybercab. Vsi so brez voznika," je ameriški milijarder dejal na odmevnem dogodku v studiu Warner Bros v bližini Los Angelesa, na katerega se je pripeljal z robotaksijem.
Dogodek so poimenovali Mi, robot, kar jasno kaže na Muskovo težnjo, da moramo Teslo razumeti kot robotsko podjetje z umetno inteligenco, in ne kot proizvajalca avtomobilov.
Teslin cilj je namreč premik od proizvajalca avtomobilov za množični trg k proizvajalcu robotov in robotskih vozil. Dejal je, da se ta zanašajo na umetno inteligenco in kamere ter ne potrebujejo druge strojne opreme, kot jo uporabljajo tekmeci robotaksijev.
Muskov načrt je upravljati floto samovozečih Teslinih taksijev, ki jih lahko potniki pokličejo prek aplikacije. Lastniki tesle bodo lahko z aplikacijo zaslužili tudi tako, da bodo svoja vozila navedli kot robotaksije.
Musk je predstavil tudi večje, samovozeče vozilo – imenovano robovan (robokombi) –, ki lahko prevaža do 20 ljudi, in pokazal Teslin humanoidni robot Optimus.
Vlagatelji razočarani
Teslin pristop so vlagatelji in analitiki označili kot zahtevnega tako s tehničnega kot regulativnega vidika.
Vlagatelji, ki so pričakovali konkretne podrobnosti o tem, kako hitro lahko Tesla poveča proizvodnjo robotaksijev, zagotovi regulatorno odobritev in izvede močan poslovni načrt, s katerim bo preskočil tekmece, kot je Alphabetov Waymo, so razočarani. "Vse je videti kul, vendar ne preveč v smislu časovnih rokov, sem delničar in precej razočaran. Mislim, da je trg želel bolj dokončne časovne okvire," je dejal Dennis Dick, delniški trgovec pri Triple D Trading. "Mislim, da ni povedal veliko o ničemer ... Ni dal veliko informacij."
Musk je dejal, da je po navadi optimističen glede časovnih okvirov. Ampak kot kaže preteklost, obljub ni izpolnil v napovedanem času. Leta 2019 je napovedoval, da bo imelo podjetje robotaksi do naslednjega leta, torej leta 2020. Zdaj je napovedal, da bodo robotaksi začeli izdelovati leta 2026.
Po zgrešenih obljubah se je Musk letos osredinil na razvoj vozil, potem ko je opustil načrte za izdelavo manjšega, cenejšega avtomobila, ki je na splošno veljal za bistvenega za boj proti upočasnjujočemu povpraševanju po električnih vozilih.
Tesla je v nevarnosti, da bo letos imela svoj prvi upad dobav, saj spodbude za nakup niso uspele pritegniti dovolj kupcev k starajoči se liniji električnih vozil. Strma znižanja cen, namenjena izravnavi visokih obrestnih mer, so prav tako znižala stopnje dobička, piše Reuters.
Zapletena tehnologija in stroga regulacija sta povzročili milijarde dolarjev izgube za druga podjetja, ki poskušajo vdreti na trg robotaksijev, zaradi česar so nekatera morala zapreti trgovino.
V nasprotju z drago strojno opremo, ki jo uporabljajo drugi, se Musk zanaša le na kamere in umetno inteligenco za delovanje popolnoma samostojne vožnje (FSD), da zmanjša stroške. Toda FSD, ki zahteva stalno pozornost voznika, je dobil regulativni in pravni nadzor zaradi najmanj dveh smrtnih nesreč, ki sta vključevali to tehnologijo.
"Pričakujemo, da bomo naslednje leto začeli popolnoma avtonomno nenadzorovan FSD v Teksasu in Kaliforniji. To je z modelom 3 in modelom Y," je dejal Musk. Ni povedal, ali bo robotaksi uporabljal kakšno novo tehnologijo ali bo odvisen od FSD-ja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje