Oblika t. i. SAX-40 se močno razlikuje od običajnih letal; ima posebna "spojena" krila, ki spominjajo na netopirja, je klinaste oblike in nima repa. Povzroča veliko manj hrupa kot druga sodobna letala, njegova največja prednost pa je za 35 odstotkov boljša izraba goriva.
Letalo je še prototip, saj so proizvajalci pri uvajanju tovrstnih novosti zelo previdni; ti s seboj namreč prinašajo veliko tveganja in stroškov. Za zdaj zato raje prenavljajo obstoječe modele.
Počasna pot sprememb
V zadnjih 50 letih so seveda proizvajalci uvedli mnoge spremembe, začeli so uporabljati sestavljene snovi in lažje ter učinkovitejše motorje. Znanstveniki opozarjajo, da bo v prihodnje težje napredovati v obstoječih okvirih, večji proizvajalci, kot sta Airbus in Boeing, pa iščejo načine, kako bi čim hitreje povrnili svoje vložke v razvoj - kar pa s temeljitimi spremembami ni mogoče.
Zeleni davki za zeleno okolje
Pričakovati je, da bodo tudi proizvajalci sčasoma morali upoštevati tudi preteče podnebne spremembe, na katere nedvomno vpliva tudi naraščajoč letalski promet. K temu bi gotovo pripomogla tudi "spodbuda" v obliki obveznih okolijskih davkov, ki bi jih morali plačevati letalski prevozniki.
Sicer pa se SAX-40 ne veselite prehitro, tudi če bi se proizvajalci zanj odločili v kratkem, najbrž ne bi bil na voljo potnikom pred letom 2030.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje