Projekt plinski terminal naj bi ustvaril 400 novih delovnih mest. Neposredno v terminalu naj bi delalo 80 ljudi , 320 pa naj bi bilo zaposlenih v drugih dejavnostih, ki bi bile povezane z obratom. Foto: MMC RTV SLO
Projekt plinski terminal naj bi ustvaril 400 novih delovnih mest. Neposredno v terminalu naj bi delalo 80 ljudi , 320 pa naj bi bilo zaposlenih v drugih dejavnostih, ki bi bile povezane z obratom. Foto: MMC RTV SLO
Italijani odobroli terminal

Po pisanju Il Piccola je italijanski minister za kulturne dobrine Sandro Bondi podpisal potreben odlok, potem ko ga je v prejšnjih dneh podpisala tudi ministrica za okolje Stefania Prestigiacomo. Il Piccolo še poroča, da je italijanska vlada dala zeleno luč terminalu, potem ko je diplomatska misija Sloveniji pojasnila možnosti izvedbe načrta.

Vlada se je z informacijo o gradnji plinskih terminalov v Tržaškem zalivu seznanila v sredo. Medresorska komisija za oblikovanje stališča Slovenije do problematike plinskih terminalov v Tržaškem zalivu bo stališča Slovenije do odgovora Italije pripravila do konca avgusta. "Če so bile naše pripombe upoštevane, ne bo ovir za nadaljevanje projekta plinskega terminala v Žavljah," je dejal okolijski minister Karl Erjavec. Če niso bile upoštevane, bi po mnenju ministra nadaljevali pogovore z italijansko stranjo.


Franci Kek, poslanec stranke Zares javno sprašuje slovensko vlado kateri organ je privolil v postavitev in kaj pomenijo besede Erjavca, da bo stališča Slovenija sporočila italijanski vladi do konca avgusta.

Tako Il Piccolo kot drugi slovenski tržaški dnevnik Primorski dnevnik poročata o zadovoljstvu italijanskega zunanjega ministra Franca Frattinija in podtajnika pri ministrstvu za okolje Roberta Menie ter krajevnih političnih predstavnikov. Frattini je izrazil zadovoljstvo in poudaril, da je to rezultat odličnega ekipnega dela italijanske vlade, tržaški plinski terminal pa bo po njegovih besedah prispeval h krepitvi raznolikosti energetskih virov v Italiji.

Menia je poudaril, da so dovoljenje dobili ob koncu strogega postopka, ki je vključeval tudi zahteve po varnosti in varstvu okolja. V okviru postopka so bili podani točni odgovori na vprašanja in ugovore tudi mednarodne narave, je še zatrdil podtajnik.

Naložba v gradnjo kopenskega terminala španske družbe Gas Natural, ki naj bi imel zmogljivost do osem milijard kubičnih metrov plina letno, bo vredna skoraj 600 milijonov evrov. Terminal naj bi zgradili v 40 mesecih.

Italijani odobroli terminal