Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ljubitelji potovanj z motorji so dobil "pomočnika". Izšel je zemljevid za motoriste, kjer so označene za motoriste zanimive poti in destinacije. Predstavljamo tudi dva športna terenca.
Ljubitelji potovanj z motorji so dobil "pomočnika". Izšel je zemljevid za motoriste, kjer so označene za motoriste zanimive poti in destinacije
Za razliko od avtomobila se je mogoče na motornem kolesu brezskrbno potepati brez določenega cilja. Slovenija ima za vožnjo z motorjem, ob pomanjkljivostih predvsem na infrastrukturi, tudi premnoge prednosti. Lepota pokrajine je le najbolj očitna, a motoriste privlači tudi relativna nenaseljenost, za tujega turista celo eksotičnost, pa seveda kraljevska tura, ki vas v enem dnevu pripelje iz Alp do morja. Da se na križarjenju po Sloveniji ne bi izgubili, skrbi pred tedni dopolnjena serija zemljevidov, namenjenih posebej motoristom, imenovana enostavno “Z motorjem po Sloveniji!” Idejni oče in avtor te pri nas temeljne moto-karte je kartograf Iztok Kariž.
Mazde nas redno obiskujejo in v bistvu smo veseli vsake – od najmanjše do največje oziroma najvišje, kar CX-5 nedvomno je. Eden najuspešnejših Mazdinih modelov je pred meseci doživel prenovo. Namenili so ji bolj izostreno podobo (opazna sta zelo ozka žarometa v LED tehnologiji) in predvsem kopico tehničnih izboljšav, ki jih moderen športni terenec enostavno mora imeti, če se želi približati premijskim tekmecem. Praktično in dobrodošlo je recimo električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, posebej pozdravljamo prilagodljive samodejne dolge luči, ki so ena najboljših pogruntavščin v zadnjem času.
Vozilo je v našem primeru poganjal šibkejši 2,2 litrski dizel, ki zmore 110 kilovatov, šest stopenjski ročni menjalnik je deloval brezhibno, povprečno porabo smo spravili pod 7 litrov. Moči je dovolj, mnogim pa se zdi vožnja bolj udobna s samodejnim menjalnikom. Elektronika skrbi, da se polovica pogonske moči lahko prerazporedi na zadnji kolesi, če senzorji zaznajo potrebo. Mazda CX 5 s predzadnjim najbogatejšim nivojem opreme revolution in še z nekaj dodatki stane 35 tisočakov, kar se nam za avtomobil povsem na robu premijskega razreda ne zdi pretirano.
Škodinega prvega cestnega terenca yetija zdaj počasi odrivamo v pozabo – za to se pri Škodi trudijo z novimi modernimi modeli. Najprej so napadli (uspešno) z večjim kodiaqom, potem pa so nam lani pripeljali še dobre tri decimetre krajšega karoqa, kar pa ne pomeni, da gre za majhen avtomobil. 438 cm v dolžino pomeni več udobja tudi za zadaj sedeče in 480 litrov prostora za prtljago. Avtomobil je znotraj urejen, voznikovo okolje pregledno, materiali in kakovost izdelave na ravni koncerna.
1,5 litrski turbo bencinski motor zmore 110 kilovatov, za 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG dobro vemo, kako deluje, tako da je vožnja lahkotna in prijetna, motor zna pokazati tudi precej živahnosti in odzivnosti, zna pa tudi samodejno odklopiti dva valja, če ni potrebe po delovanju vseh. Kakorkoli, povprečno porabo bomo težko spravili pod sedem litrov. Karoq z najvišjim nivojem opreme style je kar bogato opremljen, a nekatere dodatke, kot sta recimo aktivna LED žarometa, pa sistem za prepoznavanje prometnih znakov, radarski tempomat, je potrebno dokupiti, tako da je cena testnega karoqa s 27 na koncu narasla na 37 tisočakov.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Ljubitelji potovanj z motorji so dobil "pomočnika". Izšel je zemljevid za motoriste, kjer so označene za motoriste zanimive poti in destinacije. Predstavljamo tudi dva športna terenca.
Ljubitelji potovanj z motorji so dobil "pomočnika". Izšel je zemljevid za motoriste, kjer so označene za motoriste zanimive poti in destinacije
Za razliko od avtomobila se je mogoče na motornem kolesu brezskrbno potepati brez določenega cilja. Slovenija ima za vožnjo z motorjem, ob pomanjkljivostih predvsem na infrastrukturi, tudi premnoge prednosti. Lepota pokrajine je le najbolj očitna, a motoriste privlači tudi relativna nenaseljenost, za tujega turista celo eksotičnost, pa seveda kraljevska tura, ki vas v enem dnevu pripelje iz Alp do morja. Da se na križarjenju po Sloveniji ne bi izgubili, skrbi pred tedni dopolnjena serija zemljevidov, namenjenih posebej motoristom, imenovana enostavno “Z motorjem po Sloveniji!” Idejni oče in avtor te pri nas temeljne moto-karte je kartograf Iztok Kariž.
Mazde nas redno obiskujejo in v bistvu smo veseli vsake – od najmanjše do največje oziroma najvišje, kar CX-5 nedvomno je. Eden najuspešnejših Mazdinih modelov je pred meseci doživel prenovo. Namenili so ji bolj izostreno podobo (opazna sta zelo ozka žarometa v LED tehnologiji) in predvsem kopico tehničnih izboljšav, ki jih moderen športni terenec enostavno mora imeti, če se želi približati premijskim tekmecem. Praktično in dobrodošlo je recimo električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, posebej pozdravljamo prilagodljive samodejne dolge luči, ki so ena najboljših pogruntavščin v zadnjem času.
Vozilo je v našem primeru poganjal šibkejši 2,2 litrski dizel, ki zmore 110 kilovatov, šest stopenjski ročni menjalnik je deloval brezhibno, povprečno porabo smo spravili pod 7 litrov. Moči je dovolj, mnogim pa se zdi vožnja bolj udobna s samodejnim menjalnikom. Elektronika skrbi, da se polovica pogonske moči lahko prerazporedi na zadnji kolesi, če senzorji zaznajo potrebo. Mazda CX 5 s predzadnjim najbogatejšim nivojem opreme revolution in še z nekaj dodatki stane 35 tisočakov, kar se nam za avtomobil povsem na robu premijskega razreda ne zdi pretirano.
Škodinega prvega cestnega terenca yetija zdaj počasi odrivamo v pozabo – za to se pri Škodi trudijo z novimi modernimi modeli. Najprej so napadli (uspešno) z večjim kodiaqom, potem pa so nam lani pripeljali še dobre tri decimetre krajšega karoqa, kar pa ne pomeni, da gre za majhen avtomobil. 438 cm v dolžino pomeni več udobja tudi za zadaj sedeče in 480 litrov prostora za prtljago. Avtomobil je znotraj urejen, voznikovo okolje pregledno, materiali in kakovost izdelave na ravni koncerna.
1,5 litrski turbo bencinski motor zmore 110 kilovatov, za 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG dobro vemo, kako deluje, tako da je vožnja lahkotna in prijetna, motor zna pokazati tudi precej živahnosti in odzivnosti, zna pa tudi samodejno odklopiti dva valja, če ni potrebe po delovanju vseh. Kakorkoli, povprečno porabo bomo težko spravili pod sedem litrov. Karoq z najvišjim nivojem opreme style je kar bogato opremljen, a nekatere dodatke, kot sta recimo aktivna LED žarometa, pa sistem za prepoznavanje prometnih znakov, radarski tempomat, je potrebno dokupiti, tako da je cena testnega karoqa s 27 na koncu narasla na 37 tisočakov.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov