Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Na nočni obisk prihaja tokrat Aleksander Gadžijev, prvi slovenski BBC-jev umetnik nove generacije za obdobje 2019-2021, zmagovalec prestižnih tekmovanj, kot so Premio Venezia, Hammatsu, Monte Carlo in letos še Sydney. 26-letni goriški pianist je konec oktobra postal tudi prvi slovenski pianist, ki je prejel 2. nagrado in posebno nagrado za izvedbo sonate na slovitem Chopinovem tekmovanju v Varšavi. Trenutno eden najboljših pianistov mlajše generacije na svetu aktivno govori štiri jezike, zanimajo ga improvizacija, kompozicija, filozofija, meditacija, joga. Kljub izjemnemu uspehu, natrpanemu urniku in številnim obveznostim ostaja preprost, prijeten in prisrčen sogovornik, ki ostaja zvest tudi svoji Goriški, kjer bi rad v prihodnje oblikoval festival, ki bi povezal Nova Gorico in Gorico. V nočni program ga je povabila Tatjana Gregorič, ki vam bo do jutranjih ur v poslušanje ponudila še druge zanimive, primorsko obarvane vsebine.
Goriški pianist po izjemnem uspehu na 18. Chopinovem tekmovanju v Varšavi gost v nočnem programu.
Alexander Gadjiev, prvi slovenski BBC-jev umetnik nove generacije za obdobje 2019-2021, zmagovalec prestižnih tekmovanj, kot so Hamamatsu na Japonskem, Monte Carlo in letos še Sydney, je konec oktobra postal tudi prvi slovenski pianist, ki je prepričal 17-člansko žirijo na tekmovanju Frederica Chopina v Varšavi, tekmovanja, ki sodi med najzahtevnejša na svetu in nagrajencem odpira vrata najpomembnejših koncertnih dvoran, tekmovanja, ki je v svetu športnikov primerljivo z olimpijskimi igrami. 26-letni glasbenik, sin novogoriške pianistke in klavirske pedagoginje Ingrid Silič ter ruskega pianista in pedagoga Siavusha Gadjieva, je odraščal v slovenskem in italijanskem kulturnem okolju v Gorici. Na tekmovanjih zastopa tako Slovenijo kot Italijo, kajti, kot večkrat rad izpostavi, predstavlja Goriško kot prostor, kjer se pretakajo različne kulture. A njegovi izjemni uspehi v tujini ne prebudijo uradnikov slovenskega ministrstva za kulturo, da bi mu vsaj po zmagi v Varšavi izkazali primerno pozornost, posebno ob dejstvu, da je Alexander pred dobrim tednom doživel spoštljiv sprejem pri italijanskem ministru za kulturo v Rimu. Morda bi se naš minister odzval, če bi bil Alexander pop zvezdnik ali športnik … Zato pa so toliko bolj navdušeno njegov najnovejši uspeh počastili vsi, ki so minulo soboto obiskali koncert v Portorožu, koncert, ki je presegel vsa pričakovanja in je upravičeno požel dolge stoječe ovacije.
Alexandra smo obiskali dan po portoroškem koncertu v Gorici, v njegovem domačem okolju, kjer se je že intenzivno pripravljal na nove koncerte, se poglabljal v zahtevne partiture koncertov za klavir in orkester Ottorina Respighija in Aleksandra Nikolajeviča Skrjabina. Kljub natrpanemu urniku si je goriški poet klavirja vzel čas za daljši pogovor, v katerem je razgrnil zanimive zgodbe svojega enomesečnega bivanja v Varšavi, tudi tiste izza odra, spregovoril je o iskrenem prijateljevanju z drugimi udeleženci tekmovanja in nas seznanil s številnimi koncerti v prestižnih koncertnih dvoranah po svetu, ki jih bo imel v bližnji prihodnosti.
Na vprašanje, kako vse to zmore, še posebno v času, ki nam vsem zaradi zdravstvene situacije ni najbolj naklonjen, je povedal: »Imam nenapisano pravilo, po katerem se poskušam ravnati, ko potujem na Japonskem, v Nemčiji, Italiji, Angliji … Ne poskušam si vnaprej določati vloge, nimam pričakovanj, preprosto se sproti prilagajam različnim situacijam, saj vsaka potrebuje drugo osebnost, druge vrline in drugačno razmišljanje. Če živiš v Nemčiji, nisi v Italiji. Če si v Sloveniji, nisi na Japonskem. V vsaki situaciji moraš poiskati nek skupni jezik. Če si preveč osredotočen, fiksiran v svojem kredu, potem se slej ali prej vse skupaj ustavi.«
Gadjiev je po šolanju v Gorici nadaljeval študij na Mozarteumu v Salzburgu, zadnja leta nadaljuje študij in živi v Berlinu. Aktivno govori štiri jezike. V katerem pa razmišlja, se najraje izraža?
»Najraje in najbolj bogato se izražam v italijanščini, ki sem se jo učil v šolah v Gorici. Tudi berem predvsem v italijanščini, predvsem knjige o filozofiji, ki me zelo zanimajo. Trenutno na primer prebiram knjigo z naslovom L'amore che cura, ki jo je napisal psihoterapevt Giovanni Stangelini. Seveda pa v glavnem govorim in prebiram v angleščini, ker je to za glasbenika mednarodni jezik, s katerim lahko komuniciraš po vsem svetu. V katerem jeziku razmišljam? To je odvisno od situacije. Če sem doma, med Slovenci, začnem kmalu razmišljati v slovenščini. Če sem v Berlinu, kljub temu, da nemščine še ne obvladam popolnoma, začnem razmišljati v nemščini. Pogosto razmišljam tudi v ruščini. Različne zapiske pišem predvsem v italijanščini in angleščini.«
Goriški pianist v zadnjih letih veliko pozornosti namenja tudi improvizaciji in kompoziciji, redno meditira in se posveča vadbi joge, rad posluša jazz in njegov veliki vzornik je že vrsto let Keith Jarrett. V prihodnosti želi ustanoviti posebno glasbeno akademijo in oblikovati festival, ki bi bolj povezal Novo Gorico in Gorico.
Z Alexandrom Gadjievim se je pogovarjala Tatjana Gregorič.
5424 epizod
Po napornem dnevu se ponoči prileže sproščen pogovor z enim ali več gosti, ki jih voditelj nočnega programa povabi na Nočni obisk. Tako lahko prisluhnete aktualnim pogovorom s športniki, umetniki (pisatelj, slikarji, pesniki, glasbeniki, ...), popotniki, gospodarstveniki, znanstveniki in vsemi drugimi ljudmi, ki imajo kaj povedati. Naši gostje so ljudje različnih poklicev in starosti, ki so pripravljeni svoje bogate izkušnje in zanimive ideje deliti s poslušalci Prvega programa. Osebni in aktualni intervjuji, sproščeni pogovori, ki nas odpeljejo stran od dnevnih tegob in težav, nas zabavajo in nasmejijo ali pa nas spodbudijo k premišljevanju in pogledu vase. Vse to lahko ob začetku noči slišite v Nočnem obisku, ki ga ob četrtkih pripravljajo na Radiu Maribor, ob sobotah pa se z Radiom Koper preselimo še na Primorsko. V noči na torek pa lahko takoj po polnoči slišite ponovitev ene od izstopajočih oddaj minulega tedna, torkova noč je namreč v celoti namenjena reprizam. Elektronska pošta: Nocni.Program@rtvslo.si
Na nočni obisk prihaja tokrat Aleksander Gadžijev, prvi slovenski BBC-jev umetnik nove generacije za obdobje 2019-2021, zmagovalec prestižnih tekmovanj, kot so Premio Venezia, Hammatsu, Monte Carlo in letos še Sydney. 26-letni goriški pianist je konec oktobra postal tudi prvi slovenski pianist, ki je prejel 2. nagrado in posebno nagrado za izvedbo sonate na slovitem Chopinovem tekmovanju v Varšavi. Trenutno eden najboljših pianistov mlajše generacije na svetu aktivno govori štiri jezike, zanimajo ga improvizacija, kompozicija, filozofija, meditacija, joga. Kljub izjemnemu uspehu, natrpanemu urniku in številnim obveznostim ostaja preprost, prijeten in prisrčen sogovornik, ki ostaja zvest tudi svoji Goriški, kjer bi rad v prihodnje oblikoval festival, ki bi povezal Nova Gorico in Gorico. V nočni program ga je povabila Tatjana Gregorič, ki vam bo do jutranjih ur v poslušanje ponudila še druge zanimive, primorsko obarvane vsebine.
Goriški pianist po izjemnem uspehu na 18. Chopinovem tekmovanju v Varšavi gost v nočnem programu.
Alexander Gadjiev, prvi slovenski BBC-jev umetnik nove generacije za obdobje 2019-2021, zmagovalec prestižnih tekmovanj, kot so Hamamatsu na Japonskem, Monte Carlo in letos še Sydney, je konec oktobra postal tudi prvi slovenski pianist, ki je prepričal 17-člansko žirijo na tekmovanju Frederica Chopina v Varšavi, tekmovanja, ki sodi med najzahtevnejša na svetu in nagrajencem odpira vrata najpomembnejših koncertnih dvoran, tekmovanja, ki je v svetu športnikov primerljivo z olimpijskimi igrami. 26-letni glasbenik, sin novogoriške pianistke in klavirske pedagoginje Ingrid Silič ter ruskega pianista in pedagoga Siavusha Gadjieva, je odraščal v slovenskem in italijanskem kulturnem okolju v Gorici. Na tekmovanjih zastopa tako Slovenijo kot Italijo, kajti, kot večkrat rad izpostavi, predstavlja Goriško kot prostor, kjer se pretakajo različne kulture. A njegovi izjemni uspehi v tujini ne prebudijo uradnikov slovenskega ministrstva za kulturo, da bi mu vsaj po zmagi v Varšavi izkazali primerno pozornost, posebno ob dejstvu, da je Alexander pred dobrim tednom doživel spoštljiv sprejem pri italijanskem ministru za kulturo v Rimu. Morda bi se naš minister odzval, če bi bil Alexander pop zvezdnik ali športnik … Zato pa so toliko bolj navdušeno njegov najnovejši uspeh počastili vsi, ki so minulo soboto obiskali koncert v Portorožu, koncert, ki je presegel vsa pričakovanja in je upravičeno požel dolge stoječe ovacije.
Alexandra smo obiskali dan po portoroškem koncertu v Gorici, v njegovem domačem okolju, kjer se je že intenzivno pripravljal na nove koncerte, se poglabljal v zahtevne partiture koncertov za klavir in orkester Ottorina Respighija in Aleksandra Nikolajeviča Skrjabina. Kljub natrpanemu urniku si je goriški poet klavirja vzel čas za daljši pogovor, v katerem je razgrnil zanimive zgodbe svojega enomesečnega bivanja v Varšavi, tudi tiste izza odra, spregovoril je o iskrenem prijateljevanju z drugimi udeleženci tekmovanja in nas seznanil s številnimi koncerti v prestižnih koncertnih dvoranah po svetu, ki jih bo imel v bližnji prihodnosti.
Na vprašanje, kako vse to zmore, še posebno v času, ki nam vsem zaradi zdravstvene situacije ni najbolj naklonjen, je povedal: »Imam nenapisano pravilo, po katerem se poskušam ravnati, ko potujem na Japonskem, v Nemčiji, Italiji, Angliji … Ne poskušam si vnaprej določati vloge, nimam pričakovanj, preprosto se sproti prilagajam različnim situacijam, saj vsaka potrebuje drugo osebnost, druge vrline in drugačno razmišljanje. Če živiš v Nemčiji, nisi v Italiji. Če si v Sloveniji, nisi na Japonskem. V vsaki situaciji moraš poiskati nek skupni jezik. Če si preveč osredotočen, fiksiran v svojem kredu, potem se slej ali prej vse skupaj ustavi.«
Gadjiev je po šolanju v Gorici nadaljeval študij na Mozarteumu v Salzburgu, zadnja leta nadaljuje študij in živi v Berlinu. Aktivno govori štiri jezike. V katerem pa razmišlja, se najraje izraža?
»Najraje in najbolj bogato se izražam v italijanščini, ki sem se jo učil v šolah v Gorici. Tudi berem predvsem v italijanščini, predvsem knjige o filozofiji, ki me zelo zanimajo. Trenutno na primer prebiram knjigo z naslovom L'amore che cura, ki jo je napisal psihoterapevt Giovanni Stangelini. Seveda pa v glavnem govorim in prebiram v angleščini, ker je to za glasbenika mednarodni jezik, s katerim lahko komuniciraš po vsem svetu. V katerem jeziku razmišljam? To je odvisno od situacije. Če sem doma, med Slovenci, začnem kmalu razmišljati v slovenščini. Če sem v Berlinu, kljub temu, da nemščine še ne obvladam popolnoma, začnem razmišljati v nemščini. Pogosto razmišljam tudi v ruščini. Različne zapiske pišem predvsem v italijanščini in angleščini.«
Goriški pianist v zadnjih letih veliko pozornosti namenja tudi improvizaciji in kompoziciji, redno meditira in se posveča vadbi joge, rad posluša jazz in njegov veliki vzornik je že vrsto let Keith Jarrett. V prihodnosti želi ustanoviti posebno glasbeno akademijo in oblikovati festival, ki bi bolj povezal Novo Gorico in Gorico.
Z Alexandrom Gadjievim se je pogovarjala Tatjana Gregorič.
Neveljaven email naslov