Na koprski policijski upravi (PU) zadnje konce tedne opažajo, da se je število motornih koles povečalo, predvsem v smeri iz notranjosti države proti morju, najbolj obremenjeni cesti v tem smislu sta regionalna cesta med Planino in Koprom ter cesta med Postojno in Ilirsko Bistrico, je dejal komandir Postaje prometne policije Koper Mitja Palčič.
Najpogostejši vzrok nesreč je še vedno hitrost, zato so začeli in bodo tudi nadaljevali izvajanje akcij za zmanjšanje hitrosti. V ta namen so na PU-ju Koper dobili tudi dve silhueti policistov, ki jih bodo na podlagi analiz postavili na najbolj obremenjenih cestah, glede na potrebe pa bodo silhueti tudi premikali.
Poziv motoristom, naj ne dvigujejo roke v pozdrav
Palčič je sicer ugotavljal, da se hitrost motoristov tudi v času epidemije ni bistveno spreminjala, so pa tudi letos zaradi tega že izrekli nekaj kazni. Sicer je predvsem zaradi prepovedi prehajanja regij manj motoristov, je še ocenil Palčič. Komandir koprske prometne policije je ob tem poudaril, da se motoristi med sabo pozdravljajo in pri tem spuščajo roko s krmila, zaradi česar so že obravnavali prometne nesreče. Zato je motoriste pozval, naj se pozdravljajo na drug način.
Inštruktor varne vožnje Klemen Pirman pa je opozoril, da so vozniki avtomobilov že pozabili na obstoj motoristov, zato morajo biti ti še posebej pozorni. Poleg pravilne opreme morajo preveriti tudi pripravljenost svojih jeklenih konjičkov ‒ od tlaka v pnevmatikah do ravni zavorne tekočine ‒ ter se znova spoznati s svojim motorjem. Zavedajo naj se tudi, da asfalt še ni primerno ogret in da so na njem še sledi posipanja.
Na črnem motorju in v črnih oblačilih manj vidni
Pomembno je tudi, da so motoristi dovolj vidni, saj so že zaradi manjše silhuete na cesti manj opazni. "Če se potem motorist obleče še v črna oblačila in vozi črn motor, po možnosti še pozabi prižgati luči, na tak način je slabše viden," je opisal Pirman. Zato naj si motoristi nadenejo svetleče brezrokavnike, čelade pa naj imajo odsevne, žive barve. Prav tako naj vozijo po predpisih in ne prehitevajo tam, kjer ne smejo. Pri tem je posebej problematično prehitevanje kolon vozil.
Po drugi strani morajo vozniki avtomobilov računati tudi na to, da jih bodo motoristi prehitevali na mestih, kjer to ni dovoljeno, na primer po prometnih pasovih za leve zavijalce in po zapornih ploskvah. "Konkretno, če v naselju nameravamo zaviti levo in imamo zato prometni pas za leve zavijalce, ni dovolj, da samo nakažemo s smernikom in se začnemo razvrščati v levo, ampak moramo zadevo spremljati v vzvratnih ogledalih in biti pozorni na morebitno približevanje motoristov," je dejal Pirman za Radio Slovenija.
Lani na območju PU-ja Koper 97 nesreč motornih vozil
Na območju PU-ja Koper so lani obravnavali skupno 1244 prometnih nesreč. Od tega je bilo osem prometnih nesreč s smrtnim izidom, 75 s hudimi poškodbami, 299 z lahkimi poškodbami ter 862 prometnih nesreč z materialno škodo. Policisti PU-ja Koper so lani obravnavali 97 voznikov enoslednih motornih vozil, ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah, kar je pet odstotkov manj kot v letu 2019. V letu 2020 sta umrla dva voznika motornih koles in en voznik mopeda. Umrli vozniki enoslednih motornih vozil predstavljajo 37-odstotni delež vseh umrlih v prometnih nesrečah na območju PU-ja Koper. Temu številu je treba dodati še 27 hudo poškodovanih in 102 lahko poškodovana voznika motornih koles, kažejo podatki policije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje