Na tiskovni konferenci je novi minister za promet dejal, da bo v prihodnje ključno, da se nastavi sistem, ki bo omogočal vzdržnost avtocestnega programa. Zaradi nespremenjene cene vinjet je namreč ta resno ogrožen, saj bo leta 2009 nastalo 55 milijonov evrov primanjkljaja za obstoječe obveznosti Darsa. Pri tem je Vlačič poudaril še, da Darsu v prihodnosti ne bo uspelo pobrati niti toliko denarja od cestninjenja, da bi pokrivali obveznosti, ki so z gradnjami avtocest nastale do današnjega dne.
Obeta se ustanovitev posebne skupine
Da bi rešili to vprašanje, bo vlada ustanovila posebno skupino v sestavi predstavnikov prometnega, gospodarskega in finančnega ministrstva. "Od skupine želimo, da nam pripravi predlog, kakšno naj bo cestninjenje v prihodnje glede na naloge, ki nas čakajo, da bo sistem vzdržen, da se bodo pokrivali dolgovi za nazaj in da se struktura virov zastavi tako, da bo sploh mogoče še naprej graditi avtoceste v Sloveniji," je pojasnil Vlačič.
Kakšna bo usoda vinjet, ki bi veljale krajši čas, še ni znano. Tudi o njih naj bi v treh mesecih odločila omenjena posebna skupina. Vlada pa bo Evropski komisiji že v kratkem poslala signal, da Slovenija že razmišlja o spremembah oz. pravičnejšemu sistemu cestninjenja. Novi minister za promet je že izrazil željo, da bi se rad s predstavniki Evropske unije sestal čim prej.
Vinjete na prodaj že zvečer
S tem so se uresničile izjave finančnega ministra Franceta Križaniča, da povišanje vinjet ni realna možnost. Vinjete naj bi bile tako po večjih bencinskih črpalkah na prodaj že zvečer, drugod pa v četrtek zjutraj.
Bruselj čaka na slovensko odločitev
Medtem so iz Bruslja sopročili, da bodo na Evropski komisiji glede nadaljevanja postopka o financiranju gradnje slovenskih avtocest, ki so ga ustavili prav zaradi vinjet, odločili, ko od slovenske vlade dobijo formalno izjavo o načrtovanih spremembah sistema vinjet.
V torek so sicer viri v Evropski komisiji dejali, da mora Slovenija dati le znamenje o ureditvi vinjetnega sistema na takšen način, da ne bodo kršili načela nediskriminacije v EU-ju. Dovolj naj bi tako bila že namera države. Za komisijo je namreč ključno, da se projekti med finančno in gospodarsko krizo nadaljujejo, kar velja tudi za zamrznitev denarja, namenjenega za gradnjo avtoceste.
Zamrznjena evropska sredstva, predlog o turističnih vinjetah
Evropska komisija je namreč nedavno zaradi vinjet prekinila proces potrjevanja projekta gradnje 20-kilometrskega avtocestnega odseka Slivnica-Draženci v višini 40 milijonov evrov kohezijskih sredstev. Slovenija je od Evropske unije že prejela en opomin, na katerega je tudi odgovorila, če se stališče države ne bo spremenilo, pa lahko v začetku prihodnjega leta pričakuje nov opomin.
Komisar Antonio Tajani je dejal, da ni proti Sloveniji in slovenskim vinjetam, a da morajo biti te sorazmerne z uporabo cest tako kot tudi cene, pri čemer je predlagal uvedbo posebnih vinjet za turiste, ki pa jih je Vlačič označil za diskriminatorne do slovenskih državljanov.
Tiskovni predstavnik Dars Marjan Koler je sicer pred mesecem dni dejal, da bo za zagotavljanje finančne vzdržnosti ob nespremenjenem sistemu letne vinjete treba podražiti na okoli 125 evrov, polletne pa na okoli 80 evrov.
B. K./M. N./S. Z.
Video in fotografije v galeriji: Marjetka Nared
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje