"Mandatar, ki ima tako veliko večino in ima tako rekoč garancijo za cel mandat, bi moral zbrati močnejšo ekipo. Zdaj vidimo, da ima ekipo, katere ambicije segajo do ljubljanske obvoznice, če govorimo v geografskem smislu; če govorimo v konceptualnem, pa do splošnih priporočil iz Bruslja; če govorimo o moralnih standardih, pa do dvakrat obračunanih potnih stroških," je novinarjem dejal prvak SDS-a Janez Janša in spomnil, da ima koalicija, razen ene stranke, ki so jo pustili v opoziciji za rezervo, ustavno večino.
Nikoli minister brez kakršnih koli ambicij
"Velika večina infrastrukturnih projektov je za hitrejši razvoj in bolj enakomerne razmere za življenje vseh ljudi v Sloveniji nujnih. Če trenutno v proračunu ni sredstev za te projekte, ne pomeni, da bi se morala katera koli vlada odpovedovati ambicijam – sprejemanju lokacijskih načrtov, umeščanju objektov v prostor, ker tudi to terja svoj čas, ne stane pa ravno veliko. Če govorimo o ministru za infrastrukturo – danes prisega 12. vlada – doslej se še nikoli pred matičnim odborom ni predstavil človek brez kakršnih koli ambicij, ki bi že prvi dan dejal, da se ne da nič narediti. To veliko govori o tem, kako so bili nizki kriteriji pri izbiri ekipe Mira Cerarja," je bil kritičen Janša.
Uskladiti, kaj govorijo ministri in kaj piše v pogodbi
Tudi Matjaž Han je za STA dejal, da se bodo o Gašperšičevih izjavah pogovorili tudi na vrhu koalicije, da bi "uskladili, kaj so ministri govorili in kaj je zapisano v koalicijski pogodbi". "Nekatere zadeve, ki jih je predstavil Gašperšič, enostavno ne držijo in niso zapisane v koalicijski pogodbi. Treba je biti malo bolj ambiciozen," je dejal Han.
Nasprotujoči si glasovi glede železniškega drugega tira
Medtem ko DZ potrjuje novo vlado, je slišati nasprotujoče si glasove o drugem tiru v Luki Koper tudi med DeSUS-om in SMC-jem, v katerega kvoto sodi kandidat za ministra za infrastrukturo Peter Gašperšič.
V tem mandatu drugi tir verjetno ni mogoč
"Če se bo pokazala možnost, da je drugi tir že zdaj mogoč in izvedljiv, bo prišel na vrsto, a v tem mandatu to verjetno ne bo mogoče," je ob robu seje v DZ-ju novinarjem dejal kandidat za ministra za infrastrukturo Peter Gašperšič.
Drugi tir ni izvedljiv, kot je zamišljen
"V tem trenutku ocenjujemo, da v tem trenutku drugi tir v Luki Koper - tako kot je zamišljen – verjetno ne bo izvedljiv. Zato si bomo prizadevali za vse ukrepe, ki bodo omogočili razvoj Luke Koper vsaj deset let. Na ta način sem na odboru poskušal pojasniti, da se bomo posvetili izvedljivim zadevam," je novinarjem pojasnil Gašperšič, ki pa ni hotel komentirati besed prvaka DeSUS-a Karla Erjavca, da je šlo za "lapsus", ker je kolega za infrastrukturo neizkušen.
"Stvari so malo v nasprotju"
Erjavec je pred sejo parlamenta, ki potrjuje novo slovensko vlado, novinarjem dejal, da prvo sejo vlade pričakuje že danes zvečer. "Verjetno bomo tudi že odprli kakšne teme, o katerih se bo treba dogovoriti, na primer glede drugega tira. Vidimo, da so tukaj stvari malo v nasprotju. Pričakujem, da bo predsednik vlade v svojem nastopu povedal, kakšne so razvojne usmeritve na področju infrastrukture."
Lapsus neizkušenega ministra?
Erjavec je menil, da se mora vlada dogovoriti, kakšna bo strategija na področju razvoja infrastrukture. Na vprašanje, ali je bil razočaran nad predstavitvijo kandidata in izjavami o strateških projektih, je odgovoril: "Mislim, da gre za lapsus in pomanjkanje izkušenj pri delovanju v DZ-ju, ker je to poseben način dela, zlasti ko te zaslišuje opozicija."
Gašperšič je še dejal, da bodo vse zadeve natančno preučili tudi glede na strategijo prometne infrastrukture: "Tam bo natančno vse obdelano, videli bomo, kakšne so možnosti, kdaj bi lahko drugi tir prišel na vrsto."
Če bo denar, ni nobenih ovir
Glede na dejstvo, da je EU namenil prometni infrastrukturi veliko več sredstev kot v preteklosti - v sedmih letih bo na voljo 26 milijard evrov - se je strinjal, da za drugi tir Luke Koper ne bo nobenih ovir, če bo zaprta finančna konstrukcija.
Enako velja za povezavo Draženci–Gruškovje, ki bo vzpostavljena, če bodo zagotovljena evropska sredstva, a zadnja informacija, ki jo ima Gašperšič, je, da ne bo tako.
Najprej rešiti umeščanje v prostor
"Vemo, da preden kar koli naredimo, je treba rešiti težavne probleme umeščanja v prostor. Nikjer državni prostorski načrti še niso sprejeti. Spet ocenjujem, da se je verjetno bolj smotrno lotiti ukrepov na obstoječi trasi, ki bodo prinesli rezultate," je ponovil in priznal, da se je o viziji infrastrukture pogovarjal s predsednikom vlade Mirom Cerarjem ter da je vedno pripravljen za pogovore.
26 milijard na voljo za prometno infrastrukturo
Različna mnenja znotraj vlade, ki jo potrjuje DZ, so se pojavila prav v trenutku, ko EU namenja 26 milijard evrov za projekte prometne infrastrukture, ki se lahko sofinancirajo do 85 odstotkov, je v sredo poudarila Evropska komisija. Sloveniji je EU že namenila dodatna sredstva, in sicer slabih 160 milijonov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje