Predsednik vlade Janez Janša je v govoru ob odprtju 8,2-kilometrskega odseka Blagovica-Trojane, katerega del je tudi skoraj tri kilometre dolg dvocevni predor, poudaril pomen dokončanja avtoceste za slovenski in srednjeevropski prostor.
Dejal je, da smo z odprtjem odseka prek Trojan slovesno stopili prek velike naravne meje, Dunaj, Ljubljana in Trst pa so 150 let po prvi železniški povezavi sedaj povezani še z avtocesto. Spomnil je, da avtoceste povezujejo gospodarska, turistična, upravna in znanstvena središča, znižujejo stroške podjetij in vplivajo na agregatno povpraševanje. Za promet bo odsek odprt v soboto zjutraj.
O pomenu avtoceste za prihodnje generacije je spregovoril tudi v. d. Darsa Jožef Zimšek. "Od prvih idej do končne realizacije je moralo preteči veliko časa, morda celo preveč. Ekonomski in politični časi avtocesti niso bili vedno tako naklonjeni kot zadnjih 10 let," je dejal. Vsem dosedanjim predsednikom vlade, prometnim ministrom in poslancem vseh dosedanjih sklicev parlamenta pa se je zahvalil za pogumne odločitve pospešene gradnje avtoceste.
Dobrih osem kilometrov dolg odsek med Trojanami in Blagovico, ki so ga pričeli graditi pred osmimi leti, je tehnično najzahtevnejši in najdražji odsek na slovenskem avtocestnem križu. Poleg dveh predorov je na njem še sedem viaduktov in štirje mostovi. Celoten odsek med obalo in Mariborom je sicer dolg 230 kilometrov.
Blagoslov Urana in Erniše
Po slovesnem odprtju odseka - slavnostni trak je prerezala skupina rolarjev - sta cesto blagoslovila ljubljanski nadškof in slovenski metropolit Alojz Uran ter škof evangeličanske cerkve na Slovenskem Geza Erniša. Uran je ob tem izrazil željo, "naj bodo sedaj krajše razdalje tudi priložnost za zbliževanje ljudi". Erniša pa je dejal, da je Slovenija spet naredila enega izmed zelo uspešnih korakov.
Prve kilometre avtoceste med Koprom in Mariborom, ki so povezali Ljubljano in Vrhniko, so sicer odprli pred več kot tridesetimi leti. Prometni minister Janez Božič pa je dejal, da se mu je z odprtjem odseka odvalil velik kamen s srca.
Podatki o odseku:
Dolžina: 8,2 km
Število predorov: 2
Število viaduktov: 7
Število mostov: 4
Vrednost odseka: 50 milijard SIT
Vgrajenih je preko 400.000 m³ betona in 34.000 ton jekla.
Tehnično najzahtevnejši in najdražji odsek na slovenskem avtocestnem križu, katerega del je tudi najdaljši dvocevni predor v Sloveniji, bo za promet odprt v soboto zjutraj.
Že dopoldne je predor preizkusilo 230 rolarjev, okoli 1.500 obiskovalcev pa se je v okviru preventivne akcije peš sprehodilo skozi del trojanskega predora in si ogledalo film o varni vožnji skozi predore.
Slovenija sicer sodi med države z največjo gostoto predorov glede na število avtocestnih kilometrov.
Miren protest krajanov
Okoli 50 lastnikov objektov, poškodovanih med gradnjo predora pod Trojanami, je ob začetku slovesnosti s protestnimi napisi na hribu nad predorom protestiralo zaradi neizplačanih odškodnin.
Med gradnjo predora so namreč popokali zidovi več hiš in gospodarskih poslopij v naselju Trojane.
Kot je povedal koordinator krajanov Lado Goričan, se je Dars začel z njimi pogovarjati o poplačilu nastale škode 29 dni pred odprtjem avtocestnega odseka. Ljudje so nezadovoljni, ker se Dars ni oglasil že takrat, ko so vložili odškodninske zahteve.
Dars obljublja denar
V Darsu so nedavno pojasnili, da je po pogodbi za vso škodo, nastalo med gradnjo, odgovoren izvajalec del in njegova zavarovalnica. Ker sta Impresa Grassetto in Zavarovalnica Tilia odškodninske zahtevke zavrnila, je Dars kot solidarno odgovoren za škodo prevzel odgovornost za izplačilo odškodnin. Oškodovancem bodo nastalo škodo poravnali, nato pa jo bodo izterjali od izvajalca.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje