Brezplačnika Žurnal, ki je izhal od leta 2003, ne bo več. Foto: MMC RTV SLO
Brezplačnika Žurnal, ki je izhal od leta 2003, ne bo več. Foto: MMC RTV SLO

Odločitev je bila za nas zelo težka, vendar pa na koncu z ekonomskega vidika žal nismo mogli sprejeti drugačne.

Markus Mair, predsednik uprave družbe Styria Media Group

Ukinitev Žurnalovih edicij je tragična posledica vrste napačnih poslovnih odločitev leta 2007, ko je Styria na slovenski medijski trg lansirala še Žurnal24 in spletni portal zurnal24.si. Zanima me, ali bo kdo odgovarjal za 42-milijonsko polomijo.

Dejan Steinbuch, prvi odgovorni urednik Žurnala
Ni več niti Žurnalove spletne strani. Vodstvo se je za ukinitev brezplačnih medijev odločilo zaradi makroekonomskih razmer v Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO

V Društvu novinarjev Slovenije obžalujejo odločitev Styrie. Po njihovem mnenju se morajo lastniki in uprave zavedati, da je le vlaganje v kakovostno novinarstvo dolgoročno vzdržen poslovni model. Od lastnikov so pričakovali tudi drugačen pristop, ne pa da so zaposlene o odločitvi obvestili, ko je bila ta že izvršeno dejstvo, brez predhodnih opozoril in dialoga o še možnem iskanju rešitev. "Kot smo večkrat opozorili, se bojimo nadaljevanja črnih scenarijev v slovenskih medijih, ki so katastrofa za celoten javni prostor. Primer Žurnal še krepi prepričanje, da prihajajo še težji časi," so zapisali v društvu. S propadanjem medijev se namreč ne izgubljajo le novinarji, ampak vsi državljani, zato bi moral biti razmislek o tem, kaj bo s slovenskim medijskim in javnim prostorom najširši, so dodali.

Na fotografiji je prva številka Žurnal24, ki ga od jutri ne bo več. Foto: EPA

Kljub spoštovanja vrednim številkam o branosti in spletnih dostopih, ki jih imajo Žurnal24 (dnevno 239.000 bralcev), Žurnal (tedensko 319.000 bralcev) in Žurnal24.si (401.000 različnih uporabnikov), doseganje dobičkonosnosti s temi brezplačnimi mediji zaradi trajno šibkega oglaševalskega trga ni mogoče.

Styria Media Group
Konec brezplačnika Žurnal

Po informacijah MMC-ja gre podjetje v stečaj, časopisi pa ne izidejo več, ukinjena je tudi spletna izdaja. Brez dela bo, vključno s honorarnimi sodelavci, ostalo 53 ljudi. Med njimi je tudi devet novinark na porodniškem dopustu.

Da bodo avstrijski lastniki ustavili medijski projekt, vreden več deset milijonov evrov, je odgovorni urednik Matej Košir izvedel ponoči, večina novinarjev in drugih sodelavcev pa šele v sredo zjutraj.

Zavajanje vodstva
Novinarjem je vodstvo zagotavljalo, da obstajajo zagotovljeni oglasi do decembra ter da se morda utegne zgoditi le, da se bo tiskana izdaja zamenjala z elektronsko. "Ni razloga za paniko, nikjer pa ni niti zagotovil," je pred kratkim novinarjem dejal direktor Žurnala v Sloveniji Georg Doppelhofer.

Po informacijah MMC-ja bo v četrtek izšla poslovilna številka Žurnala24, ki pa ne bo delo novinarjev. Posebna številka naj bi bila vnaprej pripravljena.

Krive so makroekonomske razmere
Avstrijska družba Styria Media Group se je odločila v Sloveniji prekiniti izdajanje brezplačnih medijev Žurnal, Žurnal24 in Žurnal24.si. Kot so sporočili iz družbe, so jih v to prisilile težavne makroekonomske razmere v Sloveniji. Za zaposlene pripravljajo socialni načrt, brez dela bo ostalo 53 ljudi, povzema STA.

"Odločitev je bila za nas zelo težka, vendar pa na koncu z ekonomskega vidika žal nismo mogli sprejeti drugačne," je pojasnil predsednik uprave družbe Styria Media Group Markus Mair.

Umik s področja brezplačnih medijev
S tem korakom se Styria Media Group v Sloveniji umika s področja brezplačnih medijev in se osredotoča na izgradnjo svojega tržnega položaja na področju digitalnih medijev, so zapisali v sporočilu za javnost.

Socialni načrt?
Po naših informacijah novinarji niso obveščeni o nobenem socialnem programu. "Vse bomo dorekli, z vami bomo do konca in skušali bomo najti najboljšo možnost," je bilo vse, kar je bilo dogovorjeno na sestanku z upravo. Honorarci naj bi se z upravo sestali v petek.

Ukinitev - posledica napačnih poslovnih odločitev leta 2007
"Ukinitev Žurnalovih edicij je tragična posledica vrste napačnih poslovnih odločitev leta 2007, ko je Styria na slovenski medijski trg lansirala še Žurnal24 in spletni portal zurnal24.si," je za MMC konec Žurnala komentiral njegov prvi odgovorni urednik Dejan Steinbuch, ki se še spominja sestanka v Gradcu, na katerem so vodilni trdili, da lahko Slovenija preživi tudi brezplačni dnevnik.

42-milijonski polom
"Kot ustanovni urednik tednika Žurnal sem bil nasprotnega mnenja, saj je naš medijski trg za to premajhen. Pa so mi rekli, da se motim. Sedem let pozneje si želim, da bi se motil, kajti za Žurnal, ki je bil otrok naše odlične novinarske in trženjske ekipe, mi ne more biti vseeno. Radoveden sem, ali bo kdo od vodilnih v Styriji odgovarjal za to finančno katastrofo v višini 42 milijonov evrov. To bo najhujši finančno-medijski polom v zgodovini te medijske hiše," je še dejal Steinbuch.

Še ostajajo v Sloveniji!
Prisotnost Styrie v Sloveniji, kot so zapisali v sporočilu za javnost, še naprej zagotavljajo vodilne digitalne blagovne znamke - to je portal z malimi oglasi bolha.com, portal z oglasi za delovna mesta MojeDelo.com, imajo pa tudi lastniški delež v časniku Dnevnik.

Velika branost in klikanost v Sloveniji ne pomaga
Kot so zapisali, je osnova za neodvisno in kakovostno novinarstvo ekonomska uspešnost. "Kljub spoštovanja vrednim številkam o branosti in spletnih dostopih, ki jih imajo Žurnal24 (dnevno 239.000 bralcev), Žurnal (tedensko 319.000 bralcev) in Žurnal24.si (401.000 različnih uporabnikov), doseganje dobičkonosnosti s temi brezplačnimi mediji zaradi trajno šibkega oglaševalskega trga ni mogoče," so zapisali. Tudi uvedba alternativnih poslovnih modelov in preusmeritev v plačljivi časopis glede na trenutne gospodarske razmere v Sloveniji po njihovem ni bila več sprejemljiva rešitev.

Slovenija poleg Avstrije in Hrvaške tudi v prihodnje ostaja eden od geografsko ključnih trgov družbe Styria Media Group, so še pojasnili.

Prihodki, odhodki in pokrivanje izgube
Prihodki Žurnala Medie, ki je v 100-odstotni lasti Styrie, so po najnovejših podatkih lani upadli glede na leto 2012 za dober milijon evrov na 5,04 milijona evrov. Predlani so imeli v Žurnalu še poltretji milijon evrov izgube, lani pa 1,6 milijona evrov. Kot poročajo Finance, je imelo podjetje lani več kot 40 milijonov evrov bilančne izgube, a je Styria podjetje dokapitalizirala, s čimer je podjetje zabeležilo 240 tisoč evrov dobička.

Od začetka poslovanja v Sloveniji so izgubili 40 milijonov evrov. Podjetje Žurnal Media sicer ni zadolženo, vse izgube je namreč pokril lastnik Styria iz svojega kapitala.

Odločitev je bila za nas zelo težka, vendar pa na koncu z ekonomskega vidika žal nismo mogli sprejeti drugačne.

Markus Mair, predsednik uprave družbe Styria Media Group

Ukinitev Žurnalovih edicij je tragična posledica vrste napačnih poslovnih odločitev leta 2007, ko je Styria na slovenski medijski trg lansirala še Žurnal24 in spletni portal zurnal24.si. Zanima me, ali bo kdo odgovarjal za 42-milijonsko polomijo.

Dejan Steinbuch, prvi odgovorni urednik Žurnala

V Društvu novinarjev Slovenije obžalujejo odločitev Styrie. Po njihovem mnenju se morajo lastniki in uprave zavedati, da je le vlaganje v kakovostno novinarstvo dolgoročno vzdržen poslovni model. Od lastnikov so pričakovali tudi drugačen pristop, ne pa da so zaposlene o odločitvi obvestili, ko je bila ta že izvršeno dejstvo, brez predhodnih opozoril in dialoga o še možnem iskanju rešitev. "Kot smo večkrat opozorili, se bojimo nadaljevanja črnih scenarijev v slovenskih medijih, ki so katastrofa za celoten javni prostor. Primer Žurnal še krepi prepričanje, da prihajajo še težji časi," so zapisali v društvu. S propadanjem medijev se namreč ne izgubljajo le novinarji, ampak vsi državljani, zato bi moral biti razmislek o tem, kaj bo s slovenskim medijskim in javnim prostorom najširši, so dodali.

Kljub spoštovanja vrednim številkam o branosti in spletnih dostopih, ki jih imajo Žurnal24 (dnevno 239.000 bralcev), Žurnal (tedensko 319.000 bralcev) in Žurnal24.si (401.000 različnih uporabnikov), doseganje dobičkonosnosti s temi brezplačnimi mediji zaradi trajno šibkega oglaševalskega trga ni mogoče.

Styria Media Group
Konec brezplačnika Žurnal