Premier Pahor je ob robu obiska v Steklarni Rogaška dejal, da ni nobenih dvomov o tem, da si Slovenija želi vstopa še kakšne dobre avtomobilske skupine, kot je, denimo, BMW Group. Če bi res sklenili posel z BMW Group, vlada ne bi naredila nič nezakonitega, je pojasnil Pahor. Ob tem je spomnil na francoski Renault, ki na Dolenjskem ohranja veliko delovni mest.
"Želeli smo združiti želje po prezentaciji novih tehnologij, v kar je skupina BMW vložila veliko denarja in znanja ter pokazala veliko uspeha, z ambicijo vlade, da se omogoči uporaba in implementacija teh zelenih tehnologij tudi v Sloveniji. Ker se svet spreminja, se tudi v Sloveniji moramo prilagoditi tem spremembam," je še poudaril Pahor.
Vöröš: K projektu "Avtomobili za elektrarne" nismo bili povabljeni
Glede navedb Jerneja Stritiha z vladnega urada za podnebne spremembe, da drugih avtomobilskih zastopnikov projekt "Avtomobili za elektrarne" ni zanimal, je Štefan Vörös, direktor družbe Autocommerce, generalnega zastopnika in prodajalca vozil Mercedes-Benz za Slovenijo, za MMC pojasnil: "Ta trditev gospoda Stritiha ne drži. Mi nismo bili povabljeni k temu projektu in o projektu smo bili seznanjeni prek medijev."
"Če bi bil javni razpis, bi ga seveda prebrali in pregledali tako kot vse javne razpise. Če bi bil v skladu z zakonodajo in če bi videli ekonomiko poslovanja v tem, bi seveda sodelovali," je Vörös odgovoril na vprašanje, ali bi jih sodelovanje pri projektu zanimalo.
Vörös: Pričakujemo nadaljnje sodelovanje na podlagi javnih razpisov
Na vprašanje, ali način, ki izhaja iz informacij o nameravanem posojilu stotih vozil znamke BMW vladi, ocenjuje kot običajno poslovno prakso, je Vörös odgovoril: "Ne, to nikakor ni običajen način poslovanja in s tem se omejuje konkurenčnost za Slovenijo."
Glede tega, kako bo posojilo stotih avtomobilov konkurenčne znamke vplivalo na nadaljnje sodelovanje med vlado, državo in Mercedes-Benzom, pa je Vöros dejal, da "z vlado oziroma državo smo do zdaj sodelovali izključno na podlagi dobljenih javnih razpisov tako pri prodaji kot pri vzdrževanju vozil. Od vlade in države tudi v prihodnje pričakujemo, da bodo nabavljali vozila in jih vzdrževali prek javnih razpisov".
Tudi Nina Šarabon, predstavnica za odnose z javnostmi družbe Renault Slovenija, je za MMC dejala, da "omenjena zadeva ni bila objavljena kot javni razpis, zato Renault ni niti sodeloval niti ni bil povabljen k sodelovanju."
"Nobena pogodba še ni bila podpisana"
Iz službe vlade za podnebne spremembe pa so sporočili, da so 8. septembra letos poslali v medresorsko obravnavo gradivo z idejno zasnovo projekta sončne elektrarne na javnih objektih, v katerem sodelujejo tudi z BMW Group. Projekt je še vedno v medresorskem usklajevanju in vlada o njem še ni odločala, prav tako pa tudi nobena pogodba v tem projektu še ni bila podpisana, so zatrdili.
Do podobnega projekta se je komisija za preprečevanje korupcije v preteklem letu že opredelila in določila pogoje, ki jih je bila služba vlade za podnebne spremembe pripravljena upoštevati, so pojasnili v vladni službi in dodali, da so se glede na nove okoliščine odločili, da bodo komisijo za preprečevanje korupcije in računsko sodišče še enkrat zaprosili za mnenje o projektu.
Kos: Komisija bo zadevo podrobno preučila
Kot je znano, se je v ponedeljek izvedelo, da namerava BMW vladi za pet let posoditi sto osebnih vozil. Po neuradnih podatkih naj bi šlo za limuzine BMW serije 5.
Stritih, ki vodi vladni urad za podnebne spremembe, je takrat v odzivu zatrdil, da drugih avtomobilskih zastopnikov projekt ni zanimal. Predsednik protikorupcijske komisije Drago Kos pa je dejal, da v primeru takšnega posojila ne gre za donacijo, pač pa za sponzorstvo, in napovedal da bo komisija zadevo podrobno proučila.
Za odziv smo se obrnili tudi na predstavništvo zastopnika družbe Audi, a ga za zdaj še nismo prejeli.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje