Vrh koalicije je zaradi različnih mnenj spet razpravljal o usodi oklepnikov, ki jih je Slovenska vojska naročila pri Patrii. To bo tema tudi četrtkove seje vlade, saj so ministrstvu za obrambo zdaj naročili, naj pripravi odločitev, ki jo bo nato sprejela vlada.
V Zaresu opažajo zavlačevanje
"Razlike glede pogodbe s Patrio so. Del koalicije meni, da je potrebna razklenitev pogodbe, del, tudi ministrica, pa želijo reprogramiranje naročila," je po sestanku povedala Cveta Zalokar Oražem, vodja poslanske skupine Zaresa v odstopu. V stranki so prepričani, da bi pogodbo morali razveljaviti, a bodo počakali na stališče Morsa. To pa se poslanki zdi zavlačevanje.
Nasprotno trdi predsednik DeSUS-a in nekdanji obrambni minister Karl Erjavec, ki je pogodbo o nakupu patrij podpisal. Opozoril je na protikorupcijsko klavzulo, po kateri pogodbe ni mogoče prekiniti, dokler ni pravnomočne sodbe, ki bi dokazovala, da je šlo pri poslu za korupcijo.
Erjavec bi naročilo skrčil
"Ne strinjam se s tem, da nekateri kar a priori govorijo, da je pogodba škodljiva. Še noben organ ni tega ugotovil, niti Računsko sodišče ni odkrilo škodljivosti," je zatrdil Erjavec. Zato podpira namen zdajšnje ministrice za obrambo Ljubice Jelušič, da naročilo reprogramira in skrči število naročenih vozil. "Pogledati je treba, katero je optimalno število oklepnikov, ki še omogoča opravljanje dela SV-ja v misijah in nadaljnji razvoj," je dodal.
Da dozdajšnje preiskave in ukrepi organov trenutno ne zadostujejo za to, da bi država lahko odpovedala pogodbo s Patrio, je že pred časom poudaril tudi premier Borut Pahor. Država se tako ne more sklicevati na protikorupcijsko klavzulo in se hkrati izogniti odškodninski tožbi.
"Ničnost pogodbe lahko sprejmemo samo po pravnomočnosti sodbe"
Pahor je po koalicijskem vrhu zatrdil, da je vedno bilo tako, da morajo vlade, ki prevzemajo obveznosti od svojih predhodnic, prevzeti tudi težave, ne le rešitve. Ena takih težav je po njegovih besedah tudi odločitev o nakupu osemkolesnikov, "ne le zaradi višine pogodbe, temveč tudi zaradi vsebine". Meni, da je treba pogodbe spoštovati, razen če ni utemeljenega razloga za njihovo razdrtje. To bi se po njegovem mnenju zgodilo, če se po končanem pravnomočnem sodnem postopku pokaže nezakonito delovanje.
"Druga možnost je povezana s spremenjenim urnikom plačil in vsebino pogodbe, torej reprogramiranjem, kar bi pomenilo manj vozil za manj denarja. Moje mnenje je, da mora biti vsaka sprejeta odločitev čista. Ničnost pogodbe lahko sprejmemo samo po pravnomočnosti sodbe. Če bi se tako odločili zdaj, bi tvegali odškodnine. Treba je biti odločen, moder in utemeljen v svoji odločitvi," je prepričan.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje