O prometnem kaosu na Vršiču so policisti poročali zlasti v nedeljo. Razlog so bila parkirana vozila na obeh straneh ceste, ki povezuje Zgornjesavsko dolino in Trento. Vozniki so zanemarili dejstvo, da se na določenih mestih proti najvišjemu slovenskemu gorskemu prelazu že na prazni cesti težko srečata dva avtomobila, če so vozila parkirana ob strani, pa je situacija sploh nemogoča. Tako je bil onemogočen dostop tudi za interventna vozila.
Kot je ob tem opozoril direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber, se vsako leto na Vršiču ponavlja ista zgodba, medtem ko je bilo kljub višku sezone omogočeno nemoteno parkiranje na ostalih območjih kranjskogorske občine.
"To je zgodba, na katero ne moremo biti ponosni in na katero vsako leto znova in znova opozarjamo," je poudaril Veber. "Avgust je za Vršič neznosen," je dejal in dodal, da se tega zavedajo, vendar javni zavod za turizem in kranjskogorskega občina glede tega ne moreta storiti nič, lahko le opozarjata. Ukrepati bi morala država, saj gre za državno cesto.
"Pritisk na ta gorski prelaz je res tako velik, da razen z vzpostavitvijo ustreznega prometnega režima zadeve ni mogoče urediti," je ocenil Veber. Da bi zagotavljali pretočen in varen promet čez prelaz, bi bilo treba na vrhu urediti parkirišča, postaviti table o prostih parkiriščih, urejati promet z dodatnimi redarji, po vzoru iz tujine bi lahko zaračunavali tudi cestnino.
Podobno si je lokalna skupnost več let prizadevala tudi za ureditev prometne situacije v dolini Vrata, kjer je prav tako poleti pogosto prihajalo do prometnih zamaškov in neprevoznosti državne ceste. Letos poleti se je situacija s prepovedjo parkiranja ob cesti in z informativnimi tablami o prostih parkiriščih vendarle začela urejati.
"To je sicer šele začetek prave poti, ampak daleč od tega, da bi bila situacija v Vratih že ustrezna. Z obvestilnimi tablami je nekoliko boljša, ampak dokler ne bo fizične zapore in prometnega režima, kot smo si ga zamislili, situacija ne bo dobra. Kljub vsemu smo še vedno na Balkanu in dokler ne bomo spremenili miselnosti, nas samo table ne bodo ustavile," je poudaril kranjskogorski župan Janez Hrovat.
Zdaj čakajo na soglasje ministrstva za okolje prostor, da se postavijo zapornice in omeji dostop v dolino. "Na ta način so zadeve že urejene na drugih alpskih cestah po Evropi, pa tudi v Bohinju in na Mangartskem sedlu," je poudaril Hrovat. Spomnil je, da je občina že vzpostavila tudi avtobusni prevoz iz Mojstrane v Vrata, ta mesec pa je stekla še gradnja novega P&R parkirišča v Mojstrani.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje