Na začetku šolskega leta 2013/14 je bilo v osnovnošolsko izobraževanje v Sloveniji vpisanih 166.500 otrok, kažejo najnovejši podatki Statističnega urada RS, kar je odstotek več kot v letu prej. Foto: BoBo
Na začetku šolskega leta 2013/14 je bilo v osnovnošolsko izobraževanje v Sloveniji vpisanih 166.500 otrok, kažejo najnovejši podatki Statističnega urada RS, kar je odstotek več kot v letu prej. Foto: BoBo
Zvezek, zvezki
V lanskem šolskem letu je izobraževanje v rednih programih osnovne šole uspešno končalo 17.361 učencev, izobraževanje v osnovni šoli s prilagojenim programom 198 učencev, izobraževanje v osnovni šoli za odrasle pa 170 udeležencev. Popravni izpit iz enega ali več predmetov je imelo nekaj manj kot štiri odstotke učencev zaključnega razreda, 83 odstotkov teh učencev pa je popravni izpit nato tudi opravilo. Foto: BoBo

Osnovnošolsko izobraževanje v Sloveniji izvaja 782 osnovnih šol in njihovih podružnic ter 57 šol, enot pri osnovnih šolah in zavodov za otroke s posebnimi potrebami.

Na začetku šolskega leta 2013/14 je bilo v osnovnošolsko izobraževanje v Sloveniji vpisanih 166.500 otrok, kažejo najnovejši podatki Statističnega urada RS (SURS) - v redni program osnovne šole je bilo vpisanih 163.229 otrok, v prilagojeni program osnovne šole 1.807 otrok, v posebni program osnovne šole pa 1.499 otrok.

Najmanj učencev v Pomurju
V razredih povprečno sedi 19 učencev - v samostojnih in matičnih osnovnih šolah je v razredih povprečno 20 učencev, v razredih na podružničnih šolah pa povprečno 14 učencev. Najnižje število otrok v razredu imajo v povprečju osnovne šole v Pomurju, najvišje pa osnovne šole v osrednjeslovenski statistični regiji.

Ob koncu lanskega šolskega leta je v osnovnih šolah in v osnovnih šolah s prilagojenim programom poučevalo ali drugače sodelovalo v pedagoškem procesu 15.999 ljudi. Njihovo število je v primerjavi s predhodnim upadlo že drugo šolsko leto zapored, tokrat za skoraj en odstotek.

Vsi osnovnošolci niso bili uspešni
V lanskem šolskem letu je izobraževanje v rednih programih osnovne šole uspešno končalo 17.361 učencev, izobraževanje v osnovni šoli s prilagojenim programom 198 učencev, izobraževanje v osnovni šoli za odrasle pa 170 udeležencev. Popravni izpit iz enega ali več predmetov je imelo nekaj manj kot štiri odstotke učencev zaključnega razreda, 83 odstotkov teh učencev pa je popravni izpit nato tudi opravilo.

Med otroki, ki so lani končali osnovnošolsko izobraževanje, je bilo 1,4 odstotka takih, ki so zakonsko obveznost devetletnega šolanja izpolnili, osnovno šolo pa zapustili, ne da bi pridobili spričevalo o dokončani osnovni šoli.

Vključenih več učencev s posebnimi potrebami
Otroci s posebnimi potrebami, vključeni v redne programe osnovne šole, predstavljajo 6,5 odstotka celotne osnovnošolske populacije.

Ob koncu šolskega leta 2012/13 je bilo v programe postopne integracije otrok s posebnimi potrebami v redne programe osnovne šole z zagotavljanjem dodatne strokovne in učne pomoči vključenih 10.400 učencev s posebnimi potrebami, kar je 400 več kot v prejšnjem letu.