Na ravni EU-ja se je delež železniškega tovornega prevoza v skupnem tovornem kopenskem prevozu v desetih letih zmanjšal za dve odstotni točki. Foto: BoBo (simbolična fotografija)
Na ravni EU-ja se je delež železniškega tovornega prevoza v skupnem tovornem kopenskem prevozu v desetih letih zmanjšal za dve odstotni točki. Foto: BoBo (simbolična fotografija)

Svetovni dan trajnostnega prometa je Generalna skupščina Združenih narodov (ZN) razglasila maja lani. Na državnem statističnem uradu so ob tem pripravili pregled podatkov s področja prometa, ki kažejo, kako uspešna je Slovenija z vidika trajnostnega prometa v primerjavi z drugimi državami članicami EU-ja.

V Sloveniji je delež železniškega tovornega prevoza leta 2022 obsegal 32,7 odstotka vsega kopenskega tovornega prevoza, medtem ko je povprečje EU-ja znašalo 17,1 odstotka. Slovenija se je po tem kazalniku med članicami EU-ja uvrstila na tretje mesto.

Največji delež, več kot polovični (53,2 odstotka), je imela Latvija, najmanjšega pa Irska (0,7 odstotka), brez upoštevanja držav, ki železniške infrastrukture sploh nimata (Ciper, Malta).

Železniški tovorni promet se je zmanjšal za dve odstotni točki

Na ravni EU-ja se je delež železniškega tovornega prevoza v skupnem tovornem kopenskem prevozu v desetih letih zmanjšal za dve odstotni točki, v Sloveniji pa je ostal na približno enaki ravni (-0,1 odstotne točke).

Delež železniškega potniškega prevoza je medtem v Sloveniji leta 2022 obsegal 2,4 odstotka vsega kopenskega potniškega prevoza. Na ravni EU-ja je bil ta delež 8,0-odstoten. Slovenija se je po tem kazalniku uvrstila na 22. mesto. Največji delež (14,2 odstotka) je imela Avstrija, najnižjega pa Grčija (0,9 odstotka).

Na ravni EU-ja se je delež železniškega potniškega prevoza v skupnem potniškem kopenskem prevozu v desetih letih povečal za 0,4 odstotne točke, v Sloveniji pa je ostal na približno enaki ravni (+0,1 odstotne točke).

Avtobusni potniški promet je obsegal 11,6 odstotka vsega kopenskega prevoza

Sorodna novica Slovenija se vse bolj duši v prometu. Zakaj se več ljudi ne odloča za javni potniški promet?

Delež avtobusnega potniškega prevoza je v Sloveniji leta 2022 obsegal 11,6 odstotka vsega kopenskega potniškega prevoza, na ravni EU-ja pa je bil ta delež 8,5-odstoten. Slovenija si je po tem kazalniku skupaj s Hrvaško delila 12. mesto. Najvišji delež je imela Malta (17,1 odstotka), najnižjega pa Nizozemska (2,9 odstotka).

Na ravni EU-ja se je delež avtobusnega potniškega prevoza v skupnem potniškem kopenskem prevozu v desetih letih zmanjšal za 1,8 odstotne točke, v Sloveniji pa povečal za 0,5 odstotne točke.

Avtomobilski potniški prevoz je obsegal 86,1 odstotka vsega kopenskega prevoza

Delež avtomobilskega potniškega prevoza je leta 2022 v Sloveniji obsegal 86,1 odstotka vsega kopenskega potniškega prevoza. Na ravni EU-ja je bil ta delež 83,4-odstoten. Slovenija se je po tem kazalniku uvrstila na četrto mesto. Najvišji delež je imela Litva (92,9 odstotka), najnižjega pa Madžarska (76,2 odstotka).

Na ravni EU-ja se je delež avtomobilskega potniškega prevoza v skupnem potniškem kopenskem prevozu v desetih letih povečal za 1,2 odstotne točke, v Sloveniji pa zmanjšal za 0,6 odstotne točke.

En odstotek avtomobilov je električnih

Konec leta 2023 je bilo medtem med vsemi osebnimi avtomobili, registriranimi v Sloveniji, en odstotek električnih. Na ravni EU-ja je bil ta delež 1,7-odstoten. Slovenija je bila po tem kazalniku na 13. mestu. Najvišji delež registriranih električnih osebnih avtomobilov so imeli na Danskem (7,1 odstotka), najnižjega pa na Cipru (0,2 odstotka).

Na ravni EU-ja se je ta delež v desetih letih povečal za 1,7 odstotne točke, v Sloveniji pa od leta 2014, odkar spremljamo podatke o avtomobilih na električni pogon, za eno odstotno točko.

Med vsemi novimi osebnimi avtomobili, ki so bili lani prvič registrirani v Sloveniji, je bilo 8,9 odstotka električnih. Na ravni EU-ja je bil ta delež 14,6-odstoten. Slovenija se je po tem kazalniku uvrstila na 14. mesto.

Najvišji delež prvič registriranih novih električnih osebnih avtomobilov (38,6 odstotka) so imeli na Švedskem, najnižjega pa na Hrvaškem (2,6 odstotka). Na ravni EU-ja se je ta delež v desetih letih povečal za 14,3 odstotne točke, v Sloveniji pa od leta 2014, odkar spremljamo podatke o avtomobilih na električni pogon, za 8,9 odstotne točke, so še navedli statistiki.

V okviru evropsko sofinanciranega projekta LIFE Care4Climate bo sicer danes v Ljubljani organiziran strokovni posvet ob svetovnem dnevu trajnostnega prometa, ki ga organizira ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. Na dogodku bodo sodelujoči predstavili projekte na področju mobilnosti in izmenjali znanja ter izkušnje na področju trajnostne mobilnosti, prometnih koridorjev in večmodalnih vozlišč.

Svetovni dan trajnostnega prometa