Nekatere družbe so se zaradi nižje cene tako odločale za slabše opremljena letala. Indonezijska letalska družba Garuda je medtem preklicala nakup teh letal.
Boeing je na primer za doplačilo prodajal ključni sistem za opozarjanje pilotov, da dobivajo napačne informacije od sistema za avtomatično preprečevanja zastoja letala oziroma hitre izgube višine.
Določene družbe, kot je Lion Air, katerega letalo se je zrušilo lani v Indoneziji, so kupile tudi letala brez posebnih števcev, ki pilotom kažejo, kam letalo moli svoj prednji del.
Preiskava nesreče Lion Air, v kateri je umrlo 189 ljudi, je ugotovila, da sta se pilota borila z letalom, ki je več kot 20-krat spustilo nos proti zemlji, pilota pa sta ga popravila nazaj in vmes brskala po priročniku letenja s 737 max 8, ker nista vedela, kaj se dogaja.
Boeing take napake predvidel
Poseben program v letalu je dobival napačne informacije od senzorja o tem, kam je usmerjen prednji del letala. Računalnik je dobil informacijo, da letijo pokonci, ter ocenil, da lahko pride do zastoja in strmoglavljenja, zato je nos letala nemudoma obrnil navzdol. Pilota sta ga medtem skušala obrniti navzgor.
Pri Boeingu so predvideli takšne napake, zato imajo letala max 8 in 9 pri pilotovem kolenu dve stikali, ki izključita program za samodejno preprečevanje zastoja. Ni jasno, ali pilota Lion Air nista vedela za to ali tudi to ni delovalo. Boeing je po nesreči družbe Lion Air obvestil vse letalske družbe o teh dveh stikalih.
Indonezijski nacionalni prevoznik Garuda se je kljub temu odločil za preklic naročila 49 letal Boeing 737 max 8, kar je po uradnih podatkih prvi preklic naročila tega modela. Kot so pojasnili v družbi, so izgubili zaupanje v ta model letala.
Eno takšno letalo je Garuda že prejela, še 49 pa jih je na poti. Skupna kataloška vrednost posla, sklenjenega leta 2014, je 4,9 milijarde dolarjev (4,25 milijarde evrov). Boeing bo v Indonezijo prihodnji teden poslal svoje predstavnike, ki naj bi Garudo skušali prepričati, da si ne premisli.
Drago jim prodaja tudi priročnike
Boeing je v četrtek sicer sporočil, da bo sistem za opozarjanje na napačne informacije odslej vgrajeval v vsa letala. Boeing prav tako posebej drago prodaja letalskim družbam priročnike za letenje oziroma programe urjenja z novimi letali.
Piloti, ki so na novi 737 max 8 prešli s starejših modelov 737, so morali opraviti zgolj krajše usposabljanje v obliki spletnega tečaja. V njem pa sistem MCAS, ki je v središču preiskav kot najverjetnejši vzrok za strmoglavljenje dveh letal tega tipa, sploh ni bil omenjen. To je razkril predstavnik združenja pilotov dveh ameriških letalskih družb za CNN.
Preiskava nesreče Ethiopian Airlines, v kateri je 10. marca umrlo 157 ljudi, še poteka, vendar vse kaže na podobno težavo kot pri Lion Air. Predsednik Donald Trump je po nesreči Ethiopian Airlines tvitnil, da proizvajalci letal vgrajujejo preveč zapleteno novo tehnologijo.
Voditelji priljubljenih ameriških satiričnih oddaj so se iz njega norčevali, na koncu pa je imel morda prav. Stare različice 737 brez tega računalniškega programa za avtomatično preprečevanje zastoja podobnih težav namreč niso imele.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje