Po nedeljski nesreči boeinga 737 max 8 v Etiopiji, v kateri je umrlo 157 ljudi, drugi nesreči tega modela v petih mesecih, so številne letalske družbe po svetu prizemljile ta model letala, kar je povzročilo strm padec Boeingovih delnic. V najslabšem trenutku so bile v ponedeljek za 13 odstotkov "pod gladino," s čimer je tržna vrednost podjetja padla za dobrih 30 milijard dolarjev. Do konca ponedeljkovega trgovanja se je izguba zmanjšala na pet odstotkov, vseeno pa je indeks Dow Jones po petih zaporednih dneh nazadovanja porasel za 200 točk. Včeraj so Boeingove delnice padle za nadaljnjih šest odstotkov in v (rahel) minus potegnile tudi Dow Jones (25.554 točk).
Apple naj bi predstavil storitev pretočnega videa
V sestavi indeksa Dow Jones imajo sicer Boeingove delnice največjo, kar 10,5-odstotno utež. Sledijo delnice podjetij UnitedHealth (6,4 odstotka), 3M (5,5 odstotka) in Apple (4,7). Da je Dow Jones, ki vključuje delnice 30 podjetij, v primerjavi z začetkom leta več kot deset odstotkov višje, gre zasluga predvsem Boeingu, saj se je njegov tečaj do začetka marca zvišal za 40 odstotkov (zdaj je le še za 16 odstotkov v plusu). Applove so v tem obdobju pridobile dobrih 15 odstotkov, so pa ravno ta teden dobile pospešek, potem ko je podjetje za 25. marec napovedalo medijski dogodek, na katerem naj bi predstavilo svojo storitev pretočnega videa po vzoru Netflixa. Delnice Nvidie (podjetje bo za 6,8 milijarde dolarjev prevzelo izraelskega proizvajalca polprevodnikov Mellanox Technologies) so se v ponedeljek povzpele za sedem odstotkov. Tehnološki indeks Nasdaq je udarno začel teden, saj je v dveh dneh poskočil za 2,5 odstotka, na 7.591 točk.
Vrednosti najpomembnejših kriptovalut in tedenska sprememba, 12. marec, ob 15.00:
BITCOIN | +2,45 % | 3.920 USD |
ETHER | +1,87 % | 135 |
XRP | +0,25 | 0,31 |
LITECOIN | +14,5 % | 57,22 |
EOS | +5,48 % | 3,70 |
BITCOIN CASH | +0,10 % | 129,8 |
Savdska Arabija klesti proizvodnjo nafte
Naftni trg je ta teden razvnela novica, da namerava Savdska Arabija, največji svetovni izvoznik nafte, še bolj oklestiti proizvodne kvote in aprila načrpati slabih sedem milijonov sodov dnevno, s čimer bo drugi mesec zapored proizvedla manj nafte od zaveze, ki jo je dala Opecu. Poleg tega savdijske oblasti sporočajo, da se pred junijem skoraj gotovo še ne bo končal dogovor članic Opeca in Rusije o nižjih kvotah črpanja. Ker je tudi v kaotični Venezueli črpanje nafte vse nižje, se nižja ponudba seveda odraža na višji ceni. Za 159-litrski sod brenta je bilo treba včeraj plačati 67,31 dolarja. Še večjo rast cen nafte preprečuje vidno naraščanje proizvodnje iz skrilavcev v ZDA. Mednarodna agencija za energijo ocenjuje, da bo ameriški "output" do leta 2024 z lanskih povprečno 11 milijonov sodov dnevno porasel na 13,7 milijona sodov.
Padec kitajske prodaje avtomobilov
Gospodarski podatki so medtem še vedno večinoma neprepričljivi oziroma kar slabi. Da prihajajo slabši časi, kaže tudi prodaja avtomobilov. V Evropi ta nazaduje že nekaj mesecev, težave pa so tudi na Kitajskem. Februarja je bilo tako prodanih kar 1,48 milijona vozil manj kot v istem mesecu leta 2018. Gre za skoraj 14-odstotni upad in za osmi zaporedni mesec, ko je na največjem svetovnem avtomobilskem trgu prodaja nazadovala na letni ravni. Avtomobilska prodaja na Kitajskem se je sicer v celotnem lanskem letu zmanjšala za 3,5 odstotka, kar predstavlja prvi upad prodaje po letu 1990. V želji, da bi spet spodbudili gospodarsko rast, je uradni Peking prejšnji teden napovedal kar nekaj ukrepov, tudi nižji DDV.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje