Letalo airbus francoske letalske družbe Air France je imelo pred nesrečo za sabo 28.418 ur letenja in več kot 3.700 poletov. Foto: EPA
Letalo airbus francoske letalske družbe Air France je imelo pred nesrečo za sabo 28.418 ur letenja in več kot 3.700 poletov. Foto: EPA
Razbitine letala
Kanadski preiskovalci pregledujejo razbitine zgorelega letala airbus. Foto: EPA
Razbitine letala
Letalo je potem, ko je zletelo s pristajalne steze, zajel ogenj. Foto: EPA

Nesrečo letala airbus A340, ki je v lasti družbe Air France, so preživeli vsi potniki in člani posadke, okoli 42 jih je bilo le lažje ranjenih. Na krovu letala je bilo skupaj 309 ljudi.

Strela vpliva le na elektriko
O tem, ali bi bil lahko razlog za tokratno nesrečo udar strele, smo v MMC-ju vprašali za mnenje slovenskega strokovnjaka, državnega podsekretarja, preiskovalca letalskih nesreč in incidentov Marka Peternelja. Po njegovem mnenju lahko strela vpliva samo na trenutni izpad električnega sistema letala.

Kot poudarja, je iz fizike znano, da je letalo tako imenovana faradejeva kletka. Električni naboj letala se pri udaru strele v letalo hitro izprazni, ker imajo letala, tudi športna, na koncih kril kovinske pletenice s sistemom, ki omogoča hitro električno praznjenje statične elektrike in tudi električnega naboja ob udarcu strele.

Peternelj ob tem še kot zanimivost dodaja, da je tudi sam uspešno prestal udarec strele v vlogi inštruktorja na vojaškem reaktivnem letalu.

Izogibanje slabemu vremenu
V letalskem prometu se, če je to le mogoče, izogibajo nepotrebnemu tveganju v primeru neugodnih vremenskih pogojev. Marko Peternelj na vprašanje o minimalnih vremenskih pogojih za varno letenje odgovarja, da so pogoji predpisani oziroma določeni v standardih Mednarodne organizacije civilnega letalstava (ICAO - International Civil Aviation Organization). Poudarek je na vidljivosti, ki pri zdajšnjih sistemih za instrumentalno pristajanje (ILS - Instrumental Landing System) dovoljuje tudi minimalno vidljivost 125 metrov.

V vsakem primeru, ko so vremenski pogoji pod minimumom, pristojna kontrola zračnega prometa letalo preusmeri na alternativno letališče.

90 sekund za ekvakuacijo
V zvezi s srečnim razpletom nesreče v Torontu in hitrim posredovanjem reševalcev ter uspešno evakuacijo potnikov pa Peternelj poudarja, da standardi ICAO zahtevajo maksimalni čas evakuacije potnikov iz ponesrečenega letala, za vse vrste in tipe letal, največ do 90 sekund.

Izdelovalci letal v skladu z omenjenimi standardi določijo že pri načrtovanju letala število zasilnih izhodov, način evakuacije potnikov, letalski prevozniki pa potrebno število kabinskega osebja.