Britanske letalske oblasti so letališča v Londonu, Heathrow, Gatwick in London City, zaprle ob polnoči, ob 8. uri zjutraj pa so zaporo letališč omilili, saj se je oblak prahu nekoliko umaknil, zdaj pa so vse omejitve ukinili. Zaradi delne zapore letališč so številna letala ostala na tleh, ostala pa so imela veliko zamudo.
Odprta so tudi letališča v Manchestru, Liverpoolu in Leedsu, že v nedeljo pa so odprli letališča v Birminghamu, Norwichu in East Midlandsu, zaprti ostajata letališči na otokih Shetland in Orkney. Motnje v letalskem prometu nad Veliko Britanijo naj bi se nadaljevale ves dan, pa tudi v torek. Zaradi napovedanih motenj v letalskem prometu bodo zmogljivosti povečale britanske železnice, tudi podjetje Eurostar, ki upravlja predor pod Rokavskim prelivom.
Letališči na Nizozemskem, v Amsterdamu in Rotterdamu, sta bili zaprti do 13. ure, letališče v Dublinu je bilo zaprto do poldneva, zaprta pa so tudi nekatera letališča na Severnem Irskem in na Škotskem. Iz Eurocontrola so sporočili, da naj bi danes zaradi prahu odpovedali približno 1.000 letov, opravili pa naj bi jih 28.000.
Prah nad Slovenijo v torek in sredo
Oblak pepela se trenutno zadržuje na območju Severnega morja, občasno pa sega tudi nad Britansko otočje ter nad Nizozemsko. Občasen vpliv se pričakuje predvsem na Britansko otočje, kjer bodo prizadete predvsem Severna Irska, del Škotske in del Anglije, ter na države Beneluksa. Jutri bo vpliv razredčenega oblaka vulkaskega pepela segel tudi do srednje Evrope in območje Alp, kjer se bo predvidoma zadrževal tudi še v sredo.
Po podatkih Agencije Republike Slovenije za okolje lahko na širšem območju Slovenije vpliv razredčenega oblaka vulkanskega pepela pričakujemo v torek popoldne in v sredo.
Eyjafjallajökull spet močneje bruha
Islandski vulkanologi so sporočili, da se je dejavnost ognjenoka Eyjafjallajökull v zadnjih dveh dnevih nekoliko okrepila in zdaj dim bruha do osem kilometrov visoko, a se bodo vetrovi nad Islandijo danes obrnili in novih izpustov iz vulkana nekaj dni ne bo nosilo proti Evropi.
Oblak prahu z Islandije je največ težav povzročil sredi aprila, ko je bil več dni zaprt zračni prostor nad velikim delom Evrope. Letalske družbe naj bi tedaj imele za skoraj milijardo in pol evrov škode, zato britanske letalske družbe vztrajajo, da bi jim morali pristojni dovoliti, da se same odločijo, ali bodo njihova letala poletela, medtem ko služba za varnost letalskega prometa vztraja, da ima varnost potnikov absolutno prednost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje