Foto:
Foto:

Po vsej Nemčiji je v pogonu 2,5 milijona Volkswagnovih vozil s sistemom za prirejanje izpušnih plinov na uradnih merjenjih, vendar to po oceni sodnika deželnega sodišča v Bochumu Inga Streeka ni razlog za vrnitev avtomobila proizvajalcu ali prodajalcu, poroča nemška tiskovna agencija dpa. Manipulacija sicer predstavlja očitno pomanjkljivost, vendar pa v pravnem smislu ne gre za občutno pomanjkljivost, saj jo lahko odpravijo z relativno nizkimi stroški, je ob začetku civilnega procesa danes v Bochumu dejal Streek. Vrnitev avtomobila je možna le v primeru občutnih pomanjkljivosti. "Najstrožji možni ukrep po mnenju sodišča tu ni primeren," je dejal neimenovani tiskovni predstavnik sodišča.

Tožnik zahteva, naj avtohiša avtomobil vzame nazaj

Gre za prvi proces v Nemčiji, v okviru katerega se je zasebni voznik Volkswagnovega vozila zaradi afere s prirejanjem izpušnih plinov po pravico obrnil na sodišče. Zahteva, naj Volkswagnova avtohiša v Bochumu, kjer je kupil avtomobil, skoraj leto dni starega in približno 38.000 evrov dragega tiguana vzame nazaj, saj proizvaja občutno več škodljivih izpustov, kot je navedel proizvajalec. V Volkswagnu po drugi strani pravijo, da lahko kupčev problem z nadgradnjo programske opreme odpravijo v 30 minutah. Z vpoklici vozil so že začeli, največji val vpoklicev pa še prihaja. Stroške nadgradnje so v podjetju po navedbah sodišča ocenili na 100 evrov. Kupčev odvetnik Volkswagnove argumente zavrača. Odvetnik Volkswagnove avtohiše v Bochumu pa je na sodišču predlagal, da bi po običajni tržni ceni odkupili kupčev avto v zameno za nakup novega vozila. O tem naj bi se strani pogajali v naslednjih dneh - če dogovora ne bo, bo sodišče v 14 dneh sklicalo termin za razglasitev odločitve. V Nemčiji je sicer v teku veliko tožb proti Volkswagnu kot koncernu ali posameznim avtohišam.

V Sloveniji naj bi 3000 lastnikov spornih vozil uveljavljalo stvarno napako

V Sloveniji naj bi po naših neuradnih podatkih pri Porsche Slovenija kar 3000 lastnikov vozil z vgrajeno sporno programsko opremo uveljavljalo pravice iz naslova stvarne napake. Mnogi od lastnikov teh vozil so zahtevali bodisi vračilo kupnine bodisi zamenjavo vozila. Gre za vseevropsko afero, opozarja Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije, zato bodo "pri Volkswagnu verjetno skušali zadevo speljati po svojih zakonih oziroma po zakonih, ki veljajo v Nemčiji." Slovenski potrošnik je namreč v primeru uveljavljanja stvarne napak bolj zaščiten kot evropski, saj lahko načeloma sam izbira, kakšne vrste kompenzacijo želi. Ob tem odvetnik Miha Šercer dodaja, da "če se na drugi strani nekdo temu upira in pravi, da ni stvarna napaka, potem bo o tem odločalo sodišče. Ampak mislim, da tukaj ne bo dileme." Potrošniške organizacije v Evropi sicer napovedujejo testiranje vozil po odpravi napak in ugotavljanje ali so se lastnosti teh vozil spremenile ali ne.

Foto: Reuters