Foto:
Foto:

Vodja projekta in strokovnjak za področje financ pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) Boštjan Krisper je na novinarski konferenci pojasnil, da primerjave kreditnih ponudb otežuje predvsem trženje raznih produktnih paketov skupaj s krediti, pri čemer je naštel različna zavarovanja, kartice in deluxe bančne račune. Posledica teh zapletenih ponudb je po njegovih besedah ta, da potrošniki v času nizkih obrestnih mer za kredite od tega nimajo nujno zelo veliko, ker kupijo veliko dodatnih produktov, ki jih ne potrebujejo. Na trgu še vedno opažajo tudi veliko tveganih produktov, predvsem tistih s spremenljivo obrestno mero. Potrošniki, ki kredit najemajo za dlje časa ali pa visoko obremenijo svoje dohodke, se izpostavljajo kar velikem tveganju spremembam kreditnega obroka, če bi referenčne obrestne mere Euribor v naslednjih letih narasle, je dejal Krisper.

Pazite se oderuhov

Tveganje po Krisperjevih besedah ostaja tudi na trgu oderuških kreditnih praks. Kot je poudaril, so tu ogroženi predvsem tisti potrošniki, ki jih banke zavrnejo in se nato odpravijo k nebančnim ponudnikom. Kljub uspešnim tožbam ZPS v preteklih letih in aktivnejšem nastopu nadzornikov trga, teh praks še vedno ni čisto za izključiti, je dejal. Krisper je izpostavil še, da se na trgu pojavlja vedno več oglasov v smislu kredit v petih minutah. To po njegovih besedah kaže, da so banke končno bolj stabilne in pripravljene ponovno servisirati prebivalstvo in gospodarstvo, po drugi strani pa s tem obstaja tveganje, da bodo banke začele kreditirati finančno šibkejše potrošnike in bodo pospešeno ponujale produkte, ki se osredotočajo na kreditiranje tekoče potrošnje, ti pa so praviloma najdražji.

Vse več potrošnikov primerja ponudbe bank

Kljub različnim izzivom na trgu na zvezi opažajo, da vse več potrošnikov pred najemom kredita primerja ponudbe bank, za prihranek pri stroških kredita pa so pripravljeni banko tudi zamenjati. To so potrdili tudi rezultati spletne ankete o najemu kredita, na katero je odgovorilo več kot 500 potrošnikov, je pojasnil Krisper. V pomoč potrošnikom so na zvezi vzpostavili tudi spletno stran vem več, kjer lahko uporabniki brezplačno dostopajo do primerjalnikov potrošniških kreditov, spletnega izobraževalnega orodja za informirane in premišljene odločitve o najemu kredita. Gre sicer za ukrepe, ki jih zveza potrošnikov izvaja v okviru javne koncesije za opravljanje javne službe obveščanja in izobraževanja potrošnikov na področju potrošniških kreditov in stvarne napake, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Foto: Reuters