Življenje se je lansko pomlad zaradi epidemije covida 19 čez noč ustavilo. Turistične agencije so zaradi spremenjenih razmer po tekočem traku odpovedovale potovanja. "Lani smo bili v prvem valu koronakrize prisiljeni odpovedati kar 5000 paketov," je povedal direktor turistične agencije Relax Jože Režonja. Koliko vplačanih potovanj so odpovedali v turističnih agencijah Kompas in Palma, tam niso razkrili. Zakon o varstvu potrošnikov je jasen: agencije bi morale potrošnikom ob odpovedi vrniti denar v 14 dneh. A ker bi to verjetno marsikatero pokopalo, jim je na pomoč priskočila država in jim z drugim protikoronskim zakonom omogočila izdajo vrednotnic, vračilo denarja – v primerih, ko potrošnik teh ne bi sprejel – pa šele leto dni po koncu epidemije. Po zagotovilu agencij je večina izbrala vrednotnice. "Za ponujene vrednotnice se je od teh 5000 aranžmajev odločilo kar 65 % gostov, preostali, torej okoli 35 %, ki predstavljajo nekaj čez 1200 aranžmajev, pa se je odločilo za vračilo denarja, ki mora biti v zakonskem roku izpeljano do konca maja," je pojasnil direktor Relaxa, kjer so tri četrtine vračil že opravili. "Ostalo nam je še približno 250 paketov in tudi to bomo izpolnili v zakonskem roku." V turistični agenciji Palma je po besedah direktorja Mateja Knavsa vračilo zahtevalo okoli 100 ljudi. "O znesku ne bi govorili, a že ves čas imamo zagotovljena zadostna finančna sredstva, ki jih bomo vrnili vsem potrošnikom hkrati." Tudi na Kompasu so zagotovili, da bodo vse stranke, ki so namesto vrednotnic želele vračilo denarja, tega tudi dobile.
Država odobrila pomoč v višini 2,2 milijona evrov
Največje agencije bodo torej denar vračale iz svojih rezerv. Preostalim je na pomoč priskočila država s posojili Slovenskega podjetniškega sklada. Posamezna agencija je lahko dobila največ 100 tisoč evrov posojila. Po besedah direktorice Slovenskega podjetniškega sklada Maje Tomanič Vidovič je to likvidnostno posojilo za poplačilo dolgov. "Agencije morajo posojeni denar vrniti v sedmih letih, pri čemer prvi dve leti velja moratorij." Po podatkih gospodarskega ministrstva, dolg turističnih agencij do potrošnikov, ki so zavrnili vrednotnice, znaša približno 18 milijonov evrov. Do zdaj se je prijavilo 41 agencij, ki so zaprosile za kredite v skupni vrednosti približno 2,2 milijona evrov. To je precej manj, kot so na podjetniškem skladu pričakovali. Pogoj za črpanje sredstev sklada so dokazila o dolgovih do potrošnikov, prav tako bodo morale agencije po črpanju sredstev predložiti dokazila o poplačilu neopravljenih potovanj potrošnikom. Na tržnem inšpektoratu so nam zagotovili, da so se agencije dobro organizirale. "Veliko zaslug ima tudi turistična zbornica, ki se je za to zelo zavzela, tako da po naših informacijah vse poteka gladko in potrošniki dobivajo svoj denar," je povedala vršilka dolžnosti glavnega tržnega inšpektorja Martina Gašperlin. Sklad v sodelovanju z gospodarskim ministrstvom pripravlja tudi razpis za tiste agencije, katerih dolg presega 100 tisoč evrov. Objavljen naj bi bil v nekaj tednih.
Kaj pa, če je agencija med epidemijo razglasila stečaj?
Trenutno lahko samo ugibamo, ali bodo agencije z večjim zneskom dolgov pravočasno poplačale svoje obveznosti. V še večji negotovosti pa so potniki pri agencijah, ki so v zadnjem letu razglasile stečaj. Po podatkih Združenja turističnih agencij Slovenije je stečaj pri nas razglasila le agencija Quo Vadis. Podjetje je začelo stečajni postopek 15. februarja letos. Za potrošnike, ki jim ta agencija še ni povrnila vplačanih zneskov za odpovedana potovanja ali jim je izdala vrednotnico, se je rok za prijavo terjatve v stečajnem postopku iztekel 17. maja. Potrošniki, ki so svoje terjatve prijavili v stečajno maso, zdaj lahko le čakajo in upajo, da bodo svoj denar še kdaj videli.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje