Tožilstvo v Nanterru na obrobju Pariza po pisanju Automotive News Europe že od lani preiskuje zabavo, ki jo je nekdanji šef naveze Renault-Nissan Carlos Ghosn, ki je trenutno pred japonskimi oblastmi na begu v Libanonu, organiziral v palači v Versaillesu. Ghosn naj bi leta 2016 uporabil denar podjetja, da bi organiziral zabavo v zasebne namene – ženin rojstni dan.
Veliko obtožb na račun Carlosa Ghosna
S tožilstva so sporočili, da zadeva vključuje tudi sume spornih finančnih tokov med Renaultom in prodajalcem avtomobilov v Omanu ter nesmotrno porabo denarja za potovanja in različne prireditve. Ghosnov odvetnik je dejal, da pozdravlja priložnost, da predstavi svojo plat dogodkov. "Pojasnila bomo podali imenovanemu sodniku, potem ko bomo končno dobili dostop do spisa," je za Reuters povedal odvetnik Jean-Yves Le Borgne.
Ghosn je v Libanonu, potem ko je zbežal pred kazenskim pregonom na Japonskem, kjer mu očitajo finančne malverzacije, ki jih je večkrat zanikal.
Ghosnovi odvetniki o Versaillesu
Ghosnovi odvetniki so pojasnili tudi očitke o sponzoriranju ženine rojstnodnevne zabave na račun avtomobilskega koncerna. Dejali so, da ni storil nič narobe, zato pa dopuščajo možnost, da je med Versaillesem in načrtovalci zabave lahko prišlo do nesporazuma glede tega, kdo naj bi izdal račun za najem prizorišča.
Versailles je bil očitno priljubljen Ghosnov kraj za zabave, saj mu očitajo še en sporni dogodek, in sicer iz leta 2014, ko je Ghosn organiziral korporativno zabavo ob praznovanju 15. obletnice Renaultove zveze z japonskim Nissanom. Tudi to bo zdaj del obsega preiskave, so povedali sodni viri.
Na tiskovni konferenci januarja je Ghosn zavrnil obtožbe, da je bila večina gostov na zabavi – za RNBV, nizozemsko holdinško družbo za Renault in Nissan – prijateljev in družinskih članov.
Slaba ocena za Renault
Renault je lani naredil lastno notranjo preiskavo Ghosnovega predsedovanja in informacije posredoval tožilcem. Bonitetna hiša Moody's pa je na podlagi poslovanja in poslabšanja poslovnih izidov objavila zdrs francoskega avtomobilskega velikana Renault v območje visokega tveganja (junk), tako pa menijo tudi pri agenciji Standard & Poor's (S&P). Razlog tiči tudi v Nissanu. Renault v povezavi z Ghosnom očitno spremlja slaba karma, vrednost Nissana je strmoglavila.
Veliki izzivi pred novim izvršnim direktorjem
Kot pišejo tiskovne agencije, sta tako Moody's kot Standard & Poor's izpostavili povezavo med ustvarjanjem denarnega toka in prelomnimi časi avtomobilskega sektorja v Evropi, ki se spoprijema s težavnim prehodom na digitalizacijo in elektrifikacijo modelske palete ob zaostrenih zakonodajnih merilih glede izpustov CO2 in s tem povezanimi visokimi globami.
Agencije menijo, da bodo množični proizvajalci, kot je Renault, le težko na kupce prevalili visoke stroške, povezane s prehodom na električna vozila, kar bo vplivalo na njihovo dobičkonosnost.
Tako elektrifikacija, digitalizacija, denarni tok kot Ghosn na begu in s tem povezan bes Japoncev bodo izzivi, s katerimi se bo moral s 1. junijem letos, ko bo nastopil službo, spopasti novi glavni izvršni direktor Renaulta Luco de Meo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje