Že tradicionalno največ novih motociklov vidimo novembra na sejmu EICMA v Milanu, ki spada med najpomembnejše motosejme na svetu. Ker Milano ni zelo daleč, ga praviloma obišče tudi veliko obiskovalcev iz Slovenije. In letos so imeli kaj videti, saj je sejem letos praznoval 110 let. To je pritegnilo še več pozornosti, predstavilo pa se je kar 770 razstavljavcev iz 45 držav. Našteli so več kot 2160 znamk, velik del širitve ponudbe pa je pripisati, in to ne bo presenečenje, kitajskim znamkam. Kot tudi ni presenečenje, da imajo bolj ali manj vse vidnejše znamke v ponudbi tudi električne vizije in modele, ki pa za zdaj pri evropskih motoristih ne sprožijo posebnih nakupnih čustev.
In blišč je bistvo salonov, saj krepi željo po nakupu. Če nas razmisleki in sanjarjenje o tem, kateri motor bi kupili in kam vse bi z njim šli, pripeljejo do nakupne odločitve, pa je pri izbiri motocikla želja še veliko več kot pri izbiri oblačil, avtomobila ali športne opreme. Pri vseh naštetih pogosto ravnamo impulzno in iracionalno. Kupujemo nekaj, kar si želimo, ne pa nujno tudi potrebujemo. Proces odločanja in celotni nakupni proces je v avtomobilski panogi že desetletja znanstveno in strokovno obravnavan in jasno kaže na razmerje med racionalnim in iracionalnim poljem odločanja. Avtomobilisti natančno vedo, da je težišče na iracionalnem in da tam leži največji dobiček. Enako je tudi pri izbiri motocikla, le da so tu posledice napačne izbire lahko veliko bolj tvegane kot pri nakupu prevelikega ali premočnega avtomobila.
Prodajalec ima pomembno vlogo
Kako pa se kupci, motoristi, odločajo, kaj bodo kupili, in kako včasih predimenzionirajo svoje želje? Barbara Hauptman Tomšič, trenerka prodajnih in poprodajnih tehnik, je za Avtomobilnost povedala: "Prvi pogoj je, da je prodajalec kompetenten. To pomeni, da mora poznati produkt, mora poznati trende in mora si vzeti čas, da prepozna potrebe, in ne zgolj želje osebe, ki kupuje motorno kolo. To pa zato, da ji pravilno svetuje. Pri motociklih govorimo o paradoksu FOMO – strah pred zamujenim. Motocikel moramo imeti. Tudi če ga imamo le doma. V nobenem trenutku ne smemo zamuditi občutka, kako je, ko se usedemo nanj, ko se vozimo in smo svobodni. Motocikel je sredstvo, da si vzamemo prosti čas zase."
Sogovornica dodaja, da motoristi vedno spremljajo statistike. Če pa govorimo o statistiki, ki beleži črne številke, pa smo na splošno v življenju, prepričani, da nismo in ne bomo nikoli del tega.
Zavarovalnice zbirajo podatke o vožnji
Vprašanje, ki smo si ga zastavili v Avtomobilnosti, pa je, ali nam lahko zbrani podatki o vožnji povedo, kakšni vozniki smo. S pomočjo preventivnih akcij in aplikacije, ki spremlja motoristovo vožnjo, in na žalost preko škodnih primerov zavarovalnica dobi relativno dobre informacije, ki lahko povedo, ali je neki motorist izbral prevelik motocikel zase.
Boštjan Kop, strokovni vodja v službi za digitalne platforme pri Zavarovalnici Triglav, je za Avtomobilnost povedal: "Osnova, da lahko zavarovalnica ponudi primerno premijo za vse, so podatki. V prvi vrsti se naslanjamo na podatke o škodni pogostosti. V našem primeru pri Zavarovalnici Triglav uporabljamo tudi podatke, ki jih zbiramo s telematično aplikacijo Drajv. Aplikacijo zdaj uporablja že več kot 2500 motoristov, ki so skupaj prevozili več kot štiri milijone varnih kilometrov. Podatki, ki jih z njo zbiramo, so parameter, ki ga upoštevamo pri nudenju pravičnejše premije za zavarovance. Konkretno v primeru Drajva aplikacija uporablja senzorje v mobilnih napravah. Na podlagi tega merimo hitrost vožnje. Ker poznamo omejitve na posameznih odsekih, lahko izračunamo, ali je bila hitrost prekoračena ali ne, hkrati pa merimo tudi sile, zaznane med vožnjo. Tako izračunamo, ali je kakšna vožnja v ovinkih presunkovita. Skupek parametrov nam da povprečno oceno vožnje."
Kakšne so razlike med motocikli?
Zanimiv podatek, ki smo ga dobili na delavnicah varne vožnje, je vezan na starost motorja, in sicer, da imajo novejši motocikli višjo škodno pogostost. Ta narašča s samim tipom motocikla oziroma močjo.
Ker je izbira motociklov iz leta v leto večja in tudi nišna, je dobro izbrati premišljeno, saj je med široko ponudbo zagotovo model, ki vašim potrebam, željam, znanju in telesnim lastnostim ter sposobnostim najbolj ustreza. Osnovna delitev motorjev je na cestne in terenske, eni in drugi pa se delijo v več podkategorij. Po priljubljenosti v zadnji letih prednjačijo potovalni motorji enduro in križanci.
Potovalni motocikli enduro
To so običajno zaradi daljšega vzmetenja in narave vožnje z njimi višji, sedež je višje postavljen, kar lahko nižje raslim predstavlja težavo. Ker je moda teh motociklov tako velika, nekateri proizvajalci ponujajo zelo zanimive in učinkovite rešitve te težave.
Športno-potovalni motorji
Njihova konstrukcija je zasnovana za udobje na daljših poteh. Vetrna zaščita je dobra, položaj sedenja praviloma dokaj pokončen, a vseeno že malenkost nagnjenj naprej v bolj športen položaj. To pomeni, da so zapestja in roke malce bolj obremenjeni. Sedež je nižji kot pri potovalnih motociklih enduro, in ti motocikli se praviloma dobro obnesejo tudi na ovinkastih cestah.
Naked motocikli
Pravijo jim motocikli brez aerodinamičnega oklepa. V zadnjem času so zelo moderni. Pogosto so ti motocikli derivati blizu športnim izvedbam, le da ne dosegajo tako velike končne hitrosti in imajo menjalnik z nekoliko krajšimi prestavnimi razmerji. Lahkotni za upravljanje, višina sedeža nizka, položaj sedenja za širokim krmilom je pokončen in do hitrosti dobrih 100 km/h veter praviloma še ni zelo utrujajoč. So živahni, enostavni in igraje opravijo z ovinki.
Športni motocikli
To so bili včasih prva izbira, a čas Top Guna je minil. Resničnost je postala, da je na cestah gneča, pa še Tom Cruise je star 62 let. Pa še to, s tem motorjem si lahko ob majhni nepozornosti v hitrostnem prekršku, povem iz lastnih izkušenj, ker taka reč v prvi prestavi z lahkoto doseže tudi 160 km/h. Ostane pa jih še pet, kar te pripelje do 300 km/h. To so tehnološki biseri, pri sedenju je telo nagnjeno močni naprej, med vožnjo veliko teže zgornjega dela telesa sloni na rokah, kolena pa so močno skrčena. To ni motor za potovanja, še manj v dvoje, je vrhunski športnik za pametno in hladno glavo.
Čoperji
Za čisto drugačno glavo so čoperji in drugi njim podobni motocikli. Vožnja z njimi je drugačna od vsega prej videnega. Že položaj sedenja je specifičen, noge so pomaknjene močno naprej. Kako močno, pa je stvar posamezne izvedbe. Sedi se nizko, kar daje dober občutek stabilnosti, a je lahko varljiv, saj so to lahko zelo težki motocikli. Če nam pade po tleh na parkirišču, ga je kar težko dvigniti. Ker so težki, praviloma niso priporočljiva izbira za začetnike ali povratnike v motosvet. In čeprav se na teh motociklih praviloma vozi umirjeno, je prav pri teh zelo priporočljivo obvladati uporabo zadnje zavore, ki prinaša več zavorne moči na zadnje kolo kot pri drugih vrstah motociklov. S tem močno olajšamo vožnjo po ovinkih oziroma pri manevriranju pri počasni vožnji.
In to naj bo tudi cilj pri izbiri motorja – lažja in udobnejša vožnja. Tako bo tudi varnejša in užitkov polna.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje