Mercedes je zapeljal v tretjo stopnjo avtonomne vožnje in z na novo razvojno stopnjo postavil delo, ki se je začelo že med letoma 1980 in 1990, ko so pod okriljem izjemno tehnološko ambicioznega in finančno bogatega projekta Eureka PROMETHEUS z modelom razreda S generacije W140 v režimu avtonomne vožnje prevozili pot od Münchna do Københavna, se pravi dobrih 1678 kilometrov. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes je zapeljal v tretjo stopnjo avtonomne vožnje in z na novo razvojno stopnjo postavil delo, ki se je začelo že med letoma 1980 in 1990, ko so pod okriljem izjemno tehnološko ambicioznega in finančno bogatega projekta Eureka PROMETHEUS z modelom razreda S generacije W140 v režimu avtonomne vožnje prevozili pot od Münchna do Københavna, se pravi dobrih 1678 kilometrov. Foto: Mercedes-Benz

Riddle: ID: Iy43Kv1J

V Avtomobilnosti se k avtonomni vožnji zelo pogosto vračamo, saj več kot očitno prihajamo v čas, ko bodo stare ideje, da ne rečemo sanje, postale resničnost.

Zametki avtonomne vožnje so sicer že tu, vsaj tehnološko gledano, saj najnaprednejši sistemi prediktivnih radarskih tempomatov, vgrajenih v avtomobile na naših cestah, zmorejo zelo veliko samodejnih vozniških operacij, ki pa so seveda omejene tako zaradi varnosti kot zaradi pravno-zakonodajnih in zavarovalniških podlag, ki morajo prav tako na novo definirati nekatera razmerja, ki bodo nastala s tem, ko za vožnjo ne bo odgovarjal voznik, ampak naprava, ki bo avtomobil upravljala. Tudi s tega zornega kota gledano vstopamo v zelo zanimivo obdobje mobilnosti, v katerem bo treba na cestah, pa tudi na ulicah in pločnikih, sobivati z robotiziranimi prevoznimi sredstvi.

Čeprav bo tehnologija na tem področju v prihodnje napredovala še hitreje, kot je do zdaj, pa je jasno, da bo ta vmesni čas trajal več desetletij, saj danes in v prihodnjih letih kupljeni avtomobili ne bodo čez noč zapustili naših cest. Taki dosežki, kot je Mercedesova tretja stopnja avtonomne vožnje na nemških avtocestah, pa ne glede na to, na kakšno hitrost so se omejili, so izjemno pomembni razvojni korak prav v smeri boljšega razumevanja sobivanja, v katerem bo za vožnjo še vedno odgovoren voznik, čeprav bo vožnja že deloma tudi avtomatizirana.

Na nemških avtocestah smo že preizkusili in vam predstavili delovanje Mercedesovega sistema za samodejno menjavo voznega pasu. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.