Prvič v zgodovini je prodaja električnih avtomobilov presegla prodajo dizelskih avtov. Po podatkih Jato Dynamicsa so namreč v septembru v Evropi prodali samo 24,8 odstotka dizelskih avtov.
Na komaj 47 odstotkov je padla prodaja bencinskih avtomobilov, dvignil pa se je odstotek prodaje elektrificiranih avtomobilov, torej baterijskih električnih avtov, priključnih hibridov in hibridov. A pozor, med hibride štejejo tudi blage hibride, ki tako ali tako vsepovsod zamenjujejo klasične bencinsko gnane avte, pa čeprav na elektriko vozijo komajda kak trenutek ali dva. Vas zanima prva peterica v absolutnem smislu? Golf, corsa, clio, captur in mercedes razreda A.
Novosti pri Fiatu
Za premiero tedna so tokrat poskrbeli Italijani. Fiat se sicer zadnje čase pojavlja predvsem v zvezi z združitvijo z družbo PSA v skupino Stelantis, a tokrat se je končno začelo premikati tudi na področju aktualnih Fiatovih modelov. Ob 40-letnici so, recimo, narahlo prenovili pando … Poudarek je na narahlo. Veliko več sprememb je dobil tipo, ne samo vizualnih, dobil je tudi aktualne asistenčne sisteme in novi litrski trivaljni bencinski turbomotor – predvsem pa je po novem na voljo tudi v outdoor različici … torej kot tipo za kros. Največja novost pa je nova karoserijska različica cincquecenta, ta novega, električnega. Namreč, dobil je še ena vrata. Ne dodatni par vrat, ampak dobesedno še ena vrata. Torej gre za enak koncept kot pri hyundaiu velosterju ali pri nekdanjem miniju clubmanu. Se pravi, ekstra vrata so samo na desni, najprej pa odpreš prednja, potem pa še zadnja, recimo zato, da lažje posedeš otroka v stolček.
Otroci so za elektriko
Ta teden imamo za vas dve raziskavi… Peugeotova študija v Veliki Britaniji je pokazala, da 72 odstotkov staršev svoje otroke vključi v proces odločanja za novi avto. Med temi otroki jih 55 odstotkov navija za električni avto. V oči pa nam je padel tudi projekt TinnGO, ki na promet gleda s perspektive enakopravnosti med spoloma. Projekt raziskuje v desetih evropskih državah, znani pa so že francoski rezultati: ugotavljajo, da ženske raje potujejo z javnim prevozom, moški imajo raje osebna prevozna sredstva: avto, motor, kolo. Ženske potujejo pogosteje tudi v prostem času in naredijo več voženj na dan. Ženske so previdnejše pri uporabi storitev deljenega prevoza, kar se zdi razumljivo in pričakovano.
Nadzor nad vozili
Koncern Volkswagen pod svojo streho združuje več tisoč razvijalcev računalniških programov, nedavno jih je združil v skupno podjetje Car.Software.org. Kot se za računalničarje spodobi, vsi ti programerji seveda delujejo na zelo različnih lokacijah, so pa še vedno razdeljeni po znamkah … In znamka Seat je na tem področju še posebej proaktivna, zdaj predstavljajo aplikacijo SEAT:CODE, ki lastnikom flot lajša nadzor nad svojimi vozili. Seveda ni naključje, da je aplikacija tako za iOS kot za Android prišla ven ravno, ko SEAT predstavlja svoj prvi skuter. Električni skuter z oznako 125, s čimer jasno sporoča, v katero kategorijo motociklov spada – torej v mesta, a ne samo za vožnje s 50 kilometri na uro.
Vse večja pozornost vodiku
Koncern Volkswagen je poudaril pomisleke glede gorivnih celic – pravijo, da proizvodnjo vodika spremlja preveč težav, da bi lahko že kmalu v velikem obsegu na takšen način ozelenili tovorni promet oziroma mobilnost na dolge proge. No, številne druge družbe bolj velikopotezno računajo na vodik, recimo tudi družba PSA – pri tem se Francozi zanašajo na Oplovo raziskavo na tem področju, v Oplovem domačem Rüsselsheimu tako vzpostavljajo center za raziskave in razvoj gorivnih celic, blizu Lyona pa so že zastavili temelje za največjo evropsko tovarno gorivnih celic. Podatek, ki jih žene naprej … obetajo si, da bodo leta 2030 obvladovali 25 odstotkov vsega trga. No, verjetno tudi malo iz previdnosti so ta posel zaupali zagonskemu podjetju Symbio, ki je v skupni lasti Michelina in Faurecie, to PSA-jevo podjetje je tudi eden od jezičkov na tehtnici pri združevanju Fiata in PSA. Mimogrede vam povemo, da na gorivne celice močno računajo tudi Korejci, po novem jih bodo razvijali tudi pri novih vojaških oklepnikih. Hm, a nam s tem vojaškim programom želijo kaj povedati?
Fordov zeleni dogovor z Volvom
Ford je prenovil SUV edge, postal je še bolj stilski, ima nove asistenčne sisteme, a glavna novost je ogromen pokončen zaslon na dotik – takšnega, kot ga ima tudi električni mustang. Elektrifikacija pri Fordu sicer ne poteka točno po načrtih, težave s segrevanjem baterij priključno-hibridnih kug so namreč povzročile začasno ustavitev prodaje, kar bo povzročilo, da se Fordovi dobri obeti vendarle ne bodo izšli – da ob koncu leta ne bodo plačali ekološke kazni, so zato sklenili tako imenovani pool z Volvom. No, bolj ko vstopamo v zeleno mobilnost, bolj se krepi tudi nostalgija po starih požrešnih avtomobilih. Tako je japonski predelovalec Mitsuoka vzel Toyoto RAV4 in jo spremenil v vizualno požrešnega ameriškega terenca, s tehnično zeleno Toyotino osnovo. Ampak isti cilj predelovalci pogosteje dosežejo obratno. Najbolj svež primer je oddelek General Motorsa Chevrolet performance, ki je tako ohranil obliko starega blazerja in mu vstavil zeleni električni pogon.
Električna kolesa legendarne znamke
Gremo na neavtomobilsko mobilnost. Legendarni Harley-Davidson je najprej šokiral z električno motokrižarko, zdaj želi vstopiti tudi na trg električnih koles, obeta si, da bo z njimi osvojil srca mestne mladine – ampak saj veste, kaj pravijo današnji ljubitelji te znamke – harleyji so motocikli za takrat, ko se ti ni treba več dokazovati. In tu je letalo, no avto letalo … Nizozemski leteči avto PAL-V Liberty je dobil registrsko tablico in dovoljenje, da se z njim peljejo po cesti. Postopki za pridobitev dovoljenje za letenje pa še trajajo, ta avto naj bi po načrtih prvič poletel leta 2022. In potem je tu samovozeči taksi, no, samovozeči čoln. Roboat se imenuje, ideja pa je, da bo brez kapitana plul po kanalih Amsterdama. Zdaj je model postal dovolj velik, da se lahko na njem že peljeta otroka.
Znamka z imenom pokojnega šefa Volkswagna
Mercedes-Benz krepi svoje partnerstvo z Astonom Martinom, ki se je začelo, ko so si Angleži zaželeli AMG-jevih osemvaljnikov. Nemci bodo v treh letih svoj današnji delež 2,6 odstotka povečali na 20 odstotkov, a jasno poudarjajo, da si več od tega ne bodo prilastili. Nekdanji predsednik znamke Volkswagen Matthias Müller je postal prvi človek nove švicarske znamke Piëch – seveda gre za znamko, ki nosi ime nekdanjega zdaj že pokojnega prvega moža koncerna Volkswagen Ferdinanda Piëcha, družbo je sicer ustanovil sin Anton Piëch. Usmerili se bodo v visoko zmogljive superluksuzne avtomobile, seveda električne, posebnost njihovega prototipa pa je, da lahko baterije napolnimo v pičlih petih minutah. Ampak seveda so to obljube.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje