Gre za športni terenec z dolžino 4,5 metra, ki ga izdelujejo v Audijevi tovarni – v Györu na Madžarskem. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Gre za športni terenec z dolžino 4,5 metra, ki ga izdelujejo v Audijevi tovarni – v Györu na Madžarskem. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Na prvi pogled in s centimetrom v rokah je težko razumeti, čemu je Cupra predstavila tudi terramar, ko pa imajo formentorja. Avtomobila sta podobna po velikosti, prostornosti, tehniki in celo po ceni. Je pa res, da je formentor bolj kupejevski, manj klasičen športni terenec.

Terramar je v tem pogledu bolj običajen avtomobil, recimo, da je bolj podoben avtomobilom, kakršne ponujajo tudi druge znamke skupine Volkswagen. Pomembno razliko naredijo sedeži v drugi vrsti, ki so v terramarju vzdolžno pomični. To je koristno še posebej v preizkušenem priključnem hibridu, saj zaradi baterije manjka dvojno dno, a to zmoti samo, ker nimamo kam pospraviti kablov.

Terramar je svoje ime dobil po izredno strmem španskem ovalnem dirkališču. Luka Gregorič je opravil krog po njem, spoznajte njegove vtise. Vabljeni k ogledu videoreportaže.

Glede vožnje pomembno vlogo igra, da je terramar priključni hibrid. Ponuja za okoli 90 kilometrov električne vožnje, pri temperaturah okoli 15 stopinj Celzija. Baterije seveda ni mogoče polniti z bencinom, se pa hitro polni na hitri polnilnici z močjo do 50 kW – v dobre pol ure je bila baterija stoodstotna. Ga pa boste zagotovo raje polnili doma, počasi, ponoči, poceni. In se nato po običajnih dnevnih opravkih vozili na čistejšo energijo.

Ampak terramar je Cupra in Cupra je športna znamka. Kriteriji so tukaj malce drugačni in v primeru terramarja res ne boste pozabljali polniti baterije. Avto sem prevzel s popolnoma prazno baterijo in prvi vtisi med bencinsko vožnjo so bili sicer zadovoljivi, a s prazno baterijo se terramar zdi kot "nedokončana zgodba".

Terramar postreže tudi z večino najsodobnejše koncernske tehnologije na področju varnostnoasistenčnih sistemov. Izpostavljamo predvsem matrične žaromete in pametni predikativni tempomat, ki so nas prepričali že v nekaterih drugih modelih Volkswagnovega koncerna. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Terramar postreže tudi z večino najsodobnejše koncernske tehnologije na področju varnostnoasistenčnih sistemov. Izpostavljamo predvsem matrične žaromete in pametni predikativni tempomat, ki so nas prepričali že v nekaterih drugih modelih Volkswagnovega koncerna. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Cupra terramar VZ 1.5 eTSI e-HYBRID - Poglavitni tehnični podatki

Vrsta motorja: 4-valjni bencinski
Gibna prostornina bencinskega motorja: 1.498 cm³
Največja moč bencinskega motorja: 130 kW
Največji navor bencinskega motorja: 250 Nm (1.500-4.000 vrt./min)
Menjalnik: 6-stopenjski dvosklopčni DSG
Moč elektromotorja: 85 kW
Navor elektromotorja: 300 Nm
Sistemska moč: 200 kW
Sistemski navor: 400 Nm
Pospešek do 100 km/h: 7,3 s
Največja hitrost: 215 km/h
Zmogljivost baterije: 25,8 (kWh)
Tip baterije: NMC
Čas polnjenja z izmeničnim tokom 11 kW od 0 do 100 %: 150 minut
Čas polnjenja z enosmernim tokom do 50 kW od 10 do 80 % napolnjenosti baterije: 26 minut

Ko na pomoč priskoči električen motor, je to zabaven avto

Za tisto pravo Cuprino vzdušje namreč potrebujete elektriko. Ker ta poskrbi za boljše pospeške, funkcija "boost" je ključnega pomena. Šele z elektriko namreč avto pospešuje silovito, s prazno baterijo pa zgolj povprečno. Sploh se to pozna pri močnem pospeševanju iz ovinkov. Je pa hkrati to dejstvo tudi terramarjev minus: pravzaprav je zelo presenetljivo, da si avtomobil ne pusti toliko električne energije, da bi lahko vedno ponujal ustrezne zmogljivosti. Pričakovali bi, da bi hibridno začel delovati, še preden bi se baterija popolnoma izpraznila, skratka, da bi si vedno pustil dovolj rezerve. Po tej izkušnji sem se na elektriko vozil zgolj v mestu, na drugih cestah sem redno ročno vključil hibridni način delovanja, funkcija hranjenja pa niti ni bila prav nujna, saj je vozilo med vožnjo očitno zelo učinkovito polnilo baterijo, da je električni doseg izredno počasi padal.

In potem je tu primerjava s formentorjem še glede voznih lastnosti. Če avto primerjamo s klasičnimi športnimi terenci, je to prijetno dinamičen avto. V primerjavi s formentorjem pa so vozne lastnosti modela terramar premalo ostre, avto je premalo natančen v zavojih, premalo odziven, premalo bliskovit. Cupra bi morala biti audi za manj denarja, a s terramarjem se je Cupra preveč približala znamkama Škoda oziroma Volkswagen.

Vabljeni, da si ogledate tudi test cupra formentorja.

Pa še to: temu avtomobilu bi res koristil štirikolesni pogon: 200 kilovatov moči pač terramar ne zmore prenašati na cesto. A kaj, ko je v Cuprini ponudbi priključni hibrid vselej zgolj s sprednjim pogonom. Ko avto pelješ, šele razumeš, zakaj imajo v ponudbi dve podobni cupri. Formentor je namenjen vozniškim uživačem, terramar pa tistim, ki uživajo v dinamični vožnji manj pogosto in so glede takšne vožnje tudi manj zahtevni vozniki.

Baterijo so pospravili v dno prtljažnika in ga tako zmanjšali za 90 litrov (450 namesto 540 litrov). Moti, da ni posebnega predala za kable. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Baterijo so pospravili v dno prtljažnika in ga tako zmanjšali za 90 litrov (450 namesto 540 litrov). Moti, da ni posebnega predala za kable. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Polnite lahko na hitrih polnilnicah s 50 kW moči. V praksi pri 15 stopinjah Celzija je trajalo okoli pol ure od 0 do 90 %. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Polnite lahko na hitrih polnilnicah s 50 kW moči. V praksi pri 15 stopinjah Celzija je trajalo okoli pol ure od 0 do 90 %. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Hvalimo upravljanje s fizičnimi tipkami na volanu in vrtljivimi stikali za glasnost in sprehajanje po menijih. Tak način upravljanja bi morali imeti vsi avtomobili! Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Hvalimo upravljanje s fizičnimi tipkami na volanu in vrtljivimi stikali za glasnost in sprehajanje po menijih. Tak način upravljanja bi morali imeti vsi avtomobili! Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Dinamičnim voznikom predlagamo, da ročno prestavijo v hibridni način. Šele v tem načinu terramar vozniško pokaže svoj Cuprin značaj. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Dinamičnim voznikom predlagamo, da ročno prestavijo v hibridni način. Šele v tem načinu terramar vozniško pokaže svoj Cuprin značaj. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
V primerjavi s formentorjem je terramar manj vozniški avto, manj natančen v zavojih. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
V primerjavi s formentorjem je terramar manj vozniški avto, manj natančen v zavojih. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Terramar potrebuje štirikolesni pogon: sprednje gnan se kar precej muči spraviti vso moč na cesto. Sprašujem se, ali ne bi bilo smiselno izbrati šibkejšo 150-kilovatno različico priključnega hibrida. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Terramar potrebuje štirikolesni pogon: sprednje gnan se kar precej muči spraviti vso moč na cesto. Sprašujem se, ali ne bi bilo smiselno izbrati šibkejšo 150-kilovatno različico priključnega hibrida. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Največkrat sem vozil v načinu individualno, s športnim krmiljenjem in bolj športnimi voznimi lastnostmi, a z zgolj srednjim načinom oglašanja motorja. V Cupra načinu se namreč avto oglaša preveč umetno in se ga hitro naveličaš. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Največkrat sem vozil v načinu individualno, s športnim krmiljenjem in bolj športnimi voznimi lastnostmi, a z zgolj srednjim načinom oglašanja motorja. V Cupra načinu se namreč avto oglaša preveč umetno in se ga hitro naveličaš. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Travel Assist je eden najboljših predikativnih aktivnih tempomatov s funkcijo centriranja, kar jih je danes mogoče dobiti v modernih avtomobilih. Kapo dol! Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Travel Assist je eden najboljših predikativnih aktivnih tempomatov s funkcijo centriranja, kar jih je danes mogoče dobiti v modernih avtomobilih. Kapo dol! Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak