
Če boste med vožnjo po Združenem kraljestvu srečali nissana leafa, mu nikar ne "poblendajte". Tudi če mu boste želeli odstopiti prednost in pomahali z roko, vas ne bo razumel. To pa zato, ker gre za avtonomni avtomobil. Ta avtomobil se je že dokazal, da zna samodejno voziti po avtocesti, vozil je na primer od Cranfielda do Sunderlanda, kjer je Nissanova tovarna. Avtomobil se je že dokazal v mestnem okolju, zdaj pa so pri Nissanu projekt, imenovan evolvAD, zaključili z avtonomno vožnjo po podeželskih cestah.
Brez rok in nog
Vožnja po podeželskih cestah je navdušujoča, saj se mora tehnologija odzivati, kot bi se odzival kompetenten voznik. Prav posnemanje človeškega vedenja je tisto, kar najbolj navduši. V Avtomobilnosti smo v živo preizkusili, kaj zmore nissan leaf sam. Med vožnjo nismo uporabljali nog in rok, bili smo potniki.
Vabljeni k ogledu videoreportaže, v kateri je za Avtomobilnost spregovoril inženir Nissanovega evropskega tehničnega centra Brendan Nugent O'Hare.
Inženir nam je povedal, da med obsežnimi testiranji niso imeli težav z jeznimi vozniki, ki bi jih avtonomni leaf oviral. "Ne v tem avtomobilu. Redko smo bili med počasnejšimi udeleženci v prometu," nam je zaupal Nugent O'Hare. To smo spoznali tudi med vožnjo. Avtomobil je avtonomno vozil s hitrostmi, ki jih dovoljujejo cestnoprometna pravila. Če je bilo varno, z največjo dovoljeno hitrostjo. Glavni menedžer za raziskave in razvoj Robert Bateman nam je povedal, kaj je cilj razvoja avtonomne vožnje: "Tehnologija bo do podrobnosti posnemala način vožnje človeka. Avto bo moral znati razmišljati kot kompetenten človek. Pri tem lahko avto gleda naprej, nazaj, levo in desno, vse v istem času. Vožnja v avtonomnem vozilu bo varnejša."

Izziv pri avtonomni vožnji po podeželju je bil toliko večji, ker so ceste lahko ožje, slabše vzdrževane, slabše označene. Hitrost vozil v obe smeri pa je razmeroma velika. Neto hitrost obeh vozil, ki se približujeta drugo drugemu, je lahko 200 km/h. Zaradi hitrosti mora tehnologija, vgrajena v vozilo, odločitve sprejemati izjemno hitro, nam je pojasnil Nissanov inženir. Za hitrejšo vožnjo po ovinkastih podeželskih cestah brez oznak je Nissan za avtonomna vozila uvedel sistem za nadzor podvozja, ki izboljša zaviranje in krmiljenje, da lahko vozilo deluje kot napredni voznik. S pomočjo infrastrukture, kot je sistem CCTV na ulicah v naseljih, so povezana in avtonomna vozila v okviru projekta evolvAD prejemala informacije za izboljšanje situacijskega zavedanja, s čimer je nastala edinstvena testna študija o tem, kako je mogoče z uporabo povezave med vozili in infrastrukturo (V2I) izboljšati delovanje vozil CAV in razviti povsem nove tehnologije V2I.

Več sodelujočih v projektu
"V sodelovanju s partnerji moramo doseči 360-stopinjsko razumevanje infrastrukturnih in regulativnih potreb po vsej državi ter oblikovalcem politik in urbanistom zagotoviti ključne informacije, da bi zagotovili uspešno uvedbo storitev mobilnosti z avtonomno vožnjo na pravi način in ob pravem času,“ pravi Bateman.
25.000 prevoženih kilometrov brez nesreče
Nissan namreč v projektu ni sam. Je vodilni partner, ki vodi razvoj povezanih in avtonomnih vozil (CAV), ki bodo preizkušena v okviru projekta. Pomagajo mu Connected Places Catapult, ki z uporabo naprednih tehnik strojnega učenja izdeluje zemljevide visoke ločljivosti iz zračnih posnetkov, Humanising Autonomy je britanski dobavitelj z zmogljivostmi za napredno zaznavanje ranljivih udeležencev v prometu (pešcev, kolesarjev in motoristov) in ocenjevanje njihovega vedenja, SBD Automotive se ukvarja s kibernetsko varnostjo in napredno varnostjo v vozilu, podjetje TRL pa je pristojno za nadaljnji razvoj postopkov potrjevanja sistemov vozil z uporabo infrastrukture v testnem okolju Smart Mobility Living Lab (SMLL).

Uspešen zaključek projekta evolvAD pomeni pripravo na naslednjo fazo uvajanja avtonomne vožnje, ki bo vključevala oceno pripravljenost mest in regij v Združenem kraljestvu na prihodnjo uvedbo sistemov in storitev avtonomne vožnje.
Nissan je v preteklosti z leafom poskrbel za tehnološke dosežke. Vabimo vas, da si ogledate tudi vozniško delavnico, v kateri smo bralce povabili na testiranje tehnologije e-pedal.
V Avtomobilnosti pa smo skepticizem v nove tehnologije, tudi električno vožnjo, skušali razbiti z dokazom, da se lastniki električnih avtomobilov vozijo več kot prej s klasičnimi vozili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje