
Avinaš Balčandran nam je v pogovoru na temo interaktivne vožnje s človekom omenil besedo jidoka. Jidoka je avtomatizacija s človekovim dotikom. V japonščini to napišejo s pismenko za avtomatizacijo in človeka. Z jidoko skušajo ljudem omogočiti, da s tehnologijo presežejo telesne in umske omejitve.
"Z jidoko ne želimo nadomestiti človeka. Tehnologije ne uporabljamo za to, da bi delala, kar delajo ljudje. Tehnologijo uporabljamo, da ljudem pomagamo ali jih osrečimo. Predstavljajte si, da se vozite po Sloveniji in da je na cesti sneg. Večina voznikov ima težave. Vozilo na cestišču zdrsava. Za zdaj nimamo sistema, ki bi vam pri tem pomagal. Sistem za nadzor zdrsa koles je preveč omejujoč. Predstavljajte si, da bi vam sistem, ki ga uporabljamo med dirkanjem, pomagal pri krmiljenju, dodajanju plina in zaviranju. Pomagal bi vam, da bi varno ostali na cestišču. O tem govorimo," je pojasnil sogovornik.
Celoten pogovor je na voljo v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Pomoč v snegu
Seveda bi z veseljem tudi sami imeli sistem, ki bi predvidel, v katerem trenutku moramo obrniti krmilo, da bi našli pravo linijo. Zato je ta tehnologija uporabna na več ravneh. Na primer za varnost. Sistem za nadzor oprijema vam pomaga v snegu. Sistem pa vas tudi uči, da boste postali boljši voznik. Pri Toyoti so razvili nov način, in sicer Driving Sensei.
"Predstavljajte si, da ima vozilo umetno inteligenco, ki vas uči voziti. Na dirkalni stezi vam sporoča, kaj je pred vami. Pomaga vam najti pravo linijo in razumeti, kdaj morate zavreti. Pomaga vam pri drsenju. Razvijamo platforme, ki vam bodo to omogočale. Imamo več odličnih tehnologij, ki smo jih predstavili v Kaliforniji. Sedete v avtomobil, ki vas bo naučil pravilno drseti," pravi Balčandran, ki nam je povedal tudi, kako lahko dirkalno vožnjo uporabimo za vožnjo po cesti?

Vožnja bi bila varnejša
"Upamo, da vas bomo s tehnologijo lahko naučili bolje voziti. Zato boste na cesti varnejši. To nam bo prišlo prav tudi pri avtomobilskih varnostnih sistemih. Če bo pred avtomobil skočila srna, vam bo tehnologija lahko pomagala, da se boste primerno odzvali. Če bi zavrteli krmilo, bi zapeljali s ceste, avtomobil pa bi napako popravil in vam omogočil, da obvozite oviro in ostanete na cesti. Tako rešitev si želimo."
Ta tehnologija je za zdaj še predraga. Zanašajo se na tehnologijo GPS. Kako pa bi lahko to tehnologijo spravili v običajne avtomobile? Sogovornik pravi, da se znajo ljudje zelo dobro spopasti z negotovostjo. Primer je GPS. Računalnik mora imeti zelo natančne podatke o lokaciji. Zato zdaj raziskujejo, kako bi z umetno inteligenco vključili boljše modele za spopadanje z negotovostjo.

Umetna inteligenca za rešitev nepredvidljivih težav
"Pri umetni inteligenci je zanimivo, da lahko številne nove tehnike, ki jih uporabljamo v generativni UI, na primer difuzija, ki poganja sistema Dall-E in ChatGPT, uporabimo tudi tukaj, za okolje, ki je nepredvidljivo. Ena od težav je, da potrebujemo zelo natančne podatke. Na primer o trenju. Če bi nam uspelo z modelom umetne inteligence rešiti tudi nepredvidljive težave in bi avtomobil lahko izpostavili večjemu trenju, bi to lahko povezali z nadzorom in omogočili učinkovito delovanje," pravi Balčandran.
Umetna inteligenca je vroča tema v avtomobilski industriji. V Avtomobilnosti smo pred kratkim sedli v vozilo, ki nas je povsem samo popeljalo po podeželju. Vabljeni k ogledu videoreportaže.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje