Ducati je predstavil novo multistrado. Gre za novo generacijo najbolje prodajanega modela te znamke. Prinaša temeljito spremembo – sloviti agregat z valjema pod pravim kotom se je namreč umaknil štirivaljnemu motorju prav tako V-oblike.
Novi motor zmore kar 125 kilovatov, a ko vse te moči ne potrebuje, samodejno izklopi dva valja in tako varčuje. Tisto, kar je posebej zanimivo, sta radarja. S sprednjim ponuja aktivni tempomat, radar na zadku pa stalno preverja mrtvi kot. Italijani pravijo, da so prvi, a pri BMW-ju so radarski tempomat ponudili pred nekaj meseci.
Tožba zaradi logotipa
Citroën toži Volvovo znamko Polestar. Švedi imajo namreč v svojem logotipu dve strešici, ravno tako kot mehki Francozi, je pa res, da, če ne bi omenili, mi sploh ne bi zaznali podobnosti. Pri tem pa očitno nismo edini, podobno je menilo tudi francosko sodišče, so pa vseeno Švedom prepovedali prodajo v Franciji s takšnim logotipom. Ampak Polestar se v Franciji še ne prodaja, menda se tudi še nekaj časa ne bo – tako kot v Sloveniji.
Najhitrejša vožnja z električnim motociklom
Francoski električni motocikel Voxan je drvel 386 kilometrov na uro, kar je največ za električni motocikel. Ekipa je samozavestna, da bi lahko šli še hitreje, cilj je preseči 400 kilometrov na uro. Posnetek, ko so s SSC tuataro drveli več kot 500 kilometrov na uro pa je vzbudil številne dvome. Ugotovili so namreč neskladje med podatki iz kamere in navigacijskih naprav. Hitri Kalifornijci so že napovedali, da bodo vožnje ponovili in tako ovrgli sume.
Riževe lupine v avtomobile
Pri Seatu so se spopadli s podatkom, da na leto požanjemo 700 milijonov ton riža, od tega pa je dvajset odstotkov lupin, ki jih zavržemo. Skupaj s španskim pridelovalcem riža Montsia testirajo način, kako riževe lupine spremeni v orizit, material, ki ga dodajo termostabilni plastiki, ki jo lahko poljubno oblikujejo v sestavne dele, recimo okrasne dele na armaturni plošči, police prtljažnika, stropne obloge in podobno.
Pri izraelskem podjetju Plasan pravijo, da so iznašli inovativno sestavljen kompozit karbonskih vlaken, ki naj bi zmanjšal maso v primerjavi z jeklom za 45 odstotkov in za 20 v primerjavi z aluminijem. A te kompozite bi zmogli oblikovati v avtomobilsko karoserijo na enak proizvodni proces, kar pomeni, da bi lahko iznajdba temeljito spremenila velikoserijske avtomobile.
Plastično nevtralni
Bentley bo prihodnje leto ponudil dva priključna hibrida, a zdaj ju je napovedal z napovedmi, da bodo leta 2030 prodajali samo še električne modele. Nič presenetljivega, boste rekli, vsi proizvajalci so že postregli s takšnimi obljubami, so pa dodali še, da bodo leta 2025 kot podjetje povsem ogljično nevtralni, to obljubo so podkrepili še z napovedjo, da bodo tudi plastično nevtralni, kar pa še ne pomeni, da v bentleyjih ne bo več plastike, čeprav bi si to morda celo lahko privoščili. Ampak saj vemo, ni vsa plastika okoljsko sporna.
Slovaki z inteligentno baterijo
Proizvodnjo baterij še vedno spremlja vrsta zelo težkih vprašanj, ob katerih se krešejo mnenja zagovornikov in podpornikov. A dejstvo je, da proizvodnja baterij postaja vse čistejša, saj moderne baterije zahtevajo vse manj kobalta, ki je drag, njegovo kopanje pa je sporno. Slovaki iz podjetja InoBat, zdaj pravijo, da imajo rešitev – inteligentno baterijo – ta naj bi občutno zmanjšala potrebo po kobaltu, hkrati pa ponudila za dvajset odstotkov višjo gostoto, če bo šlo vse tako, kot so si zamislili, bodo že leta 2023 avtomobilsko industrijo množično oskrbovali z baterijami z gostoto kar 350 W/kg; to je za 100 W/kg kot danes. Da gre za velik in resen posel, po svoje govori tudi dejstvo, da so zaposlili nekdanjega prvega človeka Aston Martina, Andyja Palmerja. No, nemški znanstveniki pa so našli način, ki bo v gorivnih celicah nadomestil zlato – to namreč obdaja posamezne plošče, med katerimi poteka kemijski proces, ki da elektriko – in zlato naj bi nadomestila tanka plast ogljika.
Ultravarčno vozilo
Na univerzi v ameriškem Delawaru pa so primerjali ogljični odtis, ki ga pušča pridobivanje rud, ki jih potrebujemo za baterije. Ugotovili so, da bi lahko globokomorsko rudarjenje, torej na globinah med štirimi in šestimi kilometri pod morsko gladino, do 75 odstotkov znižalo izpuste. Namreč tam pod gladino so rude bogatejše s potrebnimi kovinami, kopanje tudi ne uničuje flore, sproščeni ogljik pa ostane tam spodaj.
Ampak nič kaj ne bomo eko, če bomo zagotovili samo visokoenergijske baterije, ne pa tudi vozil, ki bodo varčna in tako za svoje delovanje potrebovala malo elektrike. Švedsko podjetje Delsbo Electric je znova izvedlo natečaj za vozilo, ki na kilometer porabi najmanj elektrike. Letos so bili priča Eximusu IV, ki porabi komaj 0,517 Wh/km. Avtorji vozilca pravijo, da bi ob takšni učinkovitosti lahko en človek z enim litrom bencina prevozila skoraj pol sveta.
Ob takšni varčnosti so polnilnice povsem nepomembne. Ena največjih evropskih mrež hitrih električnih polnilnic, takšnih, ki izključno zeleno pridobljeno elektriko polnijo z močjo kar 350 kWh, je dobila še enega partnerja: Hyundai in Kia sta se namreč kapitalsko pridružila družbi Ionity, torej ustanovnim družbam BMW, Daimler, Ford, Audi in Porsche.
Številne novosti na cestah
Renault je prenovil tretjo generacijo trafica – gre za kombi, ki praznuje 40. obletnico. Poleg nove maske je dobil predvsem novo armaturno ploščo, predvsem pa nabor aktualnih asistenčnih sistemov. Golfa GTI smo že vozili, zdaj je na vrsti golf R, torej štirikolesno gnani in najzmogljivejši golf, po novem ponuja 231 kilovatov. Ampak tako kot je GTI izreden s svojim elektronskim nadzorom posameznih koles, golf R to nadgradi še z elektronskim nadzorom pogona vsakega kolesa posebej. Med voznimi programi R ponuja tudi režim drift, seveda je ta namenjen vožnji po dirkališčih.
Hyundai je prav tako postregel z divjakom – i20 bo tudi N – torej različica s črko, ki do zdaj še ni zvenela. Seveda gre za različico s številnimi dirkaškimi prijemi, launch control, torej sistem za ultrahitro speljevanje, je samo en primer. Ima pa i20 samo prednji pogon.
V Slovenijo se je pripeljal novi Volkswagnov caddy, mali kombi, ki pa v novi generaciji noče biti več zgolj avtomobil za obrtnike, ampak pravi družinski prostornež. Želi zapolniti vrzel, ki vse bolj nastaja z vsesplošnim ukinjanjem enoprostorcev, ki recimo v težave spravlja še zlasti družine s tremi majhnimi otroki. So pa nad tovrstnimi malimi kombiji zelo navdušeni tudi avanturisti. Volkswagen je že predstavil caddyja, ki ne ponuja samo postelje, ampak tudi šotor, kar ga dela vrednega imena california.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje