Svetlobne diode LED so prepoznavni element grande pande. Zaporedje elementov v obliki slikovnih točk, ki se raztezajo od sredine zgornje rešetke do prednjih žarometov, spominjajo na kultno videoigrico iz osemdesetih let prejšnjega stoletja in oglata okna stavbnega kompleksa Lingotto v Torinu. Foto: Fiat
Svetlobne diode LED so prepoznavni element grande pande. Zaporedje elementov v obliki slikovnih točk, ki se raztezajo od sredine zgornje rešetke do prednjih žarometov, spominjajo na kultno videoigrico iz osemdesetih let prejšnjega stoletja in oglata okna stavbnega kompleksa Lingotto v Torinu. Foto: Fiat

Grande panda je s 3,99 metra dolžine kompaktno mestno terensko vozilo. Pri Fiatu so ji namenili prepoznavno silhueto, v moderni izvedbi. Sprednji del s pikselskimi elementi spominja na originalno pando, v notranjosti pa se Fiat zanaša na pametno zasnovo: nova "bambusova škatla" kot predal za rokavice nadomešča prejšnji predal za shranjevanje v obliki vrečke.

Še en oblikovalski poudarek je obroba armaturne plošče, ki spominja na oval testne steze "La Pista" na strehi Fiatovega sedeža v Lingottu. Številni odlagalni predali, vključno s 13 litri samo v armaturni plošči, povečujejo uporabnost. Panda ostaja prostorski čudež: namenjena je petim potnikom, prostornina prtljažnika pa je spodobnih 361 litrov.

Model Grande Panda, kot plod oblikovalskega studia Centro Stile iz Torina, črpa svoj navdih iz kultne pande iz osemdesetih let prejšnjega stoletja. Foto: Fiat
Model Grande Panda, kot plod oblikovalskega studia Centro Stile iz Torina, črpa svoj navdih iz kultne pande iz osemdesetih let prejšnjega stoletja. Foto: Fiat

Na voljo bo kot hibrid in 100-odstotno električni model. Električna izvedenka z baterijo s 44 kWh omogoča 320 kilometrov dosega po ciklu WLTP. Električnim motorjem ima moč 83 kW (113 KM). Največja hitrost je 132 km/h, pospešek od 0 do 50 km/h je 4,2 sekunde (0–100 km/h v 11 sekundah). Izvirna ideja je opcijsko vgrajen spiralni polnilni kabel, ki ga je mogoče za doplačilo izvleči iz lopute na prednjem delu. Primeren je za polnjenje z močjo do 7 kW, tako da se lahko vozilo od 20 % do 80 % napolni v 4 urah in 20 minutah.

Grande panda naznanja vrnitev znamke Fiat v segment B. Foto: Fiat
Grande panda naznanja vrnitev znamke Fiat v segment B. Foto: Fiat

Tudi hibrid

Glede na zahteve kupcev ali posebnosti posameznega trga je mogoče namesto izvlečnega kabla vozilo opremiti tudi samo z zadnjo polnilno vtičnico (11 kW), prek katere se vozilo od 20 % do 80 % napolni v 2 urah in 50 minutah. Pri obeh rešitvah je v zadnji del serijsko integrirana polnilna vtičnica za hitro polnjenje z enosmernim tokom, ki zagotavlja 100 kW polnilne moči in prek katere se vozilo napolni v 27 minutah.

Hibridno izvedenko poganja 1,2-litrski trivaljni motor s turbokompresorjem, ki razvije 100 konjskih moči, ima 48-voltno litij-ionsko baterijo in samodejni menjalnik eDCT. Obe izvedenki lahko na cestah pričakujemo v marcu.

Fiat je v zadnjih letih modelno paleto gradil na svojih ikoničnih imenih, 500 in 600. Vabljeni k ogledu videoreportaž iz oddaje Avtomobilnost.