Kombi v osnovi dobro poznamo. Namenoma se ni spremenil kaj dosti, saj je namen, da tudi z električnim pogonom ne bi bil kaj drugačen od dizelskega.
Nicholas Whyman, produktni manager pri Ford PRO je za Avtomobilnost povedal: "Prostornina je enaka kot pri dizlu z zadnjim pogonom. Zato smo morali baterijo umestiti pod tovorni prostor in razviti novo zmogljivo neodvisno zadnje vzmetenje. Listnate vzmeti so sicer nameščene drugje, ker bi drugače zavzemale prostor bateriji. Baterija tehta okrog 450 kilogramov."
Kaj pa realen doseg v praksi?
V Avtomobilnosti ne bi radi izpadli negativno, ampak najmanj verodostojen podatek oziroma najmanj relevanten je podatek o WLTP dosegu. Imamo namreč baterijo s kapaciteto 68, ta pa naj bi peljala kar 317 kilometrov daleč. Gre za velik kombi, ki mora delati v vsakršnih pogojih, v vročini in mrazu in polno obtežen. Mogoče lahko omenjene številke doseže v testnih pogojih, nikakor pa ne v pogojih, za kakršne je Ford izdelal ta gospodarska vozila. Zato je bolj pomemben podatek, ki so ga pri Fordu izmerili v praksi.
"Naši podatki kažejo, da je povprečna razdalja, ki jo prevozi voznik v enem dnevu, 111 kilometrov. Ob navadni uporabi želimo ponuditi zanesljiv doseg 160 kilometrov. Še več, vozilo naj to zmore v mrazu in popolnoma naloženo, in to s pet let staro baterijo. Ker ima energija popolno sinusno krivuljo, lahko napaja zelo občutljivo elektroniko."
Serviserji imajo vpogled v več kot 4000 pomembnih podatkov
Poglobili smo se tudi v digitalno plat vozila, ki je povezana s t. i. velikim bratom. John Dewer menedžer za prodajo Ford PRO je za Avtomobilnost dejal: "Vodja poprodaje se navadno odziva na težave, ko gre kaj narobe. Pri nas bo spremljal informacije o stanju vozila, jih proaktivno nadziral in po potrebi ukrepal. To je velika sprememba, prva stopnja povezljivosti. Druga stopnja je pretok informacij do servisa. Do zdaj je serviser poskušal odpraviti težavo, ko je vozilo prišlo. Ker so podatki o vozilu zdaj povezani s programsko opremo, vidimo šifre napak in potrebna popravila, še preden vozilo pride. Tretja stopnja je, ko vozilo pride v delavnico. Če popravilo traja predolgo, operater pokliče delavnico, poizve o težavah in pomaga spet usposobiti vozilo. Proaktivno nadziramo servise v slogu velikega brata in ukrepamo, da se popravila ne bi predolgo vlekla."
Sogovornika smo vprašali, kaj natančno lahko serviser vidi v kombiju? Odgovor je bil: "Vozilo nam lahko sporoči okrog 4000 šifer napak, od okvar motorja, do težav z elektriko. Vsaka se izpiše skupaj z opisom napake. Ne le v trenutku, ko stranka morda zazna težave. V zadnjih 60 dneh. Na primer ponavljajoče se napake, ki jih težko ugotovimo. Zdaj imamo dnevnik vseh napak in jih serviser laže poišče. Zakaj prihaja do njih, prepuščamo vodji poprodaje."
To pa nas pripelje do internega velikega brata. Ti podatki so na voljo tudi lastnikov.
Več o tem pa v daljši video reportaži iz oddaje Avtomobilnost.torjem na notranje zgorevanje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje