Nagrajeni raziskovalni projekt sta podprla Univerza RWTH v Aachnu in Deželno združenje Porenja (Landschaftsverband Rheinland – LVR), največji ponudnik storitev za invalide v Nemčiji, ki je zagotovilo sredstva v višini 372.000 evrov. Foto: Ford
Nagrajeni raziskovalni projekt sta podprla Univerza RWTH v Aachnu in Deželno združenje Porenja (Landschaftsverband Rheinland – LVR), največji ponudnik storitev za invalide v Nemčiji, ki je zagotovilo sredstva v višini 372.000 evrov. Foto: Ford

Delavec v proizvodni liniji Dietmar Brauner je mislil, da je njegove 30-letne poklicne poti konec, saj se mu je zaradi ponavljajočih se zdravstvenih težav zmanjšala gibljivost rame in zapestja. Zdaj pa lahko vse svoje izkušnje uporabi pri večjem številu nalog, za kar ima zasluge njegov novi sodelavec – sodelujoči robot, ki ga je poimenoval Robbie.

Robot je zmožen prevzeti naloge, ki bi bile za te zaposlene težke ali nemogoče. Po uspešno opravljeni 18-mesečni preizkusni dobi je Ford Robbieja zaposlil za stalno, kar bi lahko privedlo do namestitve novih robotov (angl. collaborative robot, sodelujoči robot) v Fordove proizvodne obrate, da bi se delovne možnosti razširile na še širšo paleto ljudi.

Pred tem je Ford uvedel druge robote, ki so bili programirani za pomoč delavcem v proizvodni liniji pri zapletenih postopkih, kot je poliranje vozil, predstavil pa je tudi samovozečega se robota po imenu Survival (Preživetje). Foto: Ford
Pred tem je Ford uvedel druge robote, ki so bili programirani za pomoč delavcem v proizvodni liniji pri zapletenih postopkih, kot je poliranje vozil, predstavil pa je tudi samovozečega se robota po imenu Survival (Preživetje). Foto: Ford

Dodatna močna roka

“Z leti sem vse težje opravljal svoje delo, potem pa je prišel ta mali robot in zame je kot dodatna roka, zelo močna dodatna roka,” pravi Dietmar. “To je bila res korenita sprememba. Upam, da bo tudi drugim meni podobnim odprla vrata in bodo dobili priložnost za opravljanje dela, ki ga imajo radi, ali da ga bodo lahko nadaljevali.

Dietmar in Robbie sodelujeta v Fordovi montažni liniji v Kölnu v Nemčiji, kjer na motorje pritrjujeta krožne pokrove. Dietmar postavi dva pokrova v držalo in Robbieju naroči, naj vsakega od njiju dvigne in trdno pritisne na ustrezno mesto. To natančno opravilo zahteva popolno poravnavo odprtin, da lahko Dietmar z električnim izvijačem pritrdi pokrove, motor pa se premika po liniji.

Fordov raziskovalni projekt je bil zasnovan tako, da je pokazal, ali lahko invalidi in tisti z omejeno gibljivostjo opravljajo dela v proizvodnji, ne da bi potrebovali zaščitne naprave ali varnostne pregrade. Robbie se premika le, če ga Dietmar aktivira, in ima senzorje, ki zaznavajo, kdaj bi mu roke ali prsti lahko prekrižali pot.